Automat poinformuje Cię o kwarantannie. W powiecie legionowskim nadal dzwonią pracownicy

Telefon-kradziez

Telefon komórkowy (fot. arch. GP)

Pracę sanepidów ma usprawnić automat, który będzie informował o nałożonej kwarantannie.  Legionowska inspekcja wciąż pracuje na starych zasadach, co oznacza, że nadal pracownicy muszą dzwonić, by przekazać takie informacje.

Legionowski sanepid jeszcze dzwoni

W ramach digitalizacji inspekcji wprowadzono zmiany. Istnieje ogólnopolska infolinia do kontaktu z sanepidem. Zniesiono obowiązek wystawiania decyzji w formie papierowej. Pracownicy inspekcji nie dzwonią już z informacją o nałożonej kwarantannie czy izolacji. Robi to automat – poinformował w niedzielę (15 listopada) na Twitterze GIS. Powyższe zmiany jeszcze nie doszły do inspekcji sanitarnej w Legionowie – oznacza to, że o m. in. kwarantannie wciąż informują pracownicy tej instytucji, a nie automat. Niedługo ma się to zmienić – pracownicy lokalnego sanepidu reorganizują się pod przyjęcie tego nowego rozwiązania.

 

Dwie ogólnopolskie infolinie

Wyjaśnienia statusu swojej kwarantanny można szukać pod ogólnopolskim numerem telefonu 22 25 00 115. Oprócz tego funkcjonuje druga infolinia – 22 25 71 145. To właśnie z tego drugiego numeru nadawany jest komunikat o objęciu kwarantanną – dotyczy to osób figurujących w bazie Ewidencji Wjazdu do Polski (EWP). System ten jest też wykorzystywany względem innych m.in. kwarantannowanych, izolowanych w warunkach domowych, czy też skierowanych na test w kierunku koronawirusa.

Masz koronawirusa? Sam zgłoś swoje bliskie kontakty w internecie!

Innym elementem usprawniającym pracę wszystkich krajowych inspekcji sanitarnych jest uruchomienie elektronicznego systemu obsługi obywateli SEPIS. Za pośrednictwem tego narzędzia zakażeni koronawirusem sami mogą zgłosić swoje bliskie kontakty, nie czekając na kontakt z sanepidu. Również dzięki wcześniejszej integracji z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych (ZUS), kwarantannowani nie muszą już poświadczać tego faktu u swoich pracodawców. –  Na potrzeby walki z pandemią zakupiono 9 tys. laptopów z pełnym oprogramowaniem, 4 tys. telefonów komórkowych z dostępem do internetu, zainstalowano 4 tys. nowoczesnych telefonów stacjonarnych. Prace inspekcji wspierają spółki skarbu państwa, żołnierze WOT, studenci – dodaje na Twitterze GIS.