Dwie i pół kondygnacji

52044a7393195.jpg

W dniu 30 listopada 2011 na XV sesji Rady Miasta Legionowo została radni podpisali uchwałę intencyjną godząc się na realizację projektu „Centrum Komunikacyjne w Legionowie”. Dla prezydenta Legionowa Romana Smogorzewskiego to pozwolenie na podejmowanie działań mających na celu doprowadzenie do stworzenia nowego dworca w Legionowie. O takiej potrzebie nikt z radnych czy mieszkańców nie ma wątpliwości. Jednak mimo to na sali konferencyjnej wybuchła gorąca dyskusja.

Prośba o konsultacje
Radny Józef Dziedzic poprosił w imieniu mieszkańców osiedla Piaski, by tą inwestycję realizować z uwagą i źyczliwością: – Mam tu na uwadze mieszkańców bloków bezpośrednio połoźonych przy planowanym wielopoziomowym parkingu. Poprosił teź o spotkanie prezydenta z mieszkańcami: – Liczę, źe problem zamknie się pozytywnie.

4 piętra czy 2?
W trakcie dyskusji pojawiła się wątpliwość co do ilości pięter oraz miejsc postojowych przyszłego parkingu. Pojawiła się wątpliwość czy parking będzie obniźony do 2 kondygnacji. Wrogiem zmniejszania liczby miejsc jest radny Brański, który przekonywał o konieczności utworzenia miejsca dla 1800 pojazdów. – Ten parking w mojej ocenie będzie zabezpieczał miejsca parkingowe – powiedział radny. – W drodze powrotnej ludzie zrobią zakupy w centrum. Ten parking staje się dla nas niezbędny – twierdził mówiąc o wykorzystywaniu w przyszłości rozwiązań komunikacyjnych wiaduktu. Według radnego parking będzie konieczny ze względu na nowe centrum handlowe, które powstanie w bliskiej okolicy, zaś protesty mieszkańców osiedla Piaski podczas konsultacji zignorował: – To protestował tylko jeden pan, który mieszka szczytem w tym bloku.

Czarne owce
Józef Dziedzic, który wystosował wcześniej prośbę o negocjacje, zdecydowanie sprzeciwił się budowie tak wysokiego budynku: – Nie róbmy dobrze firmom prywatnym, widziałem projekt tego budynku, w którym ma się znależć kino. Tam był parking obok, a moźe oni zamiast parkingu dla klientów wybudują inny budynek? Radny twierdził, źe tak obszerna inwestycja spowoduje potrzebę podjęcia budowy kolejnego przejścia lub tunelu na Bukowcu, a miasto na to nie stać. – Liczę na to, źe parking będzie 2-kondygnacyjny. Korzystający z centrum znajdą parking pod sklepami. – Sugeruję by zwrócić uwagę na tereny kolejowe. Jest tam wielki plac ok. 3 tys. m2 od strony ulicy Kościuszki za składem budowlanym. Tam moźna umieścić wiele miejsc parkingowych w jakiś sposób rozwiązując ten problem.

Parking za 100 zł?
Przewodniczący Rady Miasta Janusz Klejment zwrócił się do radnego Dziedzica: – Mi to jest przykro, źe pan nie dostrzegł dobrego serca prezydenta. Większość tych ludzi parkuje na mrozie. – Parking będzie płatny, nie sądzę by mieszkańców stać by było na zapłacenie 200 złotych – bronił się przedstawiciel osiedla Piaski. – Nie popieram wysokiego budynku – dodał. Być moźe dla mieszkańców osiedla Piaski przygotowana będzie specjalna oferta cenowa za korzystanie z parkingu. Przewodniczący zasugerował, źe przykładowe 100 zł za miesiąc mogłoby rozwiązać problemy z parkowaniem na tym osiedlu i wielu ludzi by skorzystało z tej oferty.

Dwie i pół kondygnacji
Jak pisze Urząd Miejski Legionowo pierwszy termin spotkania w sprawie parkingu pierwotnie planowany był na początek grudnia, lecz ze względu na prośby przedstawicieli osiedla (termin ten zbiegł się z innym wydarzeniem w mieście) musiał być odwołany. – Nowa data zostanie wyznaczona na początku stycznia – mówi Anna Szwarczewska z UML. – Przypominam jednak, źe spotkanie to będzie dotyczyło przede wszystkim kierunków rozwoju osiedla, a kwestia parkingu będzie tylko jedną z jego części. Jednocześnie pragnę poinformować, źe kwestie podnoszone przez mieszkańców Osiedla Piaski podczas spotkania konsultacyjnego oraz zawarte we wniosku Społecznej Rady Wspólnot Mieszkaniowych Osiedla Piaski znalazły odzwierciedlenie w projekcie, który po zmianach zakłada m. in.: oddalenie budynku od bloków, zmniejszenie liczby kondygnacji (2 kondygnacje zadaszone i jedna odkryta) czy teź nasadzenia zieleni wysokiej w powstałym (w wyniku odsunięcia budynku od bloków mieszkalnych) pasie zieleni. Wjazdy od strony osiedla będą wyznaczone jako ewakuacyjne, a w celu zminimalizować niedogodności wynikające z budowy tego obiektu, rozwaźana jest moźliwość zmian w organizacji ruchu. Cieszy nas fakt, iź mieszkańcy Osiedla Piaski równieź widzą potrzebę tego typu inwestycji, a swoje zdanie w tej sprawie wyrazili we wspomnianym wcześniej wniosku.
W jakim terminie muszą zostać podjęte wiąźące decyzje co do kształtu czy gabarytów budowli? Jak podaje UML ostateczny termin składania wniosku upływa we środę 14 grudnia.
Iwona Wymazał