Akcja Zima w gminie Nieporęt. Tak ciekawie jeszcze nie było!

Akcja_Zima_2017_-12

Ferie 2017 w Nieporęcie były tak udane, że pozostający pod ich wrażeniem tajemniczy uczestnik Akcji Zima przysłał do redakcji dzienniczek z najciekawszych wydarzeń. Posłuchajmy.

Rozpoczęliśmy trzynastego lutego. By zabawa była bezpieczna, spotkali się z nami przedstawiciele Straży Gminnej – Karolina Wojciechowska i Marek Mróz, którzy opowiedzieli o najważniejszych zasadach bezpieczeństwa, przekazali nam numery alarmowe oraz poinstruowali, jak udzielić pierwszej pomocy.

Później było już tylko piracko…

Zajęcia z Kariną Szczuk wprowadziły nas w tajniki pantomimy. Wybraliśmy się w podróż wymyślonym statkiem, wykopaliśmy skarby, a ze skrzyń wydobyliśmy najprzeróżniejsze i najdziwniejsze rzeczy. Wnet prawdziwe statki stworzyliśmy pod okiem Wiesławy Bielskiej, która przygotowała bardzo atrakcyjne warsztaty. Kreśliliśmy mapy skarbów, tworzyliśmy oceany zamknięte w butelkach, wymyślaliśmy hasła pirackie i przygotowaliśmy karty walentynkowe dla zakochanych pogromców mórz i oceanów. Nazajutrz piraci z Nieporętu oraz Beniaminowa, Zegrza Południowego i Wólki Radzymińskiej pojechali do kina w Warszawie. Dołączyły do nas dzieci, którym wolny czas w ferie organizował Klub 9. Brygady Dowodzenia w Białobrzegach. W Multikinie obejrzeliśmy film „Sing”, w którym miś koala Buster Moon, aby uratować swój teatr przed ruiną, organizuje konkurs piosenki. Atmosfera z ekranu przeniosła się na widownie, gdzie publika porwana rytmami piosenek wstała z foteli, by w finale zatańczyć wraz z bohaterami filmowej opowieści. Po seansie nie mogło zabraknąć wizyty w McDonald’s.

Zabawy wodne i kreatywne

W środę byliśmy w Aqua Parku hotelu Warszawianka, skąd udaliśmy się do Centrum Kreatywnej Zabawy Kiddos w Jachrance. Robiliśmy sobie makijaże nie tylko pirackie, bawiliśmy się klockami lego i jak to korsarze, zapamiętale nurkowaliśmy w kulkach.

Historia oręża i TV od kulis

Pełen nowych wrażeń okazał się czwartkowy wyjazd do Warszawy. Najpierw zwiedziliśmy Muzeum Wojska Polskiego. Dzięki uprzejmości Pana Michała Oltona mogliśmy zobaczyć wnętrza samolotu, który przewoził najważniejsze osoby w państwie oraz jak wygląda od środka śmigłowiec wielozadaniowy MI-T8, przeznaczony do wykonywania zadań transportowych, ratowniczych, a czasami transportowo – bojowych. Po spacerze w pięknym słońcu odwiedziliśmy obiekty Telewizji Polskiej S.A., gdzie mieliśmy okazję zwiedzić studia, w których są realizowane programy telewizyjne, poznaliśmy tajniki pracy kamerzystów i realizatorów. Odwiedziliśmy przepastne magazyny kostiumów i zabawiliśmy się w naszą wersją „Pytania na śniadanie”…

Karnawałowe szaleństwa

Nadszedł kres naszej wspólnej zabawy zimowej. Ostatniego dnia podczas warsztatów plastycznych wykonaliśmy maski karnawałowe. Później zaprosiliśmy wszystkich na wspólny bal z wieloma atrakcjami. Podczas zabawy odwiedził nas iluzjonista – Pan Tomasz, który zaprezentował ekscytujący pokaz magii. Pokrzepieniem dla ciała był słodki poczęstunek od firmy Lantmannen Unibake ze Stanisławowa Pierwszego, za który serdecznie dziękujemy.

W pięknych przebraniach karnawałowych bawiliśmy się z Panią Izą Madej, która zapraszała dzieci do wspólnych szaleństw tanecznych. Tak nam upłynął pierwszy tydzień. Potem był jeszcze drugi, którego atrakcje najlepiej oddaje fotorelacja.

Wszystko to było możliwe dzięki Gminnemu Ośrodkowi Kultury w Nieporęcie i jego filiom, które jak co roku zaopiekowały się najmłodszymi obywatelami gminy podczas zimowych wakacji.