Legionowo. Modernizacja przychodni „na górce”

przychodnia-legionowo

NZOZ Legionowo (fot. GP)

Zespół Opieki Zdrowotnej „Legionowo” Sp. z o.o. konsekwentnie zmienia swoje oblicze. Poprawę można zaobserwować nie tylko w organizacji pracy. Przychodnia stawia również na komfort pacjentów.

Warunki, w jakich przyjmowani są pacjenci legionowskiej przychodni „na górce”, są z roku na rok coraz lepsze. Ostatnio nowe pomieszczenie w bardziej dogodnej lokalizacji – na parterze – zyskał gabinet ginekologiczny. Niebawem zacznie się modernizacja poradni dla dzieci, remont holu głównego i instalacja windy. Już kilka lat wcześniej przeprowadzono termomodernizację obiektu.

Poradnia ginekologiczno-położnicza została niedawno przeniesiona z I piętra. To znaczne ułatwienie dla kobiet ciężarnych, osób starszych, czy niepełnosprawnych. Na jej potrzeby zaadaptowane i wyremontowane zostało pomieszczenie po dyspozytorni medycznej na parterze. Zarządzająca placówką spółka ZOZ Legionowo wykonała remont z własnych środków. Jego koszt zamknął się kwotą 23 tysięcy złotych. Nie zapomniano też o wyposażeniu gabinetu: nowych meblach, leżance medycznej oraz, co szczególnie istotne, nowym detektorze tętna płodu (tzw. aparat KTG). Wyposażenie nowej poradni kosztowało 5,5 tysiąca złotych.

To nie koniec inwestycji w poprawę warunków, w jakich obsługiwani są pacjenci ZOZ Legionowo. Na pierwsze półrocze 2016 roku planowana jest dalsza modernizacja. Tym razem ciężar finansowy weźmie na siebie Powiat Legionowski, który jest właścicielem przychodni. W ramach tego zadania wyremontowana zostanie poradnia dla dzieci zdrowych i chorych. Obie te poradnie zostaną oddzielone od siebie. Remont przejdzie też hol główny i przebudowana zostanie rejestracja. W zakres prac wejdzie także dostosowanie budynku dla potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez budowę szybu windowego i windy, oraz przebudowę przyległych pomieszczeń na pierwszym piętrze. Łącznie odnowionych zostanie 400 metrów kwadratowych budynku.

Program inwestycyjny dla obiektu zaplanowano tak, by warunki, w jakich placówka udziela świadczeń medycznych, były coraz lepsze. Jest to odpowiedź na oczekiwania pacjentów. Dzięki nim przychodnia kontynuuje również program dostosowania do standardów, określonych w rozporządzeniu ministra zdrowia, jakie powinny spełniać placówki medyczne. Ma na to czas do końca 2017 roku.