Powiat. Brakująca część obwodnicy Jabłonny coraz bliżej. Mazowsze będzie uczestniczyć w realizacji tej inwestycji

Nowa obwodnica Jabłonna

Nowa obwodnica Jabłonny, fot. powiat legionowski (archiwum GP)

Powiat legionowski i samorząd Mazowsza finalizują porozumienie określające wzajemne zobowiązania przy projektowaniu i budowie brakującej części obwodnicy Jabłonny. Trasa połączy drogę krajową nr 61 (DK nr 61) i drogę wojewódzką  nr 630 (DW nr 630) . Starostwo Powiatowe w Legionowie będzie partycypować w kosztach zaprojektowania tego przedsięwzięcia.

O planach budowy nowej obwodnicy Jabłonny na odcinku do DK nr 61 do DW nr 630 informowaliśmy kilka miesięcy wcześniej. Nowa trasa jest określona w dokumentach planistycznych gminy Jabłonna. Dokumenty te przewidują, że nastąpi przedłużenie Alei Kardynała Stefana Wyszyńskiego tj. obecnej obwodnicy Jabłonny za skrzyżowanie z ulicą Zegrzyńską. Nowa trasa ma krzyżować się z ulicą Chotomowską przy cmentarzu i następnie biec wzdłuż granic cmentarza. W ciąg ulicy Modlińskiej ma ponownie wpadać na granicy Lasów Chotomowskich.

 

Zrobili koncepcję w ramach swoich obowiązków służbowych

Na koncepcję, projekt i budowę brakującej części obwodnicy Jabłonny w tegorocznym budżecie powiatu legionowskiego zabezpieczono 50 tys. zł. Pod koniec sierpnia tego roku, te wydatki wykreślono z tego dokumentu – jednak nie z powodu porzucenia tego pomysłu inwestycyjnego, tylko z uwagi na opracowanie koncepcji tej trasy przez samych urzędników z wydziału inwestycji i drogownictwa starostwa. Wykonanie tej pracy w ramach urzędniczych obowiązków służbowych spowodowało, że powiat nie poniósł wskazanych powyżej kosztów.

Będzie porozumienie

Obecnie przygotowywane jest porozumienie z samorządem Mazowszem. Powiat legionowski będzie partycypował w kosztach sporządzenia dokumentacji projektowej dla tej inwestycji – tak o postępach w realizacji brakującej części obwodnicy Jabłonny informowała radnych powiatowych Katarzyna Rembelska, skarbniczka powiatu legionowskiego podczas ostatniej sesji tego samorządu tj. 30 sierpnia 2021r. Rozmowy z samorządem Mazowsza oraz instytucjami odpowiedzialnymi za drogownictwo w tym regionie prowadzone są w tej sprawie od wiosny tego roku.