Nieporęt. Jest już wstępny rozkład wydłużonej trasy SKM Linii S3 do Radzymina przez Nieporęt

Rozkład Jazdy S3 do Radzymina 1

Wójt Gminy Nieporęt Maciej Mazur i Prezes PKP PLK Piotr Siemianowski fot. Maciej Mazur Wójt Gminy Nieporęt/Facebook

Wójt Gminy Nieporęt Maciej Mazur podpisał z Dyrektorem PKP Polskie Linie Kolejowe porozumienie w sprawie przygotowania przystanków w Nieporęcie i Wólce Radzymińskiej dla Linii S3 na trasie Lotnisko Chopina – Radzymin. Poznaliśmy również wstępny rozkład jazdy.

 

W piątek (25 października) Wójt Gminy Nieporęt Maciej Mazur podpisał porozumienie z Dyrektorem PKP Polskie Linie Kolejowe, Piotrem Siemianowskim na przygotowanie przystanków w Nieporęcie i Wólce Radzymińskiej na trasie SKM Linii S3, która od 2 stycznia 2020 roku zostanie wydłużona i będzie przez Nieporęt dojeżdżać do Radzymina. Przy okazji podpisania tej umowy został zaprezentowany wstępny rozkład jazdy dodatkowych kursów do Radzymina (Więcej na temat wydłużenia trasy Linii S3 pisaliśmy TUTAJ).

 

 

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 22

  1. Z tego wynika, że S3 w większości skierowana zostanie przez Dw. Gdański zamist Centralny. Bez sensu.

    • Bez sensu to są te „wygodne” przesiadki z S3 do metra, jedynie 700 metrów

      • Nie każdy przesiada się do metra.

        • I nie każdy pracuje w mordorze. Legionowo zasługuje na dwie pełnoprawne linie SKM, bez weekendowych ograniczeń linii S9 i normalnym rozkładem obu linii
          Dlaczego na przykład linia S1 Pruszków- Otwock może mieć rozkład pociągów równo co 30 minut, pociągi nie omijają przystanków na linii średnicowej i umożliwiają dużo wygodniejsze przystanki do metra chociażby ????

      • Nie pracuję na Mordorze a na Powiślu, więc proszę swoje teorie zatrzymać, często nie są nieomylne. I pomimo że wysiadam na Warszawa Powiśle wolę tę przesiadkę na Wschodnim bo dzięki temu jest zachowana punktualność naszych legionowskich składów. Tunel średnicowy jest tak zapchany, że wpuszczenie w niego jeszcze pociągi z Legionowa spowodowałoby wydłużenie przejazdu np na lotnisko i totalnie rozjechałaby się punktualnośc.

  2. Faktycznie jeżeli rozkład zostanie wprowadzony w tej postaci to pasażerowie kompletnie się pogubią. Część pociągów tej samej linii z Centralnego, część z Gdańskiego, inaczej w weekendy, inaczej w dzień roboczy

  3. dalej 2 składy ?

  4. Co to jest za rozkład? Czyli w ogóle nie można wysiąść w Centrum ani z niego wrócić? Nie każdy przeciez pracuje obok metra tylko z Centrum jedzie dalej komunikacją… Dzięki, pojeżdzę sobie dalej samochodem zamiast spędząć godzinę w zbiorkomie.

  5. To już wogóle nie da się wsiąść do tego pociągu. Już jest ciasno, a co będzie później? Jak Wam się wydaje pasażerowie?

  6. To zafundowali przejazd Radzyminiakom 50 km do Warszawy przez legionowo, zamiast 26 km ktore maja teraz do centrum Warszawy. Radzymin nie skorzysta za to powiat legionowski straci, bo pociag bedzie sie spoznial codziennie. Az dziw bierze, ze Starosta Legionowski ma to w powazaniu jak bedziemy jezdzic.

  7. To zafundowali przejazd Radzyminiakom 50 km do Warszawy przez legionowo, zamiast 26 km ktore maja teraz do centrum Warszawy. Radzymin nie skorzysta za to powiat legionowski straci, bo pociag bedzie sie spoznial codziennie. Az dziw bierze, ze Starosta Legionowski ma to w powazaniu jak bedziemy jezdzic.
    Jak cos dziala ok, to trzeba to popsuc.

  8. Jeżeli miasto Legionowo zgodzi się na ten rozkład to będzie oznaczało, że włodarze miasta działają na niekorzyść mieszkańców Legionowa.

    • Linia legionowska ma chyba jeden z najgorszych rozkładów SKM. Z czystej ciekawości popatrzyłem na rozkład S1 linii Pruszków-Otwock. Tam niemal wszystkie pociągi SKM jadą w równym 30 minutowym takcie. A co mamy w Legionowie, wieczne rzeźbienie w rozkładzie jazdy, pociągi SKM S3 które nie dosyć że kursują co godzinę to jakiś czas temu zmieniono godziny odjazdu wszystkich pociągów przyśpieszając ich odjazd o 15-20 minut. Ci którzy nie pracują w pobliżu stacji nie mają praktycznie cienia szansy aby na te pociągi zdążyć. Mamy jeszcze a jakże „wspaniałą” ale zupełnie marginalizowaną linię S9 która umożliwia idealne przesiadki do metra. Ale pociągi S9 nie jadą w weekendy, kończą bieg najczęściej na stacji w Legionowie a w rozkładzie mamy „kwiatki” typu pociąg 19.01 z Gdańskiego który jedzie aż na Piaski. Konia z rzędem temu kto logicznie wytłumaczy takie a nie inne godziny odjazdu tego pociągu, Następny pociąg który jedzie o 19.50 i na który mogliby zdążyć ci którzy pracują do 19 jedzie tylko do Legionowa. W efekcie tego „idealnie dopasowanego” do potrzeb podróżnych rozkładu jestem w domu później niż kolega który dojeżdża hen, hen za Warszawę. Po prostu pociągi SKM kursują za rzadko a zmiana rozkładu o 15 minut wprowadza chaos
      Czy takie działania i zgoda na wszelkie najbardziej absurdalne zmiany są podyktowane korzyścią mieszkańców ??????

      • Zgadzam się, że legionowski rozkład jazdy jest skandaliczny. Brak jest jakiejś fajnej , spójnej korelacji pomiędzy pociągami KM i SKM, a także pomiędzy przejazdami S9 i S3. W efekcie albo pociągi jeżdżą stadami albo wcale. Linia S9 jest dla mnie w ogóle słabo wykorzystana ( w sensie mała siatka połączeń i ilość osób do przewozu) w stosunku do S3. Pociąg S3 o godzinie 7mej do Wschodniej to jakiś dramat. Aż się prosi, by S3i S9 jeździły naprzemiennie, tak by odstęp między jakąkolwiek SKM-ką był nie większy niż 30 min. W godzinach szczytu oczywiście częściej. Kiedyś popatrzyłem sobie na rozkład SKM w Trójmieście. Tam w godzinach szczytu były połączenia nawet co 10 minut. Nie wiem jak jest teraz ale myślę, że nie zmieniło się. Trasy SKM-ki na Pomorzu też są długie i jakoś to działa. U nas nie może działać, bo wszyscy istotni gracze samorządowi , z Legionowem na czele, mają to w nosie. Mając tak duże Centrum Komunikacyjne w Legionowie powinno się go właściwie wykorzystać przy organizacji przewozów w powiecie legionowskim. Trzeba po prostu w to się zaangażować i trzeba chcieć. Tylko jakaś oddolna, zbiorowa akcja pasażerska może ten stan zmienić, ale trudno mi uwierzyć żeby ludzie chcieli się angażować.

  9. Należy naciskać już na RM w Legionowie aby podjęła konkretne działania w tej sprawie. Jeśli do połowy listopada RM nie podejmie żadnych działań to trzeba będzie podjąć konketniejsze działania. Pytanie czy w czasie sesji RM w Legionowie podczas obrad funkcjonuje trybuna obywatelską? Jeśli nie to trzeba będzie napisać petycję do RM i Prezydenta w stosownej sprawie. Interes mieszkańców miasta Legionowa jest bardzo silnie zagrożony. Nie wspomnę o tym, że z budżetu miasta idą ogromne pieniądze na transport z ZTM.

    • Przy okazji przedłużenia SKM do Nieporętu należy wymusić konkretne działania które usprawnią transport kolejowy w Legionowie, W interesie mieszkańców jest aby rozkład jazdy pociągów zwłaszcza SKM dopasować do potrzeb pasażerów a nie jak obecnie że co kilka miesięcy pasażerowie mają problemy aby dopasować się do rozkładu jazdy

      • To wymuś

  10. Pieniądze idą z budżetu miasta Legionowo, do transportu dopłaca też Gmina Wieliszew, a ponadto płacimy też my kupując bilety – są to ogromne pieniądze.
    Jak zauważyli poprzednicy legionowski rozkład jest tragiczny – a podobno Legionowo jest najbardziej zaludnionym miastem w Polsce. Z transportu kolejowego korzystają tłumy ludzi z Legionowa i okolic, ale nasi włodarze nie mają o tym pojęcia, bo pracują na miejscu (dowożeni służbowym samochodem). A wystarczyło by, żeby w godzinach szczytu stanął jeden z drugim na stacji i zobaczył te tłumy ludzi wylewające się z pociągów.
    A odnośnie dużego Centrum Komunikacyjnego to też okazuje się już nie wystarczające – po południu samochody parkują jak kiedyś – na placu pod wiaduktem i na „łące” za wiaduktem. Nie mieszczą się też na parkingu na stacji Wieliszew, ludzie zostawiają samochody wzdłuż ulicy Długiej pod lasem.
    Poza tym dlaczego w tym rozkładzie nie ma stacji: Wieliszew, Michałów-Reginów i Legionowo Piaski? I jak to się ma do planowanej rozbudowy linii kolejowej do Zegrza?
    Czy Pan Wójt Wieliszewa się tym interesował?

  11. Analizuję ten rozkład i zastanawiam się nad jego sensem. Z tego rozkładu wynika że do Radzymina ostatni pasażerowie dojadą z gdańskiej około 18.30. Natomiast z Radzymina są pociągi 16.30, 18.30,19.30, i 20.28. Nie powinno to działać także w drugą stronę aby ci którzy kończą pracę w Warszawie mogli do tego Radzymina wrócić ?

    • nie ma błędu, po prostu Ci ostatni pojadą do Działdowa, potem na Olsztyn i do Ostrołęki. Następnie do Tłuszcza i już z górki….

  12. haha nie ma przystanków a rozkład już jest. częstotliwość – 8 razy na dobę. wstydzilibyście się (włodarze) to prezentować. kto z tego będzie korzystał? 3 kursy po 16 co godzinę do Radzymina… pomijam że w Legionowie wysiądzie 90% ludzi

  13. Tak dawkują nam te informcje. Na razie tylko mowa o wydłużeniu dziś kursujących skm, a o podwojeniu ich liczby n razie nie piszą. A wiadomo, że bez tego sytuacja oznaczałaby pogorszenie komunikacji a nie poprawę!

Dodaj komentarz