Legionowo. Wymienią windy na peronach. Trochę jeszcze na nie poczekamy

snieg-dworzec_02

fot. GP/kg

Jest szansa, że windy zamontowane na peronach na głównej legionowskiej stacji kolejowej zostaną wymienione. Urzędnicy robią wszystko, aby jesienią br. mieć komplet dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia ich modernizacji.
Windy na peronie od strony centrum miasta nie działają – zgłosiła radna Małgorzata Luzak 28 grudnia na sesji  rady miasta. Wiceprezydent Marek Pawlak zasugerował radnej regularne zgłaszanie bieżących usterek tych dźwigów do firm serwisujących. Pawlak zapowiedział zarazem, że legionowski ratusz, oprócz zadaszenia łącznika między przejściem podziemnym a dworcem, chce na swój koszt wymienić windy. Jak się jednak okazuje, wcale nie jest to taka prosta sprawa, bowiem tereny te należą do kolejarzy.

 

 

Budowa na jesieni?

Wydaje mi się, że przez cały przyszły rok, ja mam nadzieję, że do jesieni 2017r. będziemy procedować zgody na te inwestycje. Jak dobrze pójdzie, na jesieni będziemy mieć komplet dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia budowy – wyjaśniał radnym w grudniu 2016r. wiceprezydent Marek Pawlak. Pierwsza akceptacja formalnie uzyskana od kolejarzy ma dotyczyć rozbudowy obecnych szybów windowych, bowiem, aby wstawić w nie nowoczesne i mało awaryjne windy osobowe, szyby te trzeba poszerzyć.- Wstępną zgodę na wymianę szybu otrzymaliśmy od PKP Polskich Linii Kolejowych Zakładu Linii Kolejowych z ulicy Jagiellońskiej w Warszawie. Dotyczy ona prac projektowych. Procedura uzyskiwania wszystkich uzgodnień jest jednak wieloetapowa, bardzo długa i skomplikowana. Tych wszystkich zgód od wszystkich spółek kolejowych musimy uzyskać bardzo wiele. Kompletnych uzgodnień jeszcze nie mamy – wiceprezydent cierpliwie tłumaczył dociekliwemu radnemu Józefowi Dziedzicowi, informując zarazem pozostałych radnych, że koszt całej tej inwestycji może oscylować w granicach nawet 1 mln zł.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 6

  1. Dlaczego w innych polskich miastach PKP buduje i modernizuje obiekty kolejowe ze środków finansowych posiadanych przez PKP, a w Legionowie na ten cel wydatkowane są pieniądze samorządowe ? PKP dostaje potężne dofinansowanie na swoje zadania, a w przypadku Legionowa ogranicza się do podpisywania zgody na swoje zadania wykonywane przez władze Legionowa (!?). Można o tym poczytać na www. rynek kolejowy.pl. Przytaczam fragment: „…Do końca 2015 r. nie zakończono niemal połowy ze 153 projektów ujętych w Programie i nie wykorzystano ponad 11,3 mld zł zaplanowanych w 2011 r. ze środków unijnych na infrastrukturę kolejową. …”

  2. ten dworzec to jedna wielka popierdółka. Siedząc w poczekalni nie słychać żadnych komunikatów o opóźnieniach pociągów. Trzeba stać na peronie jak ta pała, bo przecież w budynku nic nie słychać. Perony oblodzone. Tragedja.

  3. Od początku gdy zapowiadano budowę dworca prosiłem prezydenta poprzez formularz www na stronie miasta aby tak zrobiono dworzec i tak przebudowano wyjście z tunelu aby wychodził w budynku dworca. Nie byłoby problemu z pokonaniem trasy z Piasków do miasta i odwrotnie. Niestety moje i nie tylko moje apele były olewane i mówiono że się nie da. A takie rozwiązanie byłoby idealne dla wszystkich.

    Zostałby windy na perony ale te nie są tak często używane. Tu też przydałby się przebudowa i wykonanie podjazdu ale to długa historia

  4. Bo w innych miastach, miasteczkach i wioskach są ludzie którzy potrafią porozmawiać i niekiedy wymóc na kolei aby ta robiła konkretne inwestycje dla mieszkańców
    Takim przykładem o którym pisałem już tyle razy jest mała bo licząca tylko 5 tyś mieszkańców miejscowość leżąca na zmodernizowanej trasie do Łodzi
    Kolej w tej małej miejscowości wybudowała tunel dla samochodów osobowych, podziemne przejście na perony, oraz wiadukt i kolej z własnych środków te budowle utrzymuje
    Dlaczego w Legionowie bulimy z naszych podatków za budowę i utrzymanie dworca, kładek, przejść podziemnych
    W Legionowie najważniejszą sprawą było pozyskanie terenu i wybudowanie tam dworca kolejowego, innych problemów władze Legionowa nie widziały

  5. Daro. Ciechanów to kolejny przykład. Wymusili wiadukty i tunel. Zrobili przy okazji obwodnicę miast ze ścieżką rowerową. To chyba jedno z najlepiej skomunikowanych miast na Mazowszu. I tutaj miasto wywalczyło od PKP kasę. Olali dworzec bo i tak ludzie nie spędzają tam więcej niż 10 minut więc małą kosmetyka wystarczyła Ja wiem, że u nas dworca nie było ale i tak nie był on potrzebny. Lepszy byłby tunel lub kładka (jak w Tczewie) z małą poczekalnią wyjścia bez wind i basta. Do tego parkingi i jest pięknie.

    • Jan, bardzo celna obserwacja, dzięki.

Dodaj komentarz