Powiat. Nowa obwodnica Jabłonny? Powiat legionowski prosi Mazowsze o współpracę

Nowa obwodnica Jabłonna

Nowa obwodnica Jabłonny, fot. powiat legionowski (archiwum GP)

Nowa obwodnica Jabłonny, czyli przedłużenie obecnej na odcinku od drogi krajowej nr 61 do drogi wojewódzkiej nr 630 – to przedsięwzięcie drogowe, którego szanse i koszty, w tym te społeczne w 2021r. oceni samorząd powiatu legionowskiego. Na te analizy wydanych ma zostać 50 tys. zł. Już teraz zwrócono się zaś z prośbą o współpracę przy planowaniu i realizacji tej inwestycji do Marszałka Mazowsza.

 

Dzisiaj (21 grudnia) radni powiatowi uchwalą budżet na 2021. Jedną z zawartych w nim propozycji inwestycyjnych jest analiza możliwości wykonania drogowej obwodnicy Jabłonny, na odcinku od drogi krajowej nr 61 (DK61) do drogi wojewódzkiej nr 630 (DW630). Ma to kosztować 50 tys. zł. Zapytaliśmy przedstawicieli legionowskiego starostwa oraz gminy Jabłonna o szczegóły tego założenia inwestycyjnego.

Nowa obwodnica Jabłonny – droga powiatowa, wojewódzka, czy krajowa?

Rezerwa na budowę przedłużenia obwodnicy Jabłonny na odcinku od DK61 do DW630 jest planowana w miejscowym planie zagospodarowania gminy Jabłonna od wielu lat. Powiat zaplanował środki na analizę możliwości wykonania tej inwestycji, która obejmie uwarunkowania miejscowe, koszty społeczne i ewentualne koszty koniecznych wywłaszczeń, jeśli takie by wystąpiły. Jest to kolejna inicjatywa powiatu legionowskiego mająca na celu poprawę układu komunikacyjnego na naszym terenie – wyjaśnia Joanna Kajdanowicz, rzeczniczka prasowa Starostwa Powiatowego w Legionowie. – Biorąc pod uwagę charakter drogi, która miałaby powstać, powinna to być droga co najmniej klasy G w randze drogi wojewódzkiej lub GP (główna przyśpieszona) – krajowej. Szczególnie, że grunty ujęte w mpzp w ramach rezerwy pod nią stanowią w znacznej części własność samorządu województwa. Powiat zwrócił się z pismem do Marszałka Województwa Mazowieckiego z prośbą o podjęcie działań w tym zakresie i deklaracją chęci współpracy – dodaje.

To bardzo potrzebna i pilna inwestycja! – ocenia Wojciech Nowosiński z jabłonowskiego samorządu

Taką specyfikację nowej drogi preferuje też Wojciech Nowosiński, przewodniczący Rady Gminy Jabłonna. Samorządowiec jest zwolennikiem tej inwestycji, uważa też, że nasilająca się z roku na rok urbanizacja gminy wymaga właśnie takich rozwiązań. – Od 2 lat trwa współpraca między gminą Jabłonna, a powiatem legionowskim w sprawie realizacji tej inwestycji. Odbywają się spotkania robocze, w które angażują się radni powiatowi z terenu gminy Jabłonna m. in. Grzegorz Kubalski, Zbigniew Garbaczewski, czy Piotr Choroś oraz członkowie zarządu powiatu legionowskiego. Organizacyjnie, samorząd jabłonowski jest gotowy na jej realizację – w przepisach przestrzennych gminy zabezpieczone są grunty, są też wstępne kalkulacje dotyczącego wysokości ewentualnych wywłaszczeń – mówi szef jabłonowskiego samorządu.

Konfrontując potrzeby komunikacyjne gminy z obecną jej urbanizacją i wynikającym z niej np. potężnym zakorkowaniem, zwłaszcza wąskiego gardła przy Biedronce w Chotomowie, nowa obwodnica Jabłonny to bardzo potrzebna i pilna inwestycja. W mojej ocenie stworzenie tej trasy w randze drogi powiatowej niesie za sobą bardzo duże koszty, których tak szybko mogą nie udźwignąć lokalne samorządy. Najlepiej by było, aby była to droga rangi wojewódzkiej. Szkoda, że w przeszłości akurat to przedsięwzięcie wykreślono z planów inwestycyjnych Mazowsza. Dobrze, że teraz na nowo podejmowane są rozmowy z przedstawicielami Mazowsza właśnie tej konkretnej sprawie – ocenia następnie.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 20

  1. no pięknie, z jednej strony nas uszczęśliwiaja koleją od strony Wisły a teraz jakąś obwodnicą. od Warszwy do legionowa obwodnica szła polami a tu chcecie wyburzyc domy?? pan Kubalski niech sobie zrobi obwodnicę przez podwórko

    • Zgadzam sie z Pana opinia, totalny bezzsens, nikogo nie obchodza ludzie i ich zycie❗️

  2. Co ma wspólnego ta droga z biedronką w Chotomowie? Czy komuś się przestrzeń zagięła czy chodzi o jakieś działeczki?

  3. I bardzo dobrze jak wyburza parę domków nic się nie stanie obwodnica polami może 50 km od Jablonnej co?Powinni budować obwodnicę jak w Korei a nie zawsze konsultacje zawsze się znajdzie ktoś komu nie pasuje obwodnica albo tory i wszystko wstrzymuje kilka osób.A proszę zwrócić uwagę ile mieszkańców ma powiat legionowski

    • Kiedyś ktoś tym sposobem nie skonsultuje z Tobą drogi, spalarni czy co tam wolisz pod swym domkiem. Będzie tak zabawnie.

  4. Już dawno powinno to zrobić, za jednym zamachem zróbcie również most do Łomianek.
    Na malkontentów nie patrzeć! Oni spowalniają świat w rozwoju, gościowi tutaj, nawet tory przy Wiśle przeszkadzają, nie ma co na takich ludzi zwracać uwagę. Pozdrawiam i do dzieła!

  5. 20-cia lat temu jak szukałem działki w Chotomowie ta inwestycja była już na planach. Tak jak inna obwodnica z Łomianek, którą niestety skasowali. Może w końcu tą drogę uda się zrealizować.

  6. Wszystko, oby nie była to droga powiatowa, powiat nie potrafi ani zarządzać infrastrukturą drogową, ani też nie potrafi projektować bezpiecznych rozwiązań drogowych. O konserwacji dróg to już szkoda gadać – nie ci ludzie, nie ten organ. Dlatego wszystko tylko nie powiatowa.

  7. Według mnie inwestycje w powiecie wg priorytetu

    – Most do lomianek
    – Przebudowa dk 631
    – Obwodnica Legionowa
    – Obwodnica Jablonnej

    • Z punktu widzenia powiatu most do Łomianek powinien mieć bezwzględny priorytet, a wraz z tym budowa północnej obwodnicy Jabłonny która odbierze ruch z tego mostu. Samo Legionowo mogłoby wiele skorzystać na tej obwodnicy, pod warunkiem że nie odwracałoby się tak jak teraz od gminy Jabłonna i poprawiłoby lokalną komunikację od strony południowo zachodniej (odciążyłoby to DK 61)
      Nie zapominajmy o DW 632 od Józefowa do Rembelszczyzny która jest w tragicznym stanie.
      DW 631 powinna się trochę odkorkować po wybudowaniu wiaduktu z DK 61, częściowo jest odświeżana, docelowo odciąży ją pewnie S10 lub trasa Olszynki Grochowskiej. Co do obwodnicy legionowa to myślę że z racji tego że dopiero co poszerzana jest DK 61 to w perspektywie najbliższych lat możemy o tym zapomnieć.

  8. Już wkrótce tym tematem zajmie się nowa kandydatka na Wójta Jabłonna, Radna Kasia „Zumba”. Będzie miała w 2023 roku spore szanse, aby wygrać z obecnym „niedorajdą”.😉

  9. ów owy odcinek jest już w 90% wykupiony przez skarb państwa pod drogę wojewódzką w latach 2003-2005. Aktualny opisane można przeczytać w Planie zagospodarowania dla Mazowsza, tam tez opisany jest harmonogram przyjętych do realizacjo zadań rzeczowych do 2037 roku który nie przewiduje realizacji z uwagi na brak zabezpieczenia finansowego, do nowego planu Legionowo, Powiat, Jablonna złożyły nawet swoje wnioski ale odpowiedzi były podobne,
    to nie sa kompetencje tych JST ale jak wiadomo PIS może to zmienić. To sa fakt a takie przypinanie łatki i słaba znajomość tematu to nie najlepsza rekomendacja tego pana jako pana i jako przewodniczącego

  10. Najpierw trzeba znać kompetencje powiatu, żeby się wypowiadać nt. jego priorytetów. Żadna z przedstawionych przez @Michała inwestycji nie należy do kompetencji Powiatu. Dwie z nich to kompetencje rządu i GDDKiA, a dwie kolejne to Samorządu Mazowsza i MZDW. Co ciekawe propagandzista Chodorkowski też chce się zajmować wirtualnymi mostkami, które są w kompetencji rządu, a nie potrafi się zająć swoimi dziurawymi drogami, śmieciami na ulicy, które są w jego kompetencjach. 🙂 Populizm…? 🙂 Ot taki niuans, żeby poznać kto się zna na tym co „robi”.

    • To że coś nie należy do kompetencji, nie oznacza że nie można podejmować dialogu w sprawach istotnych dla mieszkańców, a w tytule artykułu jest wyraźna prośba o współprace z województwem. Wiadomo że powiat czy gmina sam wiele nie może, ale wspólnie z mieszkańcami może spróbować wywierać presję na wyższe jednostki. Tak to przynajmniej powinno wyglądać w normalnym kraju.

  11. ten pan znowu plecie androny o drodze powiatowej ? , a to dobre on na Modlińskiej się nie zmieścił i pare samochodów przestawił śmiechu to nawet nie populizm ale zwykłe brednie

  12. Ale po co to. Droga kawałek obok istniejącej. Tyle, ze zakręt do pokonania, no straszne. Korków tam nie ma, nic się nie dzieje.

  13. Nie ma korków? W dniach roboczych w godzinach szczytu Modlińska w Jabłonnie stoi między światłami, a będzie jeszcze gorzej bo zarówno Chotomów jak i okolice Rajszewa się silnie zabudowują, więc uzasadnionym jest przesunięcie tego ruchu poza centrum Jabłonny.

  14. Może w końcu powstanie most na Wiśle do Łomianek do obwodnicy Łomianek S7 i szybki wylot z Warszawy itd….

  15. Może wkoncu powstanie most na Wiśle do Łomianek.

    • MIAŁ BYĆ Przecież…

Dodaj komentarz