Budowa tunelu z opóżnieniami?

520442989688f.jpg

Tylko 12 miesięcy ma wykonawca BUDUS. S.A. na zbudowanie konstrukcji przebiegającej pod torami na linii ulic Krakowskiej i Alei Róź. Tunel ma połączyć dwie strony miasta, gdy zamknięte zostanie przejście naziemne na ulicy Parkowej.  

Uroczyste otwarcie budowy tunelu i wbicie łopat z udziałem wielu osobistości mieszkańcy oglądali 26 pażdziernika 2010 roku. W przekazaniu terenu pod budowę uczestniczył Wojewoda Mazowiecki Jacek Kozłowski, członek zarządu PKP PLKS.A. Paweł Dziwisz, dyrektor projektu Krzysztof Pietras, Prezydent Miasta Legionowo Roman Smogorzewski, Starosta Legionowski Jan Grabiec, poseł na sejm Zenon Durka i wiele innych znakomitych osób.

 

Harmonogram prac

Od tego momentu jedyne prace, jakie zostały tam przeprowadzone, to jedynie usypanie ziemi wzdłuź nowego peronu oraz niwelacja terenu wokół przejścia podziemnego oddanego dla mieszkańców III Parceli i Legionowo Przystanek. Od tej pory zasypany śniegiem sprzęt stoi bezczynnie. Jedynie zainstalowane na początku pażdziernika kontenery mieszkalne sugerują, źe jest tu jakaś budowa. Wykonawca inwestycji BUDUS S.A. juź w listopadzie miał udostępnić harmonogram prac, który określałby najwaźniejsze punkty realizacji budowy. Okoliczni mieszkańcy oraz właściciele punktów usługowych są coraz bardziej zaniepokojeni brakiem informacji o planowanych pracach. 

Czas ucieka

4 pażdziernika w Urzędzie Miasta Legionowo w  imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe umowę  podpisywał Krzysztof Pietras, który odpowiada za realizację tego kontraktu.  Przetarg na wykonanie tunelu pod torami wygrało Katowickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego „BUDUS”. Koszt budowy opiewał na 5 643 726,14 euro netto. Jak podaje rzecznik PKP, warunkiem przystąpienia do prac jest konieczność wykonania projektu organizacji ruchu na czas budowy,  którego do tej pory nie ma.  Na pytanie o opóżnienia Dyrektor Jarosław Pruszowski  z BUDUS-a odpowiada lakonicznie, zrzucając odpowiedzialność na opóżnienia na niejasności formalno-prawne. – Jeszcze do końca nie wiemy, kiedy będzie moźna faktycznie ruszyć z tymi robotami. Rozmawiamy, czekamy na  odpowiedż PKP, źeby ruszyć pełna parą. Być moźe w przyszłym tygodniu coś będziemy wiedzieli – tłumaczy wykonawca. – Na rozpoczęcie robót mamy rok, ale faktycznie nie rozpoczęliśmy tych robót do tej pory. 

Ale jakie problemy?

Pracownik biura prasowego  PKP nic nie wie o źadnych problemach, które by miały dotyczyć tej inwestycji. Ze strony PKP wszystko jest w najlepszym porządku – Źadnych kłopotów i problemów z naszej strony nie ma – twierdzi Łukasz Derylak z  PKP PLK. – Harmonogram prac moźna dostać tylko od wykonawcy – dodaje kwestionując stanowisko przedstawiciela wykonawcy – Zaczynają od 10 stycznia 2011, więc muszą go mieć. W tym zakresie PKP PLK się nie wtrąca. Dokumentacja została przekazana i czekamy na rozpoczęcie robót. Zapytany ponownie o harmonogram robót wykonawca, czyli przedstawiciel przedsiębiorstwa BUDUS S.A. Dyrektor Pruszowski twierdzi, źe nie jest w stanie nic powiedzieć: – Póki co sami nie wiemy jak się to potoczy. Na pewno trzeba będzie zacząć od zrobienia ścianki w rejonie samych torów, a potem czy będziemy równolegle szli w kierunku  Alei Róź, czy w kierunku ronda, jeszcze nie wiemy. W przyszłym tygodniu moźe będzie więcej wiadomo.. Jakie prace będą wykonywane w tym roku?

Kiedy ruszą prace mogące utrudnić dojazdy mieszkańcom? Od której strony rozpocznie się wykop? Jak będą wyglądały kolejne etapy budowy i czy odcięcie od mediów w tym rejonie zagrozi mieszkańcom? Na te pytania nie poznaliśmy odpowiedzi.

iw