Wiaty i przejście dopiero za rok

52045c04725c6.jpg

Mieszkańcy Osiedla Piaski niecierpliwie czekają na wykonanie bezpiecznego przejścia przez torowisko przy ulicy Piaskowej. Tydzień temu pisaliśmy, że wykonany przez Urząd Miasta Legionowo chodnik, prowadzący wprost na tory, został wykonany bez wiedzy i zgody PKP.

UM Legionowo zamierza naprawić swój błąd
24 listopada 2011 roku PKP wyraziło zgodę na wybudowanie przez gminę zadaszenia wiat peronowych, utwardzenia chodnika i budowę przejścia przez tory na działce nr ew. 3/13. Zastrzegło jednak, że zgoda ta obowiązuje dopiero z chwilą podpisania porozumienia, które wysłało w tym samym dniu. W formularzu umieściło uwagi, dotyczące wymogów budowli kolejowych i norm, według których powinny zostać wykonane. Dotyczy to zarówno wiat, wykończenia peronu, budowy labiryntu, sygnalizacji, jak i budowy przejścia płytami CBP. PKP zastrzegło sobie nadzór nad pracami na ich terenie. Pismo pozostało bez odpowiedzi, a za 4 tys. złotych z funduszu remontowego gminy, urząd wykonał chodnik na własną rękę.

7 czy 70 tysięcy
Urząd Miasta Legionowo tłumaczy, że poinformował PKP o zamiarze budowy chodnika. Opóźnienia, dotyczące negocjacji, tłumaczy natomiast problemami ze znalezieniem odpowiedniego wykonawcy. Na początku września do UML dotarła oferta firmy projektowej, opiewająca na kwotę w wysokości ponad 66 tys. zł. Pod koniec miesiąca, już z inicjatywy urzędu, udało się skontaktować z inną firmą, która przygotuje projekt za 7 tys. złotych.

Porozumienie będzie
Urząd zapewnia o dobrej woli i potwierdza, że trwają uzgodnienia, co do wybudowania dalszej części tego przejścia. – Nie jest prawdą, że UM Legionowo nie zgadza się na podpisanie porozumienia – od czasu ostatniej korespondencji zleciliśmy wykonanie koncepcji przebudowy, aby podpisując porozumienie, móc przedstawić PKP szczegółowy projekt i harmonogram prac – mówi rzecznik Tamara Mytkowska. – Wysłaliśmy do PKP PLK pismo z informacją, że jesteśmy w trakcie opracowywania dokumentacji koncepcyjno-budowlanej inwestycji, zaproponowaliśmy także spotkanie 25 października, na którym będziemy mogli omówić szczegóły koncepcji i doprecyzowania zaproponowanego przez PKP porozumienia. UML zakłada, że porozumienie zostanie podpisane jeszcze w tym roku.

Wybudujemy to co powinno PKP
Nasze działania są przemyślane – przed podpisaniem porozumienia chcemy mieć dokładne informacje na temat terminów, zakresu prac, kosztów itd. Jednocześnie chciałabym podkreślić, że mówimy o terenie należącym do PKP, więc wszelkie prace powinno zaprojektować, wykonać oraz sfinansować PKP PLK, a nie miasto. Ponieważ spółka nie planowała wprowadzić żadnych udogodnień dla naszych mieszkańców, postanowiliśmy wykonać tę inwestycję – mówi w imieniu UML rzecznik prasowy. Kiedy jednak powstanie bezpieczne przejście oraz modernizacja peronu, nie wiadomo. UML obiecuje, że prawdopodobnie inwestycja będzie wykonana w przyszłym roku.

Po artykule w GP nr 41(393), pt. „Chodnik wprost pod koła pociągu”, pracownicy UM Legionowo zamontowali na końcu chodnika barierkę zabezpieczającą. Normy spełnione, ale czy będzie bezpieczniej?

Iwona Wymazał