Legionowo. Parkometry już zamontowane. Za kilka dni startuje system płatnego parkowania na terenie Centrum Komunikacyjnego

Parkometry na terenie Centrum Komunikacyjnego w Legionowie 1 fot. GP.jz

Parkometry na terenie Centrum Komunikacyjnego w Legionowie (14.09.2023r.) fot. GP/jz

Od poniedziałku (18 września 2023 r.) rusza płatna strefa parkowania na terenie Centrum Komunikacyjnego w Legionowie dla osób niebędących mieszkańcami miasta. Legionowianie, którzy zgłoszą swoje auta do bazy prowadzonej przez miejscowych urzędników, będą parkować na jego terenie za darmo. W okolicy Centrum Komunikacyjnego pojawiły się już parkometry, które są jednak na razie zafoliowane.

 

 

Przypomnijmy, że uruchomienie płatnej strefy parkowania na przydworcowych parkingach w centrum Legionowa zaplanowano na 18 września br. Operatorem strefy parkingowej na terenie Centrum Komunikacyjnego przy ulicy Kościuszki i Szwajcarskiej będzie firma Atpark ze Śląska. Osoby nie będące mieszkańcami Legionowa, a korzystające z wielopoziomowych parkingów przy Centrum Komunikacyjnym w centrum miasta, będą musiały za ten postój zapłacić. Docelowo ustawionych zostanie 10 parkometrów, a doba postoju auta w tej przestrzeni dla nie legionowian będzie kosztować 5 zł. Pierwsze 30 minut parkowania w tej strefie będzie darmowe dla wszystkich, również dla osób mieszkających poza Legionowem. Nieopłacenie po tym czasie postoju na przydworcowych parkingowcach będzie się natomiast łączyło z naliczeniem opłaty karnej w kwocie 95 zł.

 

 

Pierwsze parkometry stanęły już na terenie Centrum Komunikacyjnego i parkingach wielopoziomowych zarówno przy ulicy Kościuszki jak i Szwajcarskiej. Na razie urządzenia są ofoliowane. Przy parkometrach zainstalowane zostały również tablice z cennikiem opłat i regulaminem. Gazeta Powiatowa ustaliła w legionowskim ratuszu, że jak na razie termin 18 września jest aktualny i właśnie tego dnia ma ruszyć system płatnego parkowania na terenie Centrum Komunikacyjnego.

Ulgi dla legionowian

Z opłat za parkowanie na przydworcowych parkingach zwolnieni będą legionowianie. Z ulg tych będą mogli skorzystać jednak tylko ci mieszkańcy, którzy zgłoszą numer rejestracyjny pojazdu, z którego korzystają do bazy danych stworzonej na tę okoliczność przez legionowskich urzędników. Wniosek o wpisanie auta do tej ewidencji można pobrać z oficjalnych stron internetowych miasta Legionowa. Zgłoszeń do bazy danych numerów rejestracyjnych samochodów mogących za darmo korzystać z przydworcowych parkingów wciąż mogą dokonywać właściciele, współwłaściciele i użytkownicy tych aut. Ważnym jednak jest, że osobami uprawnionymi do bezpłatnego parkowania w tej strefie są jedynie te, które są posiadaczami Karty Legionowianina lub są zameldowane na pobyt stały albo czasowy w Legionowie. Szczegółowo o tej rejestracji informowaliśmy TUTAJ.

Kary dla nieuczciwych

– Regulamin parkingu przewiduje zgłoszenie przez użytkownika tylko jednego auta. Drugie lub kolejne auto może zgłosić np. współwłaściciel. Nie ma natomiast potrzeby zgłaszania pojazdu, gdy chce się tylko podwieźć lub odebrać pasażera z dworca, bowiem przez 30 minut można parkować za darmo. Konieczne będzie wtedy pobranie biletu parkingowego, jak ma to miejsce w przypadku wielu galerii handlowych – informowali kilka tygodni temu legionowscy urzędnicy. Próby oszukania, co do przysługujących przywilejów w parkowaniu przy Centrum Komunikacyjnym w Legionowie będą karane dodatkowymi opłatami. Za przeniesienie uprawnień do darmowego parkowania w tej strefie na osobę nieuprawnioną trzeba będzie się liczyć z koniecznością zapłacenia 1 tys. zł.

fot. GP/jz

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 30

  1. W końcu

    • Co w końcu? Ideą takich parkingów jest możliwość zostawienia pojazdu i przesiadka do komunikacji osób dojeżdżających w tym przypadku spoza Legionowa. Nie rozumiem tego, że osoby, które mieszkają poza Legionowem muszą płacić, a mieszkańcy, którzy mają darmową komunikację – nie. Jeśli parking ma być płatny to dla wszystkich a nie dla wybranych. Następnym krokiem będzie postawienie płatnych bramek na wjeździe do Legionowa?

    • Komu to ma służyć ,to jakaś bzdura, odzewem ościennych gmin będzie to samo dla mieszkańców Legionowa

  2. Złamanon Konstytucję RP w zakresie równości obywateli. Podważono ideę parkingów parkuj i jedź.

  3. Czyli nie będzie żadnej aplikacji ? Tylko bieganie do parkometru i spowrotem że świstkiem?

  4. Parkingi trzeba utrzymać (prąd, remonty, monitoring itd.) Do tej pory placili tylko mieszkancy Legionowa w podatkach. A korzystali głównie przyjezdni. Czas to zmienić.

    • Takie parkingi zasadniczo buduje się dla przyjezdnych, taki jest ich cel.
      Jeśli miasta nie stać na utrzymanie, to po co je budowało?
      No tak, UE pokryła większość kosztów inwestycji, ale za utrzymanie trzeba płacić samemu i zdziwienie…

    • Mieszkańcy Legionowa przyjeżdżają też do Warszawy i parkują za darmo na parkingach P+R. Bo taka jest istota działania takich parkingów – żeby zapobiegać parkowaniu gdzie popadnie i z drugiej strony ograniczać ruch na ulicach promując zbiorkom. Czy Legionowo próbowało w ogóle rozmawiać z sąsiednimi gminami o wspólnym ponoszeniu kosztów utrzymania parkingów? Wątpię.

    • no sorry. w PIT mam wskazany US w Legionowie a mieszkam poza to gdzie ten podatek trafia?

      • To możesz wyrobić sobie kartę legionowianina i parkować za darmo

      • Jak nie wiesz gdzie trafia twój podatek, to nie powinieneś głosować. Podpowiem: ani grosz Twojego podatku nie trafia do miasta Legionowo. Skarbówka jest w Legionowie na Piłsudskiego i obsługuje cały powiat. Jeśli jesteś z Serocka, to płacisz w Legionowie na rzecz gminy Serock i państwa.

        • wiem gdzie trafia, 10,45% trafi do kasy powiatu Legionowskiego. który w ramach projektu z grantów szwajcarskich dostał dotację na budowę parkingu. Ja tylko dodam ze po stronie DOTUJACEJ projekt czyli „Konfederacji Szwajcarskiej, instytucji zarządzającej i wdrażającej Szwajcarsko – Polski Program Współpracy (SPPW)” – były władze Powiatu Legionowskiego.

  5. Proponuję wprowadzić płatny wstęp dla mieszkańców Legionowa na plażę w Wieliszewie, byłoby to równie niesprawiedliwe jak płatny parking parkuj i jedź. Może Nasza piękna plaża byłaby czystsza, gdyż znalazły by się fundusze na jej utrzymanie?

    • płatne wejście do Pałacu w Jabłonnie dla nietutejszych a co tam, i płatny przejazd do Warszawy obwodnicą Jabłonny i ul Modlińską dla nieJabłoniaków…

      • Obwodnicę wam państwo utrzymuje, a za utrzymanie parkingu przy stacji płacą mieszkańcy Legionowa. Jakby państwo utrzymywało te parkingi to tematu by nie było.

        • KIM lub CZYM jest to mityczne „państwo’ masz na myśli Podatników?

        • tu widać kwintesencje Smogogrodu – załątwili budowę ale juz finansowania/utrztymania nie. a trzeba było to ustalić z PKP i ZTM Warszawa – jak z parkingami P&R – masz bilet nie płacisz (od dobowego)

  6. Mieszkańcy Legionowa nie powinni być wpuszczani za darmo do innych miast. Przecież tamte ulice też trzeba utrzymywać i za nie płacić. Warszawa płaci, a ci z Legionowa korzystają. Czas to zmienić – prawda?

  7. W końcu buraki z poza Legionowa zaczną za coś płacic

    • Twoja wypowiedź świadczy o twoim poziomie.

    • Ludzie z Serocka, Wieliszewa, Michałowa i legionowa Piaski nie chcą parkować na parkingu w Legionowie, tylko nie mają wyjścia, dopóki Pan Borkowski, Pan Kownacki, Pan Mazur i może Pan Starosta nie zapewnią im kursów SKM S4 z Zegrza co 30 minut przynajmniej w godz. szczytu. Wystarczyłoby na już dorzucić kurs poranny z Zegrza ok. 7.00 i kurs powrotny ok.16.20/25 odjazd z Gdańskiego.
      To już rozwiązuje problem jak to ładnie nas nazwałeś „buraków” i nie jeździmy do PKP do Legionowa tylko te „buraki” parkują na swoich stacjach i to za DARMO i jeżdżą ze swoich stacji PKP.
      Potrafisz skłonić tych Panów żeby za swoje wysokie apanaże wreszcie załatwili taką prostą kwestię rozwiązującą taki wielki problem tylu wyborców ?

      Ps. a tak na marginesie to Twój poziom też pozostawia wiele do życzenia, bo robisz błędy ortograficzne – spoza – to jest poprawna forma Mieszkańcu.

  8. Zegrze S4 – zalety:
    darmowy parking, jazda na siedząco, mniejsze koszty dojazdu (oszczędność paliwa) i oszczędność czasu.
    Ogromny minus Zegrza !!! S4 to:
    brak połączeń w godz. szczytu co 30 min i brak wyjazdu z PKP na Serock. Korzystałby z Zegrza, ale jak, jak kursów S4 brak ?

    Zalety Legionowa Gł. to: pociągi co 8-12 minut w godz. szczytu.
    Wady Legionowa Gł. to:
    wyższe koszty dojazdu o 1.800 zł rocznie (150 zł/mies.),
    roczna opłata za parking Legionowo ok. 1320 zł (110 zł/mies.)
    strata czasu na dojazd – Legionowskie korki rano i powrót, jazda na stojąco.

  9. Dostanie się do sejmu lub senatu ten kto przed wyborami pokaże, że jest skuteczny i załatwi dodatkowy kurs w szczycie o 7.00 z Zegrza I dodatkowy powrót z Warszawy tak żeby było co 30 minut. I załatwi to czego nie załatwił Burmistrz Serocka czyli wyjazdu na Serock z Pkp Zegrze.
    Dwie naprawdę proste sprawy do załatwienia przed wyborami, proste dla Ministra Błaszczaka lub dla Grabca.
    Zobaczymy komu bardziej zależy na wygranej.

  10. Jest wyjście, wieśniaki spoza Legionowa , w tym ja wieśniak z Łajsk, parkują w Legionowie za darmo, a mieszczuchy z Legionowa na parkingu P+J bezpłatnie.
    Tylko jak długo w mieście będzie bezpłatnie, wróżę, że za rok już sytuacja z płaceniem w mieście się zmieni

  11. To nie jest rozwiązanie sytuacji. Tylko SKM ze stacji Zegrze ok. 7.00 rano i powrót ok. 16.20/25 z Gdańskiego w kier. Zegrza. Na początek wystarczy dodać ten jeden kurs, żeby wyszło co pół godziny.
    Skorzystają wtedy z S4 wszyscy z całej gm. Serock, gm Wieliszew, Michałów Reginów, Piaski i okolice, bez konieczności jeżdżenia w korkach na Legionowo i płacenia nie dość, że więcej za paliwo to jeszcze za parking w Legionowie, a w nagrodę korek w obie strony do Legionowa.

    Już dziś Ci którzy przyjechali do Legionowa, bo nie mają SKM od siebie o właściwej porze i nie chcą płacić za parking ustawili się w miejscu niedozwolonym pod wiaduktem i czekają na mandaty.

  12. tak było: „Stolica powiatu nie będzie się musiała wstydzić centralnego miejsca w mieście, po wybudowaniu w ostatnich latach budynku Centrum Administracyjno – Informacyjnego (Ratusz) oraz Areny Legionowo, nadszedł czas na dworzec.

    Dominique Favre, Dyrektor Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy, pogratulował miastu wytrwałości w dążeniu do realizacji projektu, starannego i szybkiego przygotowania wszystkich wymaganych dokumentów. „Chętnych było wielu, przyznaliśmy ponad 50 dofinansowań, lecz zaledwie 16 z nich dotyczyło projektów poprawiających infrastrukturę. Legionowo jest jednym z nich, co oznacza, że przygotowaliście bardzo dokładny i dobry projekt” – powiedział odpowiedzialny za rozdzielanie szwajcarskich funduszy Favre, dodając, że jest pewny, że Legionowo wywiąże się z umowy i sprawnie zrealizuje projekt.

    Centrum Komunikacyjne będzie dużym udogodnieniem dla mieszkańców Legionowa i powiatu legionowskiego. W skład projektu wchodzą budowa dworca kolejowo-autobusowego, budowa drogi wzdłuż torów kolejowych Piaskowa-Polna oraz parkingu samochodowego na ok. 800 miejsc przy stacji (po stronie osiedla Piaski). Centrum Komunikacyjne będzie miejscem przesiadkowym dla zmierzających w kierunku portów lotniczych w Modlinie i Warszawie mieszkańców północnego Mazowsza oraz dla dojeżdżających do pracy w Stolicy.”

    • No i tak jest. A za oświetlenie, sprzątanie i naprawy po wandalach zapłacimy razem. Legionowianie w podatkach, reszta w parkometrach.

      • Przez tyle lat nikt nie przejmował się tym skąd wziąć pieniądze na utrzymanie parkingów….aż do pewnej pamiętnej sesji Rady Miasta

  13. A trasa mostowa i wpięcie w „S-ki” w Łomiankach kiedy?

    • Nigdy. Nie pozwolę na to.

Dodaj komentarz