Milczenie w sprawie klas integracyjnych

520449a74cae3.jpg

Duźe zgromadzenia nie są dobre dla uzyskania porozumienia w tej sprawie – mówili legionowscy urzędnicy po spotkaniach z rodzicami w sprawie zmian w klasach integracyjnych. Kolejne zebrania, które miały odbyć się w tej sprawie z rodzicami w Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Legionowie, odwołano. Jednak, ku zaskoczeniu wszystkich, po pierwszych niepowodzeniach i z brakiem oparcia w gronie pedagogicznym, Zastępca Prezydenta Piotr Zadroźny podjął rękawicę i przystąpił do kolejnych rozmów w mniejszych grupach.

Prace z nauczycielami

28 czerwca w Urzędzie Miasta odbyło się spotkanie z dyrekcją i nauczycielami wspomagającymi  Szkoły Podstawowej Nr 2. – Celem spotkania było wypracowanie rozwiązania dotyczącego kształcenia z uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, w sposób zapewniający tym dzieciom uzyskanie od szkoły maksymalnego wsparcia w zakresie realizacji zaleceń wynikających z orzeczeń – mówi Anna Łasińska, Zastępca Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu. Spotkanie miało mieć charakter merytoryczny i przyniosło rozstrzygnięcie satysfakcjonujące wszystkich zebranych.  Zespół do spraw kształcenia integracyjnego SP2 miał zaproponować korzystne dla dzieci rozwiązanie, wypracowane przez ten zespół w dniach poprzedzających spotkanie. – Dokonano wnikliwej analizy orzeczeń kaźdego dziecka, zidentyfikowano jego potrzeby, a takźe oszacowano wydolność i moźliwości kaźdego dziecka. Następnie nauczyciele opracowali  indywidualną ofertę zajęć rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych i terapeutycznych wraz z określeniem liczby godzin tych zajęć dla kaźdego dziecka – tłumaczy Anna Łasińska.

Zaproszenia dla rodziców

Według informacji urzędu, dyrektor szkoły wraz z nauczycielami z zespołu ds. integracji będzie zapraszał indywidualnie rodziców uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego na spotkania, podczas których rodzice będą zapoznawani z ofertą zajęć rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych i terapeutycznych dla ich dzieci, zaproponowaną przez szkołę w celu realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniach. – Takie spotkania odbyły się juź z powodzeniem w SP 1 – zapewnia Anna Łasińska. – Od września dzieci uczące się w klasach integracyjnych będą miały zapewnioną realizację zaleceń z orzeczeń w indywidualnej pracy a takźe wsparcie pedagogów specjalnych podczas zajęć obowiązkowych w wymiarze większym niź 9 h.

Jeśli obietnice urzędu zostaną dotrzymane, moźna powiedzieć o nowych szansach, które przed rodzicami dzieci z orzeczeniami otworzył v-ce Prezydent Zadroźny. Ten trudny egzamin zdał z wyróźnieniem – przyznają sami rodzice. We wrześniu wejdą w źycie kolejne zmiany narzucone przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Do szkół trafi rekordowa liczba dzieci, sześcio- i siedmioletnich. Przed wszystkimi rodzicami (nie tylko dzieci z orzeczeniami, ale róźnymi innymi dysfunkcjami wymagającymi terapii) teraz czeka sprawdzian z asertywności podczas indywidualnych rozmów i prac zespołów w szkołach. Natomiast przed samorządem legionowskim ogromne wyzwanie, by sprostać finansowo i logistycznie wytrwać w tym trudnym roku.

iw