Wspólny bilet dużo mniejszy

52046641e4f8a.jpg

„Wspólny bilet” zostaje dla mieszkańców Legionowa. Taką decyzję udało się podjąć podczas 21-lutowego spotkania prezydenta Romana Smogorzewskiego z dyrektorem ZTM Leszkiem Rutą.

 

Według wstępnych ustaleń prezydenta Smogorzewskiego, mieszkańcy Legionowa posiadający kartę miejską będą mogli nadal podróżować pociągami Kolei Mazowieckich na trasie PKP Legionowo-Warszawa, bez zmienionych zasad. Aby zmniejszyć koszty ponoszone na rzecz ZTM-u, władze Legionowa rozważają jednak ograniczenie zasięgu „wspólnego biletu” tylko do stacji „Legionowo”. Dla pasażerów korzystających dotychczas ze stacji „Legionowo-Przystanek” władze Legionowa chcą zapewnić większą liczbę kursów bezpłatnego autobusu dowozowego. Rozwiązanie takowe zmniejszyłoby koszty ponoszone względem stołecznego ZTM-u o ok. 700 tys. zł.

Zmiany w komunikacji
Żeby ograniczyć koszty, władze Legionowa zastanawiają się też nad likwidacją weekendowych kursów linii S9. W wyniku przeprowadzonych przez UM Legionowo obserwacji, zauważono, że w weekendy tą linią podróżuje niewielu pasażerów. Gdyby zastosowano takie rozwiązanie, w zamian wydłużono by trasę linii S3 do stacji „Legionowo-Piaski”.

Zwiększenie dofinansowania
Ponadto, Legionowo poprosiło starostę Jana Grabca o zwiększenie dofinansowania „wspólnego biletu”. Prośba takowa jest uzasadniana tym, że z usługi „wspólnego biletu” korzystają także mieszkańcy sąsiednich gmin, należących do powiatu legionowskiego oraz tym, że w innych samorządowych jednostkach powiatowych aglomeracji warszawskiej już udało się takowe rozwiązania zastosować.

Będą kolejne zmiany w komunikacji
Do tej pory Legionowo finansowało 27 procent kosztów wspólnego biletu. W wyniku proponowanych przez ZTM zmian, od 1 kwietnia br., gmina Legionowo miałaby finansować 40 procent kosztów wspólnego biletu na swoim terenie. W związku z podwyżką kosztów, władze Legionowa sugerują powyższe zmiany w ramach utrzymania oferty „wspólnego biletu”. Zapowiadają także, że zmiany w komunikacji w najbliższych latach będą nieuniknione, a kolejnych modyfikacji należy spodziewać się po ukończeniu tunelu w Alei Róż oraz wybudowaniu dworca i „wewnętrznej obwodnicy miasta” w ramach Legionowskiego Centrum Komunikacyjnego.

ms