Legionowo. Tunel jednak w ciągu Polnej i Kwiatowej? Ratusz zmienia zdanie

przejazd-polna-kwiatowa

Przejazd kolejowy Kwiatowa-Polna w Legionowie, fot. archiwum GP

Tunel ma powstać w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej tj. w miejscu obecnego przejazdu kolejowego na Bukowcu – takie zapowiedzi padły podczas dzisiejszej sesji Rady Miasta Legionowo (29 kwietnia). Prezydent Roman Smogorzewski wyjaśnił, że zmiana lokalizacji tej przeprawy dokonana została pod wpływem nacisków i negocjacji z kolejarzami.

 

Prezydent Roman Smogorzewski poinformował, że po rozmowach z koleją zdecydowano się na zmianę lokalizacji przeprawy kolejowej na legionowskim Bukowcu. Tunel, zamiast na przedłużeniu ulicy generała Bolesława Roi, ma powstać w miejscu obecnego przejazdu kolejowego tj. w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej. Takie informacje ujawniono podczas dzisiejszej sesji rady miasta (29 kwietnia).

Jak Wam się podoba takie rozwiązanie?

 

Więcej w tym temacie w najbliższym wydaniu Gazety Powiatowej, 5 maja.

 

 

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 23

  1. Czyli info przekazywane od Romana z Józefowa w trakcie konsultacji że tam jest niemożliwe ze względów technicznych to była ściema? Poza tym to bez sensu bo nie będzie do tego tunelu dojazdu bo i już szykują sie pozwy za spadek wartości nieruchomości.

    • Wygląda na to, że prezydent Smogorzewski, tak samo jak jego „duchowy” przywódca p. Schetyna, co innego mówi rano, co innego wieczorem. O ile dobrze pamiętam, w trakcie sławetnej konsultacji w ratuszu, p. Smogorzewski twierdził, że budowa tunelu w ciągu Kwiatowej – Polnej jest najgorszą z możliwych do realizacji, bo to największe koszty, a ponadto i kolej, i mieszkańcy obu ulic są przeciwko. Albo więc p. Smogorzewski „ściemniał” w trakcie tamtej konsultacji, albo „ściemnia” dzisiaj. Chętnie poznałbym też opinię na ten temat p. Brańskiego, który przecież mieszka tuż obok i swego czasu był zdecydowanie za maksymalnym ograniczeniem ruchu pojazdów ulicą Polną.

  2. nareszcie coś z sensem. Tyle, że boję kolejnej zmiany u Romcia. A pozwy to normalna rzecz, każdy ma prawo bronić swego

  3. wracamy do tego co było zaplanowane już w czasie parcelacji z zachowaniem szerokiego ciągu komunikacyjnego,…….. pierwszy plan jednak najlepszy

  4. A co na to Rysio Branski godzi się Roman go przekonał

  5. Super, super, super… i niech tak zostanie

    • nic nie powstanie , juz szykuje sie ostry sprzeciw wobec budowy tunelu- polna kwiatowa

      • MMM, dobrą nowinę niesiesz, dzięki

  6. Popieram zdecydowanie jeśli jest to możliwe pod względem projektowym

  7. Tunel będzie bezużyteczny bo nie będzie do niego wjazdu wszak dojazd od Jabłonny z DK61 wkrótce będzie niemożliwy. W tej sytuacji trzeba otworzyć zjazd z DK61 w Sielankową.

  8. Podoba mnie się

  9. A więc żadnego tunelu nie będzie i Roja będzie sobie jeździć DK61. Bukowiec A na takie rozwiązanie się nie godzi i z przyjemnością będziemy tak przedłużać tę inwestycję aby dofinansowanie unijne przepadło.

  10. Tylko, że w trakcie konsultacji przedstawiano mieszkańcom informację, że ma to być niski tunel 3,2 metra tylko dla pojazdów osobowych a tymczasem jest to głęboki tunel także dla ciężarówek o głębokości 3,5 metra czyli dostępny dla praktycznie większości ciężarówek.

  11. Tunel powinien być w tym miejscu i tyle. Jednocześnie musi to być tunel WYŁĄCZNIE DLA RUCHU LOKALNEGO, TIRy niech posuwają droga krajową wiaduktem, tam jest ich miejsce

    • wybuduj sobie tunel pod swoim domem.

      ludzie z bukowca A beda pikietowac pod urzedem i domem smogorzewskiego , niech tylko sproboje rozpoczac budowe

      • To czemu Vincencie nie wywalczyłeś skasowania tego przejazdu wybudowanego jeszcze za komuny? Ten przejazd był tu od zawsze, można tak powiedzieć. Jedyna zmiana, że ruch schodzi pod ziemię. Gdzie ty byłeś i twoja rodzina jak powstawał ten przejazd? Czy to moja wina??

        • Przejazd był planowany do skasowania na etapie przebudowy linii kolejowej, zostawiono go z założenia tymczasowo a jeszcze w 2006 r. naczelnik A. Rogala z urzędu miasta mówił o jego likwidacji od razu. Okres ten jak widać mija ale to nie jest powód żeby zamieniać tę przeprawę na stałą.

          • Prawie masz rację. Linia ma mieć podniesioną prędkość i w związku z tym muszą zniknąć przejazdy w poziomie szyn. I w ich miejsce muszą powstać przeprawy pod torami, tak jest w całej Polsce, gdzie podnosi się prędkość i tak samo ma być w L-wie. I nie ma się co dziwić, że naturalnym pomysłem jest budowa tunelu w miejscu przejazdu funkcjonującego od dziesiątek lat.Czy ludzie, którzy mieszkają przy tym przejeździe są zaskoczeni jego obecnością? Oni kupili działki i domy a przejazd pojawił się nocą i już rano był? No chyba nie, więc o co chodzi?

        • Mieszkańcy Roi kupując mieszkania w Legionowie mieli świadomość w jakiej lokalizacji zamieszkają. I płacili mniej niż w Warszawie. Kłopot z dojazdem to konsekwencja takiej decyzji.

      • Jak Kali korzystać z tunelu na Przystanku to jest dobrze bo jest daleko od jego domu, jak Kalemu wybudować tunel koło jego domu to jest już niedobrze.
        Gdyby w ten sposób myśleli wszyscy mieszkańcy to w Legionowie nie powstałoby nic,co mają powiedzieć ci którzy mieszkają obok tunelu na Przystanku, domagać się jego zasypania ????

        • Kali mądry po szkodzie. I tyle.

  12. Nie rozumiem dlaczego na Roi miał być tunel dla osobówek a w ciągu Polna-Kwiatowa już głębszy. Oszustwo?

  13. Nie będzie żadnego tunelu nigdzie. Roman gada głupoty.

Dodaj komentarz