Legionowo. 10 parkometrów na przydworcowych parkingach. Parkowanie będzie płatne dla osób nie będących mieszkańcami Legionowa

Garaż wielopoziomowy przy ulicy Szwajarskiej w Legionowie, fot. GP.kg (archiwum)

Parking wielopoziomowy przy ulicy Szwajcarskiej w Legionowie, fot. GP/kg (archiwum)

Już wkrótce osoby nie będące mieszkańcami Legionowa, a korzystające z wielopoziomowych parkingów przy Centrum Komunikacyjnym istniejącym w tym mieście, będą musiały za ten postój zapłacić. Ustawionych ma tam zostać 10 parkometrów, a doba postoju auta w tej przestrzeni dla nie legionowian ma kosztować 5 zł – podaje wydawany przez zarządcę tych parkingów tj. miejską spółkę KZB Legionowo tygodnik pt. Miejscowa na Weekend.

W czwartek, 11 maja 2023 r. wydawany przez miejską spółkę KZB Legionowo, będącą zarazem administratorem przydworcowych parkingów wielopoziomowych i Centrum Komunikacyjnego w centrum Legionowa tygodnik pt. Miejscowa na Weekend poinformował, że lada dzień na parkingach istniejących przy ulicach Szwajcarskiej i Tadeusza Kościuszki ustawionych zostanie 10 parkometrów, a parkowanie aut w tych obiektach będzie się łączyło z opłatami, ale tylko dla osób, które nie są mieszkańcami Legionowa. Uruchomienie dla wspomnianych kierowców płatnej strefy parkowania w tych obiektach to konsekwencja braku miejsc na tych parkingach dla legionowian, zwłaszcza zaś w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego.

 

Tylko pierwszych 30 minut za darmo, potem trzeba będzie zapłacić 5 zł

W 10 ustawionych na przydworcowych parkingach parkometrach będzie można dokonywać płatności gotówkowych i bezgotówkowych, opłaty też będą mogły być wnoszone za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Z kolejnych przekazanych przez wspomniany periodyk informacji wynika, że dla kierowców nie będących mieszkańcami Legionowa, a korzystających z tej infrastruktury przewidziano pierwszych 30 minut bezpłatnego parkowania. Za kolejny czas postoju na tych łącznie aż 1,4 tysiąca miejscach parkingowych będą oni musieli już zapłacić. Z zapowiedzi wynika, że opłata ta ukształtuje się na poziomie 5 zł za dobę. Co więcej, przewidziano również karnety 5-dniowe w cenie 25 zł i 30-dniowe w cenie 150 zł. Nieopłacenie parkowania w parkometrach ustawionych na przydworcowych parkingach będzie się natomiast łączyło z wystawieniem mandatu karnego w kwocie 100 zł.

 

Powstanie baza danych osób uprawnionych do bezpłatnego korzystania z przydworcowych parkingów

Z opłat za parkowanie na przydworcowych parkingach zwolnieni będą legionowianie. Z ulg tych będą mogli skorzystać jednak tylko ci mieszkańcy, którzy wcześniej zgłoszą numer rejestracyjny pojazdu, z którego korzystają do bazy danych stworzonej na tę okoliczność przez legionowskich urzędników. – Będą mogli tego dokonać właściciel bądź współwłaściciel lub użytkownik pojazdu, rozliczający się w Urzędzie Skarbowym w Legionowie, wskazując w rozliczeniu legionowski adres zamieszkania – informuje tygodnik pt. Miejscowa na Weekend.

Będą kontrole! Przynajmniej 3 razy dziennie

Obecnie jeszcze nie wiadomo, jaka firma będzie operatorem parkometrów ustawionych na parkingach wielopoziomowych przy dworcu w Legionowie. Pewnym natomiast jest, że nad prawidłowością parkowania w tych miejscach będą czuwać zatrudnieniu przez nią kontrolerzy. – Nadzorem nad wystawianiem zawiadomień o braku opłaty parkingowej, wykonywaniem dokumentacji fotograficznej umożliwiającej identyfikację pojazdu i automatyczną transmisją danych do systemu zarządzającego strefą parkowania zajmą się kontrolerzy, zatrudnieni w tym celu przez wyłonioną w przetargu firmę. W ciągu jednego dnia każde miejsce parkingowe będzie przez nich kontrolowane co najmniej trzykrotnie. W przypadku stwierdzenia braku opłaty sporządzą oni stosowną dokumentację, po czym wystawią, wkładając je za wycieraczkę, zawiadomienie obligujące do uiszczenia opłaty dodatkowej. Kontrolerzy będą mieli stały dostęp do informacji o pobranych biletach parkingowych oraz transakcjach dokonanych przy użyciu telefonu komórkowego, jak również do danych dotyczących wniesionych opłat okresowych – dowiadujemy się z wydawanego przez zarządcę wskazanej infrastruktury tygodnika.

Obecnie jeszcze nie ogłoszono przetargu na operatora parkometrów planowanych na wielopoziomowych parkingach przy dworcu w Legionowie. Z zapowiedzi wynika, że taki konkurs zarządcy tej infrastruktury powinni ogłosić do końca maja 2023 r.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 76

  1. Idiotyczny pomysł! Legionowo to miasto powiatowe, a stacja pociągowa to główny obiekt tego typu w rejonie. Zatrzymuje się tam najwięcej pociągów- w tym te przyspieszone np. KML. Parking powinien być darmowy dla mieszkańców powiatu, a nie wyłącznie miasta.

    • Parkowałem ostatnio kilka razy po 9:00 , raz około 10:00. Nie było problemu. Owszem musiałem wjechać na drugi poziom ale było tam jeszcze sporo wolnych miejsc.
      Nie wydaje mi się żeby ten oficjalny powód był prawdziwym powodem wprowadzenia opłat.
      Ktoś zarobi na parkomatach i ich obsłudze a przy takich opłatach żadne nadwyżki nie trafią do kasy miasta.

      Brawo !

  2. A co z tymi co się rozliczają w US Legionowo a maja nie legionowski adres zamieszkania, wypadli sroce z pod ogona?

    • Myślę, że mieszkańcy powiatu i rozliczający się w Urzędzie Skarbowym w Legionowie powinni również mieć możliwość darmowego parkowania. Np.nie wszystkie ESKM-ki dojeżdżają do Michałowa Reginowa i jest konieczność pozostawienia samochodu w Legionowie.

    • Pełna zgoda, ale cóż idiotów nie brakuje niestety w PL. Ale może też to nie idioci tylko biznesmani. Każdy chce zarobić wiadomo inflacja jest a żyć jakoś trzeba, każdy ma rodzinę i znajomych. Na każdym przetargu się coś zarobi i jakoś to będzie.

  3. No właśnie ja tez płace podatki w Legionowie a mieszkam w gminie Wieliszew to co już będę ta gorsza? Z tego wynika ze chyba przestane płacić podatki w Legionowie i będę płacić w Warszawie tam przynajmniej parkingi są darmowe, coraz gorsze głupoty wymyślają w Legionowie, to jest po prostu dyskryminacja.

    • Rozlicza się w urzędzie skarbowym Legionowo natomiast podatki przez ciebie płacone wpływają do gminy w której deklarujesz swoje miejsce zamieszkania czyli Wieliszew w związku z czym twoje pieniądze zapłacone w postaci podatków wracają bezpośrednio do wieliszewa w celu inwestycji nie Legionowa Więc to nie jest żadna dyskryminacja

      • powiat uzyskuje ponad 10% wpływu z podatku PIT od osób fizycznych. nie wspomnę o ludziach mających tu firmy (Legionowo) którzy przecież nie mieszkają w Legionowie a płaca tu podatki…

      • główne dochody powiatu to ‚dotacje celowe budżetu państwa’ jak myślisz KTO jest tym ‚budżetem państwa’?? ano my

  4. Moim zdaniem nie powinno tak być, to legionowo powinno płacić bo jakby nie było mają komunikacje żeby dojechać do stacji a także 3 stacje w pobliżu inni nie mają wyboru

  5. Czytając wcześniejsze komentarze na temat parkingu ktoś wspomniał ze parking został zbudowany za pieniądze ze środków szwajcarskich.(Jak się nie mylę). I ma to służyć społeczeństwu i żadnych opłat nie może być. A wiec jak to jest?

    Z drugiej strony Polak jest sprytny co za problem zarejestrować samochód na kogoś z Legionowa zameldowanego i płaconego podatki jak i większość samochodów służy do dojazdów ludziom.

  6. Super, parking miał być zachęta do korzystania z transportu publicznego. Zazwyczaj podsiadanie biletu długookresowego pozwala na korzystanie z takiego parkingu. A tutaj taka niespodzianka

  7. W końcu. W końcu będę mógł skorzystać z tego parkingu. Dziękuje KZB za szybką reakcję.

    • no fakt, jak chciałeś zaparkować przed samą stacja o 9 to miejsc nie było… za to nie dojedziesz do parkingu bo auta które miały na nim stać zablokują okoliczne uliczki…

    • Ale zdaje sobie Pan sprawę, że to, że ktoś zapłaci za parking nie oznacza, że miejsce na którym stoi będzie wolne ?

  8. BRAWO

  9. Świetny pomysł! Smogogród idzie w stronę ekologii 😅 Legionowianie zamiast ruszyć dupsko i iść do stacji 300 m będą dalej zajmować parkingi, a ci którzy nie mają innej możliwości dojazdu do stacji mają płacić. Ale podatki od całego powiatu to chętnie przytulają.

  10. Opis projektu budowy Centrum Komunikacyjnego w Legionowie:
    Tło: Ogólnym celem projektu jest poprawa jakości i efektywności operacyjnej lokalnego i regionalnego systemu transportu publicznego wokół miasta Legionowo, substołecznego ośrodka Metropolii Warszawskiej. Zostanie to osiągnięte poprzez budowę wielofunkcyjnego dworca kolejowego (Centrum Transportowe Legionowo), łączącego transport kolejowy z lokalnymi i regionalnymi liniami autobusowymi. Ponadto zostanie wprowadzony parking Parkuj i Jedź oraz elektroniczny System Informacji Pasażerskiej.
    .
    Cele: Celem projektu jest poprawa atrakcyjności usług transportu publicznego w Legionowie i okolicach.
    .
    Grupy docelowe: Bezpośrednim beneficjentem jest miasto Legionowo, w którym powstanie nowy dworzec kolejowy. Pośrednimi beneficjentami są WSZYSCY potencjalni pasażerowie, tj. 50 000 mieszkańców tego szybko rozwijającego się miasta położonego zaledwie 20 km od Warszawy, A TAKŻE MIESZKAŃCY OKOLICZNYCH GMIN, dla których Legionowo jest węzłem komunikacyjnym do Warszawy, gdzie dojeżdżają do szkoły, pracy lub po prostu wypoczynek.
    .
    Osiągnięte wyniki: Codziennie z centrum transportowego Legionowo korzysta 5000 pasażerów. Średnio 90% miejsc parkingowych jest codziennie używanych przez osoby dojeżdżające do pracy.
    .
    Budżet: Szwajcarski budżet 9634464 CHF
    .
    Źródło: Strona Funduszy Szwajcarskich z opisem projektów w poszczególnych krajach UE, zakładka Polska, podtemat Transport Publiczny

    • „Rząd Szwajcarii i Rząd Rzeczypospolitej Polskiej
      Mając na uwadze przyjazne relacje pomiędzy obu państwami,
      Pragnąc wzmocnić te relacje oraz owocną współpracę pomiędzy obu państwami,
      Chcąc promować dalszy społeczny i gospodarczy rozwój Rzeczypospolitej Polskiej,
      Nawiązując do Umowy Ramowej pomiędzy Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Szwajcarską Radą
      Federalną o wdraŜaniu Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy w celu zmniejszenia róŜnic
      społeczno-gospodarczych w obrębie rozszerzonej Unii Europejskiej z dnia 20 grudnia 2007 r”
      .
      I tu wjeżdżają na białym koniu radni Miasta Legionowa tworząc maszynkę do zarabiania pieniędzy…
      Nosz ….. WSTYD!!!!

    • Ale w cytowanym tekście nigdzie nie ma że bezpośredni beneficjenci będą korzystać bezpłatnie

      • Ale w cytowanym tekście nie ma słowa że mogą być płatne.
        Jest za to informacja że rząd obcego państwa przekaże drugiemu państwu środki na budowę infrastruktury w PRZESTRZENI PUBLICZNEJ aby MIESZKAŃCOM POWIATU wszystkim, bez wyjątków żyło się lepiej – czaisz?
        To NAM dano ten obiekt, dostaliśmy go od obywateli Szwajcarii bo NAS lubią a Miasto Legionowo zgodziło się być pośrednikiem pomiędzy rządem Szwajcarii a mieszkańcami powiatu.
        Na bilety wstępu do poczekalni też mamy się zgodzić?

      • To oznacza tylko tyle że kwestia ewentualnych opłat pozostawiona jest do swobodnej decyzji zarządzającego obiektem

    • Jak wprowadzą opłatę przenoszę PIT do Warszawy. Tam będę miał kartę warszawiaka, moje dzieci korzystają ze szkół w Warszawie, ja w sumie też korzystam z Warszawskiej infrastruktury więc może to nawet sensowniejsze, żeby tam płacić podatek. Legionowo należy do top najbogatszych miast w Polsce, więc nie zbiednieje, a Warszawie te moje kilkanaście tys. się przyda. A i w Wawie dla posiadaczy karty miejskiej parkingi parkuj i jedź są bezpłatne niezależnie od miejsca zamieszkania itp.

  11. Wybory już niedługo wiec radzę pamiętać i wystawić rachunek za głupotę.

    • Roman Smogorzewski oraz Piotr Zadrożny – proszę zapamiętać te twarze, nazwiska oraz barwy polityczne, które reprezentują. Ja za ten dyskryminujacy pomysł „podziękuję” przy urnie wyborczej.

      • Polityka lokalna powinna być z daleka od barw politycznych. Największy błąd to patrzenie przez pryzmat barw politycznych
        I niestety mści się to na mieszkańcach którzy widzą to jako walkę dwóch partii politycznych. W komentarzach bardzo często można przeczytać że jak nie wygra Smogorzewski to wejdzie PiS lub w odwrotną stronę że to „ten” z PO
        Dla mnie liczy się CZŁOWIEK i to w jaki sposób chce prowadzić politykę lokalną

    • Dokładnie! Wszyscy chyba pamiętają niespełnione obietnice polityków w sprawie szpitala i chyba wszyscy wiedzą kto się faktycznie przyczynił do jego wybudowania.

  12. Idiotyczny pomysł. Teraz okoliczne (ale i dalsze) samorządy powinny uchwalić pobieranie opłat od samochodów mieszkańców Legionowa.
    Ciekawe, jaki geniusz to wymyślił? Ktoś nie pomyślał, że jest do dyskryminacja ze względu na miejsce zamieszkania? To jest niezgodne z konstytucją.

    • Kto to wymyślił ? Zapewne ten co i stację przeładunkową śmieci. I ten co mieszkania kupił na licytacjach komorniczych o których mało kto słyszał. Jeszcze nie wiesz kto ?

    • Dyskryminacją będzie też to że ci co przyjeżdżają później nie mają już jak zaparkować

    • myślenie legionowian przełoży się na zastawione samochodami ulice na waszych osiedlach i wielki chaos w całym mieście. Współczuję i gratuluje inteligencji. To jak brać opłatę za przejazd przez Wiśle dla tych którzy mieszkają po nie słusznej jej stronie. Zwłaszcza że parking nie był wybudowany z kasy legionowa.

    • myślenie legionowian przełoży się na zastawione samochodami ulice na waszych osiedlach i wielki chaos w całym mieście. Współczuję i gratuluje inteligencji. To jak brać opłatę za przejazd przez Wiśle dla tych którzy mieszkają po nie słusznej jej stronie. Zwłaszcza że parking nie był wybudowany z kasy legionowa.

      • nie istnieje takie zjawisko jak cyt.: „myślenie legionowian”, sorry.

  13. Proszę podać imię i nazwisko osoby która podjęła ta decyzję.

    • Roman Smogorzewski

  14. Rozbudować parking od dtrony Szwajcarskiej o kolejny poziom i problem rozwiązany

  15. Żartownisie w tym KZB. Na ten pomysł powinien zareagować starosta, wszak Legionowo jest stolicą powiatu i infrastruktura typu parking przydworcowy powinna służyć wszystkim jego mieszkańcom. Zaproponowany pomysł wymaga zatem jednej prostej poprawki – uprawnienie do bezpłatnego korzystania z parkingu powinno być rozszerzone na osoby rozliczające się w Urzędzie Skarbowym w Legionowie wskazujące w rozliczeniu adres zamieszkania w powiecie legionowskim, a nie jak jest w projekcie – w Legionowie.

  16. PARKINGI TYLKO DLA BIAŁYCH LUDZI Z BUJNĄ BRODĄ LUB WIELKIMI CYCKAMI.

  17. W głowie się nie mieści. Protestuję przeciw takiemu pomysłowi. Mieszkam na granicznej ulicy z Legionowem,moje centrum interesów osobistych lub gospodarczych, czyli tak zwany ośrodek interesów życiowych, jest tylko w Legionowie, gdzie dokonuję codziennych zakupów towarów, usłuģ itd. PŁACĘ PODATKI W US W LEGIONOWIE.WTF, dlaczego nam jeszcze płacić za parking, który zbudowano jako ogólnodostępny,i który jest na stacji, będącej głównym węzłem komunikacyjnym powiatu!!! Czy ktoś wie w jaki sposób można przeciwstawić tym pomysłom? Zaskarżyć je? Odwieść pomysłodawców od ich realizacji? Powstrzymać od wydawania publicznych pieniędzy na niepotrzebną infrastrukturę parkomatów i oprogramowania, koszty osobowe itd.?

  18. Mieszkam w Legionowie ale też uważam pomysł za nie trafiony. Nikt nie parkuje tam dla przyjemności tylko z konieczności dojechania do pracy. Dlaczego części to utrudniać? Poza tym opłaty na tak niskim poziomie i tak nie zniechęcą ludzi, którzy do tej pory tam parkowali więc finalnie nie przybędzie wolnych miejsc tylko parę złotych u kogoś w kieszeni i pewnie taki jest prawdziwy powód decyzji.

    • Panie Krzysztofie, w samo sedno! Innego powodu po prostu nie da się znaleźć. Opłaty dla wszystkich albo dla nikogo, jedyne rozwiązanie z małym ale sensem, te 5 złoty jednak te 100-200 samochodów „odstraszy” i może znikną też „złomy”

    • Dokładnie: jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Ręka rączkę myje …

  19. I pewnie jeszcze będzie zarządzało tym KZB. A za rok zamknie parking bo stwierdzi że się nie opłaca. Tak jak basen i lodowisko. To drugie po protestach otworzyli, z najwyższym cennikiem w Warszawie i okolicach.
    Ciekawe też po co chcą stworzyć opłaty abonentowe w cenie takiej samej jak liczba pojedynczych parkowań.

    • bo to KZB. bo może. bo ma patronat urzedu… po co mamy pracować aby obiekt działał? przecież wtedy się niszczy i trzeba remontować. a tak mamy kolejne stanowiska, prezes podwyżkę i premię. basen jest – jest, lodowisko – jest, parking – jest. na ulotkach deweloperskich pięknie – Miasto Jutra…a co z tego ze nikogo tam nie ma? bo przyj..liśmy ceny za użytkowanie z kosmosu?

  20. Skok na kasę i tyle w temacie.

  21. W takim razie wstęp na plażę w wieliszewie / nieporęcie powinien być płatny dla mieszkańców legionowa

    • Brawo!

  22. Myślę, że jeśli chodzi o parking od ul. Szwajcarskiej to chodzi o to żeby mieszkańcy nowego budynku mieli gdzie parkować. Na przeciwko bloku będą mieć
    darmowy zadaszony parking. Poza tym uważam, że mieszkańcy Legionowa mają autobusy, żeby dojechać do stacji i nie muszą korzystać z parkingu, natomiast
    mieszkańcy powiatu muszą korzystać z samochodu, żeby dojechać do Legionowa.

    • Najbardziej sensowna wypowiedź Pani Beaty.
      Poza tym uważam, że zwalniać z opłaty powinien bilet kolejowy, tak jak jest np. w Warszawie – nie ważne czy mieszkaniec czy nie, ważne że pasażer z biletem. To wyeliminuje złomy, które blokują miejsca i nie korzystają z miejsc postojowych zgodnie z przeznaczeniem parkingów, czyli wsparciem pasażerów linii kolejowych i zmniejszeniem zanieczyszczenia środowiska spalinami.

    • pa ni Beato w sedno – parking dla mieszkańców nowych bloków w rejonie Kościuszki. a reszta? plebs? pasażerowie jakiś tam KM czy SKm jadący do pracy aby jednak te podarki bulić w Legionowie? na co to komu?

    • Nie do końca bo można mieszkać przy samej stacji mniec kartę mniejska i parkowac całą dobę ( garaż darmowy) ,około 30 aut jes tam w ten sposób garażowanych codziennie

  23. To skoro mam płacić za parkowanie samochodu żeby dojechać do pracy to rozumiem, że w związku z tym poorawi się ochrona parkingów. Może w końcu monitoring wszędzie będzie łapał, może w końcu mniej menelstwa będzie? Nie wiem co za debil na to wpadł. A taka była promocja, wielkie centrum komunikacyjne z parkingami żeby samochód zostawić i jechać pociągiem do pracy. Jednak zachłanność nie zna granic.

  24. Płacę podatki tak samo dla Legionowa – jako miasta powiatowego. Mieszkam w okolicznej gminie, dojeżdżam codziennie do pracy właśnie na ten parking. Opłata miesięczna nie rozumiem czemu wynosi 30krotnosc stawki dziennej – chyba po to by ludzie kupowali 1-5 dniówki i zapominali płacąc kary.

    Dodatkowo smutno będą mieć mieszkańcy okolicznych ulic, które zostaną zastawione autami by zaoszczędzić te pieniądze. Już teraz te ulice zastawione są gdzie się da. Będzie tylko gorzej 🙂

    • kraj paranoi. zróbmy parking aby ludzie nie smrodzili i nie zastawiali miasta autami. weźmy na to kasę z zewnętrznych funduszy. parking działa, przyjmuje auta, auta nie zapychają okolicy. to co? ano wprowadźmy opłaty. jaki efekt? cześć zapłaci.. część zrezygnuje ze zbiorkomu bo pojedzie autem jak wyjdzie taniej. część zastawi okolicę gdzie się da…

  25. Przecież to proste. Jak mieszkasz w gminie Serock i takie adres wpisujesz w PIT to nie ma znaczenia do którego Urzędu Skarbowego składasz ten dokument. Twoje podatki idą dla UG w Serocku. I tam możesz parkować za darmo

    • A to przecież proste, jak Szwajcarzy dali 80% kasy na budowę Centrum Komunikacyjnego wraz z parkingiem to wyraźnie zaznaczyli że jest to dotacja która ma poprawić atrakcyjność transportu zbiorowego dla Legionowa, powiatu legionowskiego i powiatów OŚCIENNYCH
      Jeżeli Legionowo chce ciągnąć kasę z parkingów to niech odda dotację
      Proste ????

    • @WANDA ale wypisujesz głupoty! Gminy, powiaty i województwo mają udział we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych!
      Czy miasto Legionowo jest beneficjentem powiatu to już sama poszukaj odpowiedzi.

    • mylisz sie. MA znaczenie do którego US składasz. pewnie jak większość korzystających z parkingu składa do US w Legionowie. czyli powiat partycypuje we wpływach…

  26. Czy ktoś się orientuje kto płaci za utrzymanie i naprawy na tych parkingach? Miasto legionowo czy powiat Legionowski? Zarządcą jest KZB więc raczej miasto. Bo raczej nie mieszkańcy sąsiednich powiatów. Warszawa też nie chce dotować okolicznych powiatów i za to że kolej SKM dojeżdża do Legionowa też najwięcej dopłaca miasto Legionowo. Dobrze jest też mieć świadomość tego że lokalizacja urzędu skarbowego w Legionowie nie oznacza że podatki zostają w Legionowie.

    • Ale ja o tym mówiłem od samego początku, kiedy jeszcze Centrum Komunikacyjne było jeszcze w planach. Zadawałem pytanie kto będzie płacił za utrzymywanie tego Centrum oraz przyległych parkingów
      I pamiętam doskonale posty o obskurnych barakach, o tym że miasto zasługuje na normalny dworzec
      Wtedy trzeba było się zastanawiać że dotacja to nie wszystko że trzeba mieć też środki na utrzymanie tego wszystkiego
      Najpierw była zbiorowa histeria budować, teraz jest płacz za co to utrzymać

  27. Nie rozumiem zupełnie tego pomysłu. Mieszkańcy Legionowa mają darmową komunikację dojazdową na stację pkp to jeszcze będą mieć parkingi darmowe, a ci co potrzebują parkingu bo dojeżdżają z sąsiednich gmin muszą płacić. Gdzie tu logika?

    • Ta logika nazywa się polityka. Trzeba pewnemu nielubianemu wójtowi pokazać gdzie jego miejsce

    • tu nie ma logiki. są łase na kasę łapy i brzuszyska… ideą takich parkingów jest to żeby mieszkańcy z okolicy nie pchali się do miasta autem (czy to L-wo czy Warszawa) a zostawili poza i jechali zbiorkomem. to ma sens. o ile opłata za zbiorkom plys PARKING nie przewyższy mi kosztów paliwa oraz parkowania koło pracy w Warszawie (mam taką mozliwość) wtedy baj baj zbiorkomie i ‚gest Kozakiewicza’ dla eko oszołomów rowerkowych – będę smrodził, zajmował przestrzeń, słuchał swojego radia, jechał SAM…

  28. KZB Legionowo (monopolista lokalny na wynajem wszystkiego w tym mieście) kręci bicz na siebie. Nie obronicie w sądzie opłat ‚tylko dla…’ może ‚nur fur Deutsche”?…… dodam że płacę tu podatki (US Legionowo) i za to zostanę doceniony poborem kolejnej opłaty?

  29. dlaczego posiadanie karty miejskiej na przejazdy nie pozwala parkować – jak w Warszawie? ano widać że KZB ma bardziej pusty brzuszek i trzeba doić?

  30. 30-dniowy karnet 150… koszt biletu 120… hmm w takim razie będę jeździł autem. za 150 na lpg starczy mi na miesieczne dojazdy. KZB rozwiązało moje dylematy moralne – być eko, zostawić auto, jechać socjalnyum zbiorkomem, żeby Greta była dumna i delfiny … a tak to spalając gazy z dinozaurów, pojade sam, smrodząc, zajmując przestrzeń należną panelom i wiatrakom, bez smrodu współpasażerów, z klimatyzacją niszczącą dziurę ozon… (zaraz czekaj nie ma już ‚dziury’)…. won nienapasione oszołomy smogogrodzkie.

  31. Projekt płatnego parkowania w centrum został zarzucony rzekomo z powodu zbyt dużych kosztów całego przedsięwzięcia bo pojawiły się takie argumenty
    „Nie ulega wątpliwości, że wprowadzenie płatnego parkowania z pobieraniem opiat przez parkomaty jest stosunkowo drogie. Oprócz kosztów inwestycyjnych należy przeznaczyć dodatkowe środki finansowe na utworzenie i utrzymanie jednostki lub wydziału zajmującego się obsługą strefy płatnego parkowania oraz ponoszenie dodatkowych kosztów utrzymania czystości i porządku. Należy podkreślić, że tylko część zysków trafiałaby do budżetu gminy.”
    „Wszystko to jest dla mieszkańców znacznym dodatkowym obciążeniem finansowym, którego zwłaszcza w tym trudnym dla nich i dla gospodarki czasie należy im oszczędzić”
    Prezydent Miasta Legionowo nie zamierza składać do Rady Miasta Legionowo wniosku o ustalenie strefy płatnego parkowania – kończy wiceprezydent Legionowa, Marek Pawlak.

    A tu nagle proszę, płatne parkowanie na parkingach przy dworcu, zainstalowanie parkometrów, ludzi do kontroli opłat nagle nie generuje już kosztów ???

    • Wiarygodność Pawlaka była już wielokrotnie na tym forum poruszana

  32. Wystarczy jedno proste rozwiązanie, czyli SKM z Zegrza do Warszawy co 30 minut między 7-8.00 rano, a NIE CO GODZINĘ i tak samo z powrotem co 30 minut miedzy 16.00-17.00 kosztem zdjęcia z rozkładu jakiegoś kursu w godz. wieczornych.
    Wtedy opustoszeje parking w Legionowie i parking w Wieliszewie i nie będzie trzeba stawiać parkometrów dla ludzi z Gminy Serock i okolic.
    Osoby dziś parkujące w Legionowie i Wieliszewie chętnie będą jeździć i taniej i bez korków do SKM Zegrze tylko muszą mieć taką możliwość czyli przynajmniej w szczycie wyjazdu i powrotu z pracy i szkoły musi ten pociąg do Zegrza być.
    A w Zegrzu możliwości parkingowe są ogromne.

  33. Niestety w Gminie Serock świta śpi i nawet nie mają nawet chęci regularnie odpowiadać na pytania do Burmistrza, bo widzę, że z marca są ostatnie, a mamy 2 połówkę maja.
    Nasze dojazdy widać również mają gdzieś do pracy i szkoły, za to zajmują się bzdetami typu hulajnogi i jak na nich jeździć…

    Wójt Wieliszewa, Pan Kownacki to jest Ktoś, to prawdziwy gospodarz. Wieliszew rozwija się w tempie pendolino, a Serock kiedyś wspaniale zarządzany przez Sokolnickiego, z roku na rok robi się coraz większą, zapyziałą dziurą odciętą komunikacyjnie od świata i przysłowiowym coraz głębszym za……piem.

    • Koenacki to gosc? Jaja sobie robisz? Zrobil gogus sypialnie Warszawy i ciagle dogeszcza. Mozecie sobie go sciagnac do siebie skoro tak wam sie podoba jego koncepcja rozwoju wsi miasta Wieliszew.

  34. Jak to się nie zajmują w Serockim magistracie sprawą dojazdu do mieszkańców do Warszawy ?
    Przecież się zajmują. Macie od 1 maja 2023 załatwione hulajnogi to możecie korzystać. Będzie może drogo, ale za to jak ekologicznie, bezpiecznie i co najważniejsze nie będziecie już zajmować serockimi autami naszego parkingu w Legionowie.
    Jest artykuł w Powiatowej: „Jak informuje Urząd Miasta i Gminy Serock Bolt wprowadzi nową opcję bezpiecznego i szybkiego transportu dla mieszkanek i mieszkańców Serocka od 1 maja 2023”.

  35. Kownacki to super Wójt, Wieliszew się rozrasta, ząłtwił SKM, wszystko się rozbudowuje, jest aktywnym Wójtem, a nie bufonem.

    • Tak rozwija Wieliszew, że niebawem będzie prezydentem. Betonoze robi. Ale fakt faktem wiernych fanów ma.

  36. Czy Serocki Urząd wystąpił do ZTM- u o SKM do Zegrza co 30 minut w godzinach największego szczytu, czy dalej mamy jeżdżąc do Legionowa płacić 100 pln za miesiąc parkowania, bo tam jest pociąg co 10 minut ?
    Czy Serock się dokłada do SKM w Zegrzu ?

  37. Putin z Wami pomysłodawcy płatnego parkingu.

Dodaj komentarz