Legionowo. Rondo przy tunelu na Bukowcu będzie większe. Konieczna będzie przebudowa parku

projekt ronda tunel

Projekt ronda przy tunelu na Bukowcu, fot. UM w Legionowie

Trwa projektowanie infrastruktury drogowej towarzyszącej tunelowi, który ma powstać w miejscu obecnego przejazdu kolejowego w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej na legionowskim Bukowcu. Po stronie ulicy Kwiatowej powstanie owalne rondo. Względem pierwotnych planów będzie ono większe i będzie można na nie wjechać bezpośrednio z ulicy Handlowej.

Oprócz tunelu kolejowego na Bukowcu, powstaną również rondo, bezpieczne przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów. Inwestycji będą towarzyszyć również liczne nasadzenia drzew i krzewów. Obecnie skompletowano już firmy mające się zająć jej wykonaniem. Finalizacji całego przedsięwzięcia należy się zaś spodziewać pod koniec przyszłego roku.

 

Rondo przy tunelu będzie większe

Urzędnicy zweryfikowali ostatnio projekt ronda mającego powstać w sąsiedztwie tunelu, bo po stronie ulicy Kwiatowej. Postanowili je powiększyć, zwiększając tym samym jego przepustowość. – Dotychczas jego zakładany kształt przypominał okrąg, a dojazd z ulicy Handlowej wymagał pokonania objazdu wzdłuż torów. Jednakże po przeprowadzeniu analiz element ten ulegnie zmianie. Obecnie zakładane jest powiększenie ronda, aby poprawić jego przepustowość, zapobiec tworzeniu się korków oraz umożliwić prosty wjazd bezpośrednio z ulicy Handlowej. Rondo przybierze z tego powodu również inny kształt, będzie owalne – dowiadujemy się ze strony internetowej Urzędu Miasta w Legionowie. – Nowy projekt ronda został przygotowany w ten sposób, aby kierowcy musieli zwolnić przed dojazdem do tunelu. Jednocześnie włączenie ulicy Handlowej bezpośrednio w wyjazd z tunelu odciąży od ruchu ulicę Kwiatową, o co postulowali jej mieszkańcy – dodają urzędnicy.

 

Powiększenie ronda będzie się wiązało ze zmniejszeniem parku im. Tadeusza Kościuszki w Legionowie.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 21

  1. Bzdury. Nijak ma się powiększeni ronda do odciążenia Kwiatowej. Tworzy się teraz, wraz z głębokim tunelem dostosowanym do ciężarówek doskonały układ komunikacyjny dla ciężarówek. A przy okazji nie przebuduje ale zlikwiduje w połowie park Kościuszki. Akurat ten park to najmniejszy problem.

    • Dla ciężarówek? To teraz mają najłatwiej i jakoś ich nie widać

      • To zoperuj wzrok. Najbliżej chyba w MEDIQU.

        • Szkoda gadać, jak ty widzisz teraz na kwiatowej/polnej ciężarówki… jak i po co tam miałyby wjeżdżać? Mediq ma też innych specjalistów.

          • Szkoda gadać. Żenujące, jak sugerujesz że mieszkańcy Kwiatowej sobie ciężarówki wymyślili. Jeśli jednak Ty ich nie widzisz to zapewne nie powinno ci przeszkadzać wdrożenie działań zapobiegawczych przed tym niewidzialnymi ciężarowkami. No chyba, że sam należysz do looby ciężarówkowego, tego samego które lobbuje że dopuścić ciężarówki w tunelu na przystanku (PS. Może jednak także tutaj ciężarówek nie ma?)

          • Szkoda gadać. Żenujące, jak sugerujesz że mieszkańcy Kwiatowej sobie ciężarówki wymyślili. Jeśli jednak Ty ich nie widzisz to zapewne nie powinno ci przeszkadzać wdrożenie działań zapobiegawczych przed tymi niewidzialnymi ciężarowkami. No chyba, że sam należysz do lobby ciężarówkowego, tego samego które lobbuje że dopuścić ciężarówki w tunelu na przystanku (PS. Może jednak także tutaj ciężarówek nie ma?)

  2. Nie rozumiem tego rozwiązania. Taniej i z zachowaniem większej części parku można byłoby wykonać łamane pierwszeństwo przejazdu z Handlowej w Daliowej, wybudować jedno rondo na skrzyżowaniu Daliowej z Przemysłową i dalej drugie na przecięciu Przemysłowej i Kwiatowej. Infrastruktura bezpieczna, z zachowaniem odpowiedniego komfortu dla jadących Handlową i bez konieczności wycinania tylu drzew oraz bezpowrotnemu zaborowi kawałka placu pod jezdnie.

  3. Trzeba było słuchać mieszkańców Bukowca po obu stronach torów, którzy w liczbie kilku tysięcy podpisali się pod petycją, że tunel zarówno na Polnej jak i na Roi spowoduje bezpowrotną dewastację okolicy. Trzeba było zacząć od budowy przeprawy w centrum a na Bukowcu odczekać rok aby zaobserwować jak ruch się rozłoży po oddaniu do użytkowania DK61, co nastąpi 23 maja tego roku. Po oddaniu DK61 korki znikną. A tak będzie można chodzić na spacerki do tunelu.

    • Chcesz do centrum wpuścić dodatkowe samochody z ruchu tranzytowego? To dopiero się miasto zapcha i co na to mieszkańcy?

  4. no skoro tam mają puścić tranzyt TIR to i rondo powiększą… do tego obudują dookoła blokami…

  5. Dobrze niech budują jak najszybciej w końcu nie bedzie się stało przed szlabanem a i mieszkańcy kwiatowej będą mieli czyste powietrze bo samochody stojące nie będę kopcic

    • Warto powrócić do idei budowy tunelu jednak na Roi

      • Miro nie męcz się, Umowa podpisana i projekt jest w trakcie realizacji, a co do tunelu na Roi to rzeczywiście można by zrobić ale po tunelu na Kwiatowej i w Centrum.
        Pozdrawiam

        • To że umowa podpisana nie oznacza że nie można jej aneksować. A tunel na Kwiatowej nie ma szans powstania.

          • To był przetarg na tunel „Kwiatowa”, więc aneks może dotyczyć szczegółów tej właśnie inwestycji, np. terminów. Zdarzają się też przypadki niezrealizowania projektu choć na tym etapie jest to mało prawdopodobne – tak więc czas pokaże czy ten tunel to był „strzał w dziesiątkę” czy „porażka”(ciężarówki, wzmożenie ruchu, hałas).

  6. Otworzyć przejazd na Parkowej !!!!

    • dokładnie tak, otworzyć

  7. No tak,czytam te komentarze i wyłania się z nich smutny obraz
    Budujmy wszędzie, byle nie na Polnej i Roi, a najlepiej to całkowicie zlikwidujmy przejazd na Kwiatowej bo tam mieszkają nadludzie którym nie można dewastować okolicy
    Po oddaniu DK 61 korki wcale się nie zmniejszą bo to jest droga (niestety) tranzytowa przez centrum Legionowa
    Wiem że zaraz będzie wylany na mnie kubeł pomyj, dociekanie czy jestem jakimś „fryzjerem” czy też mieszkam w Wieliszewie ale wali mnie to, fakty są nieubłagane.
    To co dzieje się teraz w Legionowie to efekt wieloletnich zaniedbań, brak perspektywistycznego myślenia i niekontrolowanego w żaden sposób dogęszczania Legionowa i najbliższych okolic.
    Były plany aby DK61 zamiast przez centrum Legionowa, wraz z rozbudową wiaduktu co wywołało protesty mieszkańców puścić przez puste tereny PAN
    Wtedy mielibyśmy w Legionowie drogi stricte lokalne, możliwość wybudowania niskich tuneli jedynie dla samochodów osobowych, mielibyśmy ruch tranzytowy wyprowadzony poza miasto
    A tak mamy na całe 55 tyś miasto jeden tunel i jeden wiadukt który jednocześnie jest elementem drogi tranzytowej przez środek miasta
    Jedyne co można zrobić w obecnej chwili to budować jak najwięcej tuneli jedynie dla samochodów osobowych aby nie kumulować ruchu samochodowego w jednym czy dwóch miejscach

    • Tak Daro, obraz jest smutny. To co się dzieje w tym mieście to nic innego jak wypadkowa prywatnych interesów, jak to ładnie określiłeś, nadludzi z miasta. Te interesy są wyłącznie prywatne, interesy mieszkańców nie liczą się. I myślę, że kolejne wybory w mieście niewiele zmienią. Odchodzący zostawiają po sobie „dwór”, który będzie kontynuować jedynie słuszną politykę. Dla mnie to jest przerażające.

      • VICTOR głowa do góry – będzie dobrze! („nie przerażaj się” bo się wykończysz)

        • do AA: nie ma obawy o moje zdrowie, pozdrawiam Cię

Dodaj komentarz