Legionowo. Tunel na Bukowcu! Prezydent, radny i ksiądz interweniują u ministra

tunel-na-przystanku

Tunel na Przystanku, fot. UM w Legionowie (archiwum GP)

Na przedłużeniu ulicy generała Bolesława Roi na legionowskim Bukowcu, zamiast wiaduktu kolejowego powstanie tunel. Oprócz tego nad torami kolejowymi przecinającymi nasze miasto powstaną dwie nowe przeprawy – kładka pieszo-rowerowa w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej i przejście na wysokości ulicy Zygmunta Krasińskiego.

Powyższe rozwiązania komunikacyjne wydają się być na ten moment jak najbardziej wiążące, a zapewnienia dotyczące współfinansowania ich realizacji padły podczas spotkania w resorcie infrastruktury, do którego doszło w miniony czwartek (2 sierpnia br.)- W miniony czwartek, prezydent Roman Smogorzewski spotkał się z wiceministrem infrastruktury Andrzejem Bittelem i dyrektorem projektu w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK S.A.) Kazimierzem Perytem– potwierdza legionowski magistrat na swojej stronie internetowej. Jak udało nam się ustalić, w spotkaniu tym, oprócz prezydenta Romana Smogorzewskiego uczestniczyli też legionowski radny Andrzej Kalinowski oraz ksiądz proboszcz Tomasz Chciałowski z parafii Matki Boskiej Fatimskiej w Legionowie.

Konsultacje społeczne do powtórki

Z zapowiedzi legionowskich włodarzy wynika, że ostateczny kształt tych wszystkich trzech bezkolizyjnych przepraw przez legionowskie tory kolejowe skonsultowany zostanie raz jeszcze z mieszkańcami, zaś przedmiotowe konsultacje mają się odbyć na jesieni br. – Konsultacje zostaną przeprowadzone po przygotowaniu uaktualnionych koncepcji, jesienią tego roku – informuje Tamara Boryczka, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta (UM) w Legionowie.

Tunel, kładka i przejście

Ustalenia poczynione przez legionowskich samorządowców w ministerstwie infrastruktury są gwarancją, że na przedłużeniu ulicy generała Bolesława Roi na legionowskim Bukowcu zamiast wiaduktu kolejowego powstanie mały tunel – zresztą zgodnie z wolą wyrażoną przez legionowian podczas czerwcowych konsultacji społecznych. Oprócz tego, na legionowskim Bukowcu powstanie kładka pieszo-rowerowa. Zlokalizowana zostanie w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej, zaś istniejący na styku tych dwóch ulic przejazd kolejowy zostanie wówczas zlikwidowany. Trzecią bezkolizyjną przeprawą, która wyrośnie nad torami kolejowymi w naszym mieście będzie zlokalizowane na wysokości ulicy Zygmunta Krasińskiego przejście. W pierwotnych tj. w konsultowanych z legionowianami założeniach, w tej lokalizacji miał powstać wiadukt kolejowy. Mimo, że mieszkańcy nie mieli zbyt wielu uwag, co do tego pomysłu, okazuje się jednak, że obiekt tego typu prawdopodobnie nie zostanie tam zrealizowany. Okazało się bowiem, że budowę wiaduktu w tej lokalizacji formalnie oprotestowały inne instytucje. – 24 lipca br. do wiadomości Rady Miasta Legionowo wpłynęło pismo od gminnej spółdzielni Samopomoc Chłopska w Jabłonnie z siedzibą w Legionowie przekazującą uchwałę w sprawie sprzeciwu dla budowy wiaduktu na działkach przy ulicach Tadeusza Kościuszki i Kolejowej– informował radnych szef legionowskiej rady Janusz Klejment na ubiegłotygodniowej miejskiej sesji (2 sierpnia br.) Wspomniana instytucja na działkach, na których miałaby powstać infrastruktura drogowa niezbędna do obsługi nowego wiaduktu kolejowego prowadzi, bowiem skup złomu i surowców wtórnych.– Jest zgoda PKP na budowę małego tunelu na Bukowcu. Jednocześnie realizowane będą trzy rozwiązania komunikacyjne, oprócz tunelu wybudujemy także kładkę dla pieszych na Bukowcu i przejście na wysokości ulicy Krasińskiego. Projekty te znajdują się na liście podstawowej, kwalifikując się do dofinansowania – komentuje prezydent Roman Smogorzewski na stronie internetowej miasta.

Kolejarze dadzą prawie 12 mln zł. Ile milionów wyłoży miasto?

Spółka PKP PLK S.A. na realizację wszystkich powyżej opisanych bezkolizyjnych przepraw przez legionowskie tory kolejowe wyłoży blisko 12 mln zł. Kwoty brakujące do finalizacji tych przedsięwzięć będą zaś pochodziły z kolejnych miejskich budżetów i łącznie będą prawdopodobnie oscylowały w granicach od 16 do 20 mln zł brutto.- Zgodnie z pismem otrzymanym od PKP PLK całkowity udział PKP PLK w realizacji przedsięwzięć ustalony został do kwoty 11 808 595 zł netto. Zgodnie z posiadanymi koncepcjami, szacunkowy koszt budowy każdej z przepraw to 14-16 mln zł brutto.Koszty budowy mniejszego tunelu, a na taki jest zgoda PKP PLK, są porównywalne z kosztami budowy przeprawy naziemnej. Dokładnych kwot na tę chwilę nie możemy podać, gdyż nie zostały jeszcze opracowane koncepcje i kosztorysy– wyjaśnia Tamara Boryczka, rzeczniczka prasowa legionowskiego UM. – Zgodnie z informacjami przekazanymi przez ministra Andrzeja Bittela i dyrektora PKP PLK Kazimierza Peryta, zasady dofinansowania są takie same dla wszystkich uczestników projektu i na tę chwilę nie ma możliwości zwiększenia dofinansowania. Wszystkie trzy przeprawy są traktowane jako jeden projekt– dodaje po chwili kierowniczka referatu komunikacji społecznej i promocji w legionowskim magistracie.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 34

  1. Kompletnie do d………. Żeby przejechać na drugą stronę torów z centrum miasta to albo trzeba będzie jechać pod Jabłonnę albo na koniec Bukowca. Czyli zawsze na około nadłożyć parę km.Gratuluje pomysłu i wspaniałej , chorej wyobraźni. Powinna być mała lokalna przeprawa przez tory , taka tylko dla mieszkańców bez ruchu tranzytowego, tego najbardziej brakuje

    • Masz wiadukt… Korek na wiadukcie? Napisz do Płaszczaka zapytanie dlaczego anulował rozstrzygnięty przetarg na przebudowę drogi do Zegrza i ogłosili drugi na odcinek tylko 2.5 kilometrów…

      • Zła zmiano, ty grzebiesz w tym co do tyłu, a ja mam to gdzieś. Jak masz coś do powiedzenia do przodu to super. Szkoda twojego jadu politycznego, który też mam gdzieś. Myśl do przodu o tym pisz, proszę

      • Kiedy był ogłoszony przetarg na budowę drogi do Zegrza? Coś sciemiasz!

  2. Smogorzewski, członek Platformy Obywatelskiej, biega do rządu PiS, tych złych pisiorów, i prosi o pieniądze na tunele i kładki?! Co Roman robił przez 8 lat rządów PO, kiedy ministrem był Grabiec? Zajmował się własnymi biznesami i nieruchomościami? Teraz przed wyborami festiwal obietnic i projektów dla wyborców?

    • Co robił? Idź do okulisty to zobaczysz co robił… A co robił Kicman z Płaszczakiem? Pamiętasz? Oczywiście że nie pamiętasz… Normalka dla was pisiory…

      • wtedy nie było nas w UE a teraz z dofinansowaniem z UE można zaszaleć

  3. Czyli jednak będzie wycinanie lasu, żeby zbudować drogę? (Obecnie po drugiej stronie torów, na wysokości Roi jest jeszcze kilkaset metrów lasu do pierwszych zabudowań). Lasy to jeden z większych atutów Legionowa w ogólności, a tamtych terenów w szczególności więc wycinki kolejnych połaci to zachowanie niesamowicie krótkowzroczne (bo o ekologii nie ma juz co wspominać, to – jak widzę – żaden argument w Pl.

  4. Prezydent ma w nosie petycję złożoną przez kilkadziesiąt osób(w czasie konsultacji czerwcowych) w której zażądano odstąpienia od inwestycji w planowanym kształcie.Zrealizowanie pomysłu będzie owocowało wycięciem dużej połaci lasu a co z ulicą Przemysłową. Co nagle to po diable-no ale cóż wybory trzeba czymś zadowolić wyborców.

  5. u nas zawsze jest odwrotnie
    żeby dojechać na rondo w kierunku chotomowa trzeba skęcić w odwrotną stronę…żeby się dostać na rondo.
    żeby z wysockiego skręcić w stronę Maxima też trzeba skęćić w odwrotnym kierunku i wykręcać albo dojechać z 500 m do ronda i tam nawrotka….

  6. Jak już chapną „trochę” tego lasu przy okazji tunelu, to dalej już jakoś poleci. A kto by się zimą smogiem przejmował, a na spacery to też na najlepiej pośród gęsto wyrastających bloków.

  7. ….szpital załatwił z Grbcemto teraz z klejmenem załatwi kolejny temat 😉

  8. Przeciez po zachodniej stonie miasta jest las, czy oni są poczytalni?

  9. J po co były te obiecanki. „WSTYD”

  10. Nie śledziłem tematu, ale rzut oka na mapę i na przedłużeniu Roi jest wyłącznie las. Zatem umiejscowienie tego tunelu wydaje się wątpliwe. Zna ktoś jakieś rozsądne uzasadnienie ?

  11. Ja się pytam,po co ten ksiądz jest potrzebny w rozmowach biznesowych?xDDDDDDDD

  12. Nie chcemy żadnego tunelu ani wiaduktu. Niech sobie Roja jeździ drogą krajową. Dość mamy ich samochodów dzień i noc pod oknami na Bukowcu.

  13. i pomyśleć, że roman próbuje Wójta Jabłonny pouczać co jak robić i straszy go „konsekwencjami”, już widzę, jak romek uszczęśliwi Bukowiec, ehh, szkoda gadać. Rola księdza – przezabawna.

  14. Nie było uwag w czerwcu??? To ja chyba byłem na innych konsultacjach. Pierwszą i podstawową uwagą był brak zgody na grzebanie czy stawianie wiaduktów na Roi. Na 5 samochodów na przejeździe Kwiatowa, tylko jeden skręca w stronę Roi…. A Roman dalej forsuje temat. O co mu chodzi? Co się tak uczepił tego osiedla? Ktoś może ustali jaki ma tam Prezydent interes.

    • Czemu się uwziął na przejazd na Bukowcu. W takim razie ten 1 na 5 samochodów poradzi sobie i skorzysta z drogi krajowej. Niech budują wiadukt na Krasińskiego i zostawią Bukowiec w spokoju.

  15. Żadnego tunelu przez dzielnicę domów jednorodzinnych! Po moim trupie. Prędzej na PiS zagłosuję!

  16. Roman, polegniesz przez ten tunel na Bukowcu. Zrób se go w Józefowie!

  17. nie polegnie, niestety – głosów poparcia napędzi mu rosiak z blokersów i to oni przyklepią tunel (a i wiadukt też) pomiędzy domki Bukowca.

  18. a czy to prawda ze jeden z radnych tych zaradnych od romana ma dom przy obecnym przejezdzie i za nic nie chce pod swoim domem tunelu i dlatego te pomysly z roi?

    • Reks, coś musi w tym być bo ta biedna Roi jest tak uparcie forsowana wbrew logice. Wycinka lasu, budowanie dróg dojazdowych tak dla jednego kilku blokowego osiedla??? To takie szukanie najdroższego rozwiązania… Taka budowa to przecież kilkuletni paraliż komunikacyjny okolicy. Jeszcze klecha do tego tam łazi… Chyba kredę trzeba w styczniu schować. Panie Romanie skończ waść te kombinacje. PKP ma problem z przejazdem bo tabor musi zwalniać i niech sami swoje potrzeby finansują. Nie strasz Pan zamknięciem przejazdu bo to niemożliwe chyba że Pan sam na to pozwoli. Aut jest dużo bo wielu nie chce stać na wiadukcie i cykać jazdę a wolą albo trafić na przejazd albo postać chwilę ale w miejscu i to wcale nie mieszkańcy Bukowca. Chcesz Pan nie rozwiązać problem a tylko przesunąć innym z Polnej na Roi i to za grube miliony.

  19. We wszystkich polskich miastach PKP buduje obiekty kolejowe ze swoich funduszy (także otrzymanych z krajowego budżetu i UE) a w Legionowie musi dokładać się miasto, czyli MY MIESZKAŃCY, a z jakiej racji !!! Żeby było śmieszniej to PKP co roku zwraca do budżetu nie wykorzystane środki finansowe i to na tyle duże, że w Legionowie mogliby zbudować co najmniej 10 mostów i 10 tuneli !!! Nietrudno domyśleć się, że chodzi o zachowanie wpływu na przebieg przetargu i gifty od wyłonionych wykonawców, ale do cholery może już starczy tego cyckania mieszkańców. Co do lokalizacji przepraw to nigdy nie będzie 100% zgody, bo tradycyjnie „każdy chce mieć tunel czy wiadukt (czy nawet kościół), ale nie przy moim domu”

  20. Dlatego właśnie aby maksymalnie obniżyć koszty i odciążyć mieszkańców Polnej i Kwiatowej oraz nie rujnować życia mieszkańcom Roi, najprostszym i praktycznie bezkosztowym rozwiązaniem jest odwrócenie kierunków na Zegrzyńskiej róg Szwajcarskiej i wtedy jest zjazd z wiaduktu do niej i wjazd ze Szwajcarskiej na wiadukt. Koszty to tysiące nie miliony a po rozbudowie trasy rozwiąże to problem Bukowca z dojazdem. Być może trzeba by zapłacić Carskiej za przeniesienie i dogadać się z Mon~em i ich ruinami ale to zupełnie inna skala kosztów.

  21. Tunel wszędzie tylko nie u mnie? To w takim razie absolutnie nie pozwolimy na przedłużeniu Polnej i Kwiatowej. Po naszym trupie. Roje boją się że po wybudowaniu tunelu u nich będzie się działo to co teraz na Kwiatowej? A kto wyprawia to na Kwiatowej, samo się nie robi. Bez obaw.

    • Tomaszu przeniesienie problemów z jednej ulicy na inną nie jest żadnym rozwiązaniem. Problemem jest korek na wiadukcie i samochody próbujące go ominąć. Część Roi jak ja korzysta ze Strużańskiej lub Szwajcarskiej i korek na szlabanie jest mi obcy. To że masz problem na Polnej jednak rozumiem i wiem że to uciążliwe ale dlaczego oczekujesz że teraz będzie go miała Roi wpierw przez budowę a potem ruch tranzytowy do Strużańskiej. Roi to nie miasto i samochodów powtarzam nie jest tam tyle że zastawiają całą Kwiatową prawie do Zakopiańskiej. Urzędnicy chcą przepchnąć jakiś dziwny projekt który nie do końca rozwiąże problem Polnej bo zniknie przejazd a utrudni życie Roi i to na zawsze. Nie tak powinna wyglądać modernizacja lokalnych dróg.

      • To może zacznijmy od zamknięcia nielegalnego zjazdu z DK61 przy Kebab Kingu w Jabłonnie, który zgodnie z projektem przebudowy drogi krajowej już powinien być zamknięty a cichaczem go pozostawiono. To on jest źródłem problemów Bukowca, gdyby nie on, dzielnica nadal pozostałaby cichą i spokojną.

  22. w ktoś wie po co ten ksiądz? On pilnuje, żeby mu się kasa zgadzała czy jak? 🙂

  23. ksiądz, pop, rebbe czy hinduski guru – oni wszyscy temu samemu cześć oddają „bogu” 😉

  24. Ps. dziś na legionowskich ulicach byłem świadkiem gorszących scen.
    Czy „chorążemu bezpieczeństwa na drodze” wypada wymuszać pierwszeństwo?

  25. Co ma do tunelu klecha? Niech klepie wierszyki w kościółku i zajmie się swoimi sprawami. Sprawy miejskie do takich nie należą.

Dodaj komentarz