Powiat. SKM testują nowe składy. Pociągi zaczną jeździć na podwarszawskich trasach od lutego

Impuls2_testy_tandem-1

Impuls 2 fot. www.skm.warszawa.pl

Trwają testy pociągów Impuls 2, które od lutego mają zacząć obsługiwać pasażerów na podwarszawskich liniach. Pojazdy były testowane w czwartek na torach pomiędzy Warszawą a Wieliszewem. 

– Testy na Warszawskim Węźle Kolejowym są obowiązkowym elementem odbiorów technicznych. Nowe pociągi muszą przejechać 600 kilometrów bez usterek, abyśmy mieli pewność, że mogą bezpiecznie wozić pasażerów – mówi Alan Beroud, Prezes Zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej. Jazdy próbne służą także szkoleniu maszynistów, którzy muszą posiadać uprawnienia do obsługi pojazdów tego typu – dodaje Alan Beroud.

 

 

Testy prowadzone są przy prędkościach z jakimi składy poruszają się według rozkładu. Na trasie testowane jest działanie wszystkich urządzeń znajdujących się w pociągu, takich jak biletomaty czy system informacji pasażerskiej.

Inwestycja Szybkiej Kolei Miejskiej obejmuje 21 pojazdów: 15 złożonych z 5 członów i 6 złożonych z 4 członów, które można ze sobą łączyć w tzw. tandemy, zapewniając więcej miejsc w godzinach szczytu. Do dyspozycji pasażerów będą: Wi-Fi, ładowarki USB, miejsca na rowery, wózek oraz duży bagaż, a także nowoczesny system informacji i automaty biletowe. Na pokładzie znajdą się także ratujące życie defibrylatory AED.

Pierwszy nowy skład będzie obsługiwał linię S2 z Sulejówka do portu lotniczego im. Fryderyka Chopina.  – Nowe pociągi będą wysyłane na obecne trasy Szybkiej Kolei Miejskiej, tak aby zwiększyć liczbę miejsc i komfort pasażerów – mówi Katarzyna Strzegowska, Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. – Wykorzystamy je także do rozszerzenia sieci SKM, gdy tylko przebudowa infrastruktury kolejowej na to pozwoli, chcemy skierować pociągi do Piaseczna – dodaje Katarzyna Strzegowska.

 

Dostawy do końca listopada

Jak informuje ZTM pierwsze pociągi ruszą na trasy w pierwszej połowie lutego, kolejne składy będą dostarczone w połowie lutego, potem w marcu i systematycznie do końca listopada. W sumie na podwarszawskich torach pojawi się 21 nowych składów.

Wartość wszystkich nowych pociągów to 668 milionów złotych z czego 203 miliony pochodzą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.