Masz konto w PKO BP? Uważaj, bank ostrzega klientów przed nowymi próbami wyłudzenia danych i pieniędzy

Przykład fałszywej wiadomości fot. PKO BP.Facebook

Przykład fałszywej wiadomości fot. PKO BP/Facebook

W ostatnich dniach Bank PKO BP opublikował informację, w której ostrzega swoich klientów przed oszustami, którzy podszywają się pod pracowników banku. Do klientów trafiły podejrzane wiadomości e-mail z załącznikami. Bank przestrzega przed otwieraniem i pobieraniem takich załączników.

 

 

Bank PKO BP wydał specjalny komunikat, w którym przestrzega swoich klientów przed oszustami i ich ostatnimi metodami. – Ostrzegamy przed nowym oszustwem! Przekażcie swoim znajomym! Przestępcy podszywają się pod bank i wysyłają masowo maile z załącznikiem, który ma być potwierdzeniem operacji. – możemy przeczytać w informacji.

 

 

Przestępcy rozsyłają fałszywe e-maile przypominające potwierdzenie transakcji. Wiadomości przychodzą z adresu “potwierdzenie @ ipko.pl.com” i zawierają załącznik w formacie rar. Jak tłumaczą przedstawiciele banku pod żadnym pozorem nie wolno otwierać takiego załącznika. Okazuje się, że zawiera on szkodliwe oprogramowanie.

fot. PKO BP/Facebook

Jeżeli otworzymy taki załącznik to już prosta droga do tego by przestępcy zyskali dostęp do wrażliwych danych, a w efekcie do władzy nad kontem bankowym i zgromadzonymi tam środkami.

Bank wskazuje, że nie należy nikomu udostępniać danych m.in. loginu i haseł, pełnego numeru PESEL, danych karty i numeru CVV2/CVC2 oraz kodu BLIK – również za pomocą komunikatorów. Przypomina także, że pracownik banku nigdy nie poprosi o te dane. Co zrobić, jeżeli podejrzewamy, że możemy być ofiarą oszustwa? – należy zadzwonić pod numer 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).