Legionowo. Langiewicza, Lisa Kuli oraz Paderewskiego zostaną utwardzone. Trwa przetarg na zaprojektowanie tych inwestycji

4paderewskiego

Ulica Paderewskiego w Legionowie, fot. Pożegnanie dróg gruntowych Legionowo, Facebook (archiwum GP)

W najbliższej przyszłości trzy kolejne legionowskie drogi gruntowe mają być utwardzone. Urzędnicy szukają obecnie projektantów dla tych inwestycji. Chodzi o ulice generała Mariana Langiewicza i Lisa Kuli na Ludwisinie oraz o ulicę Ignacego Paderewskiego na III Parceli.

Trwa przetarg na zaprojektowanie utwardzenia trzech kolejnych legionowskich gruntówek tj. ulic generała Mariana Langiewicza i Lisa Kuli na Ludwisinie oraz ulicy Ignacego Paderewskiego na III Parceli. Firmy zainteresowane realizacją tej usługi mogą składać swoje propozycje cenowe do przyszłego piątku, 22 marca 2024 r. w ratuszu. O wyborze konkretnej z nich przesądzi jak najniższa cena realizacji tej usługi.

Najważniejsze terminy

Jeśli urzędnikom we wskazanym powyżej terminie uda się znaleźć projektantów dla tych trzech powyższych inwestycji drogowych i tym samym zawrzeć z nimi umowy do końca kwietnia 2024 r., to projekty budowy tych dróg powinny zostać wykonane w ciągu 4 kolejnych miesięcy, czyli najpóźniej do końca sierpnia 2024 r. Potem przyjdzie czas na ogłoszenie przetargów na roboty budowlane związane z ich finalizacją.

Zakres inwestycji

Urzędnicy chcą zbudować ulicę generała Mariana Langiewicza na Ludwisinie na mierzącym około 370 metrów długości odcinku pomiędzy ulicami Stanisława Moniuszki, a Lwowską. Ulica Lisa Kuli leżąca również na legionowskim Ludwisinie ma natomiast być zbudowana na mierzącym około 500 metrów długości odcinku pomiędzy ulicami Stanisława Moniuszki, a Pomorską. Ostatnia z będących przedmiotem tego przetargu ulic, czyli położona na III Parceli w Legionowie ulica Ignacego Paderewskiego ma być zbudowana na mierzącym około 500 metrów długości odcinku pomiędzy ulicami Targową, a Tadeusza Wardenckiego.

 

Wytyczne dla projektantów

Docelowo, drogi te mają mieć nawierzchnie albo z betonu asfaltowego albo z kostki betonowej, zaś przylegające do nich chodniki mają być zbudowane z kostki betonowej. Projektanci mają też zaplanować ich odwodnienie, a także rozważyć montaż na nich progów zwalniających.

 

Czytaj więcej:

Legionowo. Czy miasto potrzebuje wieloletniego harmonogramu budowy dróg? Inicjatywa radnego Traczyka