Poszerzania DK nr 61 ciąg dalszy. Najpierw trasa z Legionowa do Zegrza Południowego, potem obwodnica Pułtuska, na koniec zaś trasa od obwodnicy Serocka do obwodnicy Pułtuska

dk61 3

DK nr 61 w Legionowie, fot. GP (archiwum)

Droga krajowa nr 61 (DK nr 61) będzie dalej poszerzana w kierunku Mazur. Wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej w przypadku modernizacji jej odcinka z Legionowa do ronda w Zegrzu Południowym złożony zostanie w październiku tego roku, a ten dotyczący budowy w jej ciągu 20 kilometrowej obwodnicy Pułtuska w kwietniu przyszłego roku – zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Warszawie. Mało tego, w planach jest jeszcze poszerzenie tej trasy na odcinku od obwodnicy Serocka do tej jeszcze niepowstałej obwodnicy Pułtuska.

W maju 2022r. ruszy przebudowa krajówki z Legionowa do Zegrza Południowego

Ostatnia 4-pasmowa legionowska nitka DK nr 61 dopiero co została oddana do użytku publicznego. Zarządca tej trasy tj. GDDKiA w Warszawie już teraz ujawnia szczegóły związane z modernizacją jej kolejnych odcinków. Jako pierwszy przebudowany zostanie ten łączący Legionowo z Zegrzem Południowym w gminie Nieporęt. Zarządca DK nr 61 chce jeszcze w październiku tego roku wystąpić z wnioskiem o zezwolenie na realizację tej inwestycji drogowej (tzw. wniosek ZRID). Przedsięwzięcie w formule projektuj i wybuduj za prawie 195 mln zł wykona konsorcjum firm z Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego, jako liderem. Wypracowane do tej pory rozwiązania projektowe są obecnie jeszcze konsultowane. – Do końca sierpnia tego roku można jeszcze zgłaszać wnioski do rozwiązań projektowych – potwierdza warszawska GDDKiA. – Pozyskaliśmy pozytywne opinie Gminy Wieliszew, Zarządu Powiatu w Legionowie, Zarządu Województwa Mazowieckiego oraz Konserwatora Zabytków w zakresie rozwiązań projektowych. Kolejnym krokiem będzie złożenie wniosku o uzyskanie ZRID, co zaplanowane zostało na październik 2021r. Szacujemy, że roboty w terenie po pozyskaniu decyzji ZRID, rozpoczną się w maju 2022r. i zakończą w IV kwartale 2024r. – dodają urzędnicy. O szczegółach rozwiązań zaplanowanych na tym odcinku DK nr 61 informowaliśmy w m. in. tej wiadomości.

 

Obwodnica Pułtuska za 442 mln zł

Tuż przed rozpoczęciem robót drogowych na DK nr 61 na odcinku z Legionowa do Zegrza Południowego, GDDKiA w Warszawie chce wystąpić o decyzję ZRID dla budowy około 20-kilometrowej obwodnicy Pułtuska. Tę czynność zaplanowano, bowiem na kwiecień 2022r. – Nowa trasa o łącznej długości około 20 kilometrów będzie omijać Pułtusk od zachodu. Wybudowany zostanie węzeł drogowy na rozwidleniu DK nr 61 i DK nr 57 wraz z korektą przebiegu DK nr 57 na odcinku około 3 kilometrów (budowa obwodnicy m. Kleszewo i m. Przemiarowo). Obwodnica na całej długości będzie posiadała parametry drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Wybudowane zostaną obiekty inżynierskie, chodniki, drogi do obsługi terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego – informuje GDDKiA. Obwodnicę Pułtuska za 442 mln zł, również w formule projektuj i wybuduj realizuje firma Strabag. Drogowcy mają wejść na plac budowy w marcu 2023r. Prace powinny się zaś zakończyć w połowie 2025r.

Od obwodnicy Serocka do obwodnicy Pułtuska

Na powyższych dwóch inwestycjach poszerzanie DK nr 61 wcale się nie zakończy. GDDKiA planuje, bowiem modernizację tej trasy na odcinku od obwodnicy Serocka do jeszcze niepowstałej obwodnicy Pułtuska. – Dla 11 kilometrowego odcinka pomiędzy końcem obwodnicy Serocka, a początkiem obwodnicy Pułtuska dokonana została analiza rozbudowy drogi. Po uzgodnieniu programów inwestycyjnych i pozyskaniu środków finansowych, przystąpimy do przygotowania materiałów celem ogłoszenia przetargów – zapowiadają drogowcy z warszawskiej GDDKiA.

Przebudowa krajówki w powiecie legionowskim

Od 2008r. przebudowano łącznie około 18 kilometrów DK nr 61 w powiecie legionowskim. Zaczęto od budowy około 4-kilometrowej obwodnicy Jabłonny i poszerzenia blisko 3-kilometrowego jej odcinka między Zegrzem, a Serockiem. Potem przyszedł czas na 4-pasmową trasę w Legionowie. Tu prace podzielono na 3 etapy – w 2010r. przebudowano wiadukt kolejowy, zaś rok później trasę od obwodnicy Jabłonny do wskazanego wiaduktu. Natomiast w tym roku oddano do użytku publicznego ostatni legionowski odcinek DK nr 61 tj. ten biegnący od wspomnianego wiaduktu do granicy Legionowa z gminą Wieliszew. Oprócz tego, od 2011r. kierowcy omijają Serock 7-kilometrową obwodnicą.