Powiat. Ruszają roboty na DK61. Droga będzie zamknięta od 4 do 6 lipca – szczegóły utrudnień

289049751_316246747388881_3223685700351277422_n

Jest pierwsza decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla rozbudowy DK61 na odcinku Legionowo – Zegrze. Dotyczy ona rozbiórki istniejącego wiaduktu kolejowego i wybudowania nowego obiektu. W zakresie drugiej decyzji, Wojewoda Mazowiecki prowadzi obecnie postępowanie administracyjne.

Zmiany na czas prowadzenia robót

W celu demontażu konstrukcji wiaduktu kolejowego, biegnącego nad DK61, niezbędne jest zamknięcie drogi. Będzie ona wyłączona z ruchu pomiędzy 4 lipca (od godz. 00:01) a 6 lipca (do godz. 23:59).

Podstawowy objazd poprowadzony będzie przez m. Wieliszew, ul. Nowodworską (DW632) i ul. Modlińską (DW631).

Zalecany objazd dla pojazdów:
– poniżej 3,5 t: z Legionowa ul. Strużańską (DW632) do m. Rembelszczyzna ul. Jana Kazimierza (DW633), następnie w m. Nieporęt ul. Zegrzyńską (DW631),
– poniżej 20 t: z Legionowa ul. Strużańską (DW632) do m. Marki al. Piłsudskiego (DW629), następnie ul. Zegrzyńską (DW631).

 

Między 7 lipca (od godz. 00:01) a 13 lipca (do godz. 22:00) ruch na DK61 będzie prowadzony wahadłowo po istniejącej jezdni.

W pozostałym okresie trwania inwestycji, ruch odbywać się będzie po istniejącej jezdni, a następnie przekierowany zostanie na nowo wybudowaną jezdnię tymczasową.

Prowadzone roboty będą miały też wpływ na funkcjonowanie transportu kolejowego. Od 1 lipca do 31 października zamknięty będzie tor szlakowy pomiędzy Wieliszewem a Radzyminem wraz z wyłączeniem napięcia sieci trakcyjnej. Przewoźnicy kolejowi zapewnią komunikację zastępczą.

W ramach umowy wykonawca rozbuduje 4,5 km istniejącej drogi krajowej nr 61 do przekroju dwujezdniowego z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Powstaną również drogi dojazdowe do obsługi terenu bezpośrednio przyległego do drogi. Na skrzyżowaniach wybudowane zostaną sygnalizacje świetlne, a w miejscu obecnego ronda w Zegrzu, na skrzyżowaniu z DW631, powstanie węzeł. Piesi i rowerzyści będą mogli korzystać z chodnika i ciągu pieszo-rowerowego. Ponadto droga zostanie wyposażona w urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Kontrakt

Umowę na projekt i budowę odcinka DK61 pomiędzy Legionowem a Zegrzem podpisaliśmy w grudniu 2020 r. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Mińsk Mazowiecki (lider) i TORPOL (partner). Umowa o wartości prawie 195 mln zł zostanie zrealizowana w ciągu 36 miesięcy od daty jej zawarcia. Zakończenie robót przewidziane jest w II kwartale 2024 r.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 14

  1. A w Wieliszewie rondo buduja, ruch ograniczony sygnalizacja. Obstawiamy zakorkowanie wsi od swiatel na modlinskiej do swiatel budowy ronda? Musze sprawdzic czy da sie przejechac kolo tej szkoly kolo osiedla.

    • Droga jest przejezdna

  2. Wiadukt zamiast demontować w dni robocze tj. 4-5-6 pon-wt-śr należny przesunąć demontaż na weekend czyli 2-3-4 (sobota niedziela poniedziałek) przecież ludzie jadą do pracy !
    Litości

    • Powaliło cie? Ja wybieram sie nad zegrze w weekendy. Mało mnie obchodzi że pułtuszcaki czy z mydlarzewa nie dojadą do roboty.

  3. Albo najlepiej poczekać do 23 września 2022 na zakończenie prac budowlanych przy SKM Zegrze i wtedy jest alternatywa w postaci dojazdu z Zegrza Skm do Legionowa i Warszawy do pracy.

    Ktoś rozumny powinien te dwie inwestycje skoordynować, czyli oddać do eksploatacji (SKM Zegrze) i wtedy zacząć pracę i blokować, ale głównie w weekendy ruch na drodze 61 odcinek rondo Zegrze-Legionowo.

    Przecież musimy mieć jakąś możliwość normalnego dojazdu do PKP żeby dotrzeć do pracy, to znaczy nie stania w gigantycznych korkach tylko normalnego funkcjonowania.

    • Wierzysz w to że 23 września uruchomią pociagi SKM do Zegrza? To istotnie jest oficjalny termin, ale zakończenia… rozbiórki pozostałości starej linii! Tak przynajmniej stało na żółtych tablicach na parkanie w Zegrzu, póki deszcz nie zmył napisów. Przez trzy kwartały minionego roku po tym jak wywieziono stare szyny na złom nic się tam nie działo, dopiero pod koniec grudnia wzięli się ostro do roboty, ale obecne tempo prac znów nie napawa optymizmem. Odczuli to już korzystający z drogi DW 631 (rondo w Zegrzu – Wieliszew) gdzie podczas odbudowy przejazdu kolejowego doszło do tygodniowej obsuwy. PKP obiecywały że pociągiem pojedziemy „pod koniec roku” ale tego terminu nie traktowałbym ze śmiertelną powagą.

  4. Ruch w weekendy jest mniejszy ? Szczególnie przy powrotach w niedziele od południa. Czyżby ?

  5. Umowa podpisana w 2020 roku. Już widzę jak wybudują przy tej galopującej inflacji za tą kasę.

  6. Jeżeli powstanie wiadukt nad rondem w Zegrzu to warto jest czekać na takie rozwiązanie. Nie ważne skąd ktoś dojeżdża. Istotne, że usprawni przejazd.

  7. A że wskutek inwestycji GDAKA odbiera się znów możliwość dojazdu pociągiem nad Zalew Zegrzyński w sezonie letnim – a kogo to obchodzi!

    • „Zrobi się minimalnie ciszej na wodzie” … ktoś tak niedawno napisał 🙂

  8. Ci co robią gnój na wodzie nie zniżyliby się do jazdy pociągiem 😛

    • Też prawda, zanim dotrą nad zalew, to zdążą jeszcze zrobić gnój na drodze.

  9. Powinni najpierw uruchomić PKP Zegrze, a potem rozkopać drogę nr 61.
    Gdzie tu sens gdzie logika w tyk kraju, a tak korek i wahadła, a co tam.
    Czy nikt tego nie widzi ?

Dodaj komentarz