Powiat. Rewitalizacja kolei z Wieliszewa do Zegrza Południowego. Ukończenie prac do końca 2022 roku pod dużym znakiem zapytania

Prace związane z rewitalizacją linii kolejowej z Wieliszewa do Zegrza Południowego fot. Powiat Legionowski

Prace związane z rewitalizacją linii kolejowej z Wieliszewa do Zegrza Południowego, fot. Powiat Legionowski (archiwum GP)

Trwają prace związane z rewitalizacją linii kolejowej nr 28 z Wieliszewa do Zegrza Południowego. Zdemontowano stare tory, rozpoczęto montaż nowych oraz postawiono fundamenty dwóch peronów w Zegrzu Południowym. Nie wiadomo jednak, czy zgodnie z wcześniejszymi planami PKP PLK S.A. odnowiona linia kolejowa zostanie udostępniona dla pasażerów z końcem 2022 roku.

 

 

Faktyczne roboty budowlane związane z odtworzeniem linii kolejowej z Wieliszewa do Zegrza Południowego rozpoczęto na początku 2022r. Prace te są mocno zaawansowane. – Obecnie wykonawca na odcinku szlakowym od stacji Wieliszew do km ok. 1,0 prowadzi prace w zakresie zabudowy nawierzchni toru, tj. układanie warstw podsypki, podkładów kolejowych i szyn oraz wykonanie odwodnienia. Zakończyły się prace związane z budową nowych przepustów na ciekach wodnych w km 1,094 i 2,490. W zakresie przejazdu kolejowo-drogowego przebudowana została nawierzchnia drogi wojewódzkiej nr 631, w chwili obecnej prowadzone są prace ziemne po północno-zachodniej stronie drogi wojewódzkiej, polegające na poszerzeniu nasypu pod ciąg pieszo-rowerowy. Z prac w obszarze przejazdu pozostają jeszcze do zabudowy urządzenia przejazdowe kat. B – napędy, rogatki, sygnalizatory oraz urządzenia sterujące. W obszarze stacji Zegrze Południowe zakończyły się prace związane z wykonaniem korpusów obu peronów. W zakresie prac torowych na stacji Zegrze Południowe przygotowywane jest podłoże przed ułożeniem nawierzchni torowej, a także prowadzone są prace instalacyjne sieci SRK i teletechnicznych. Do końca sierpnia br. przewiduje się ukończenie robót torowych od stacji Wieliszew do km ok. 1,0 linii kolejowej nr 28 oraz w rejonie stacji Zegrze Południowe. W kolejnych miesiącach będą kontynuowane roboty. Jednak z uwagi na konieczność wykonania prac dodatkowych ich zakończenie może nie nastąpić do końca 2022 r. – informuje PKP PLK S.A. i zastrzega, że prace przy rewitalizacji linii kolejowej mogą się nie zakończyć z końcem 2022 roku.

 

 

Szczegóły przedsięwzięcia

Inwestycję polegającą na m. in. naprawie i odtworzeniu torów kolejowych wraz z siecią trakcyjną na odcinku między Wieliszewem, a Zegrzem Południowym na zlecenie PKP PLK S.A. realizuje konsorcjum firm, którego liderem jest spółka Gór-Tor ze Słupska. Przedsięwzięcie jest realizowane w formule projektuj i buduj. Jego koszt opiewa na blisko 42 mln zł. Początkowo kolejarze szacowali, że rewitalizacja linii kolejowej z Wieliszewa do Zegrza Południowego powinna zakończyć się z końcem 2022r. Z ich zapewnień wynika, że trasą tą będą jeździć pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM) o długości do 180 metrów i z prędkością nie większą, jak 80 kilometrów na godzinę. Zakładają również, że w ciągu doby do Zegrza i z powrotem pojedzie 30 pociągów – mają one kursować, co pół godziny w szczytach komunikacyjnych i co godzinę poza nimi. W ramach tej inwestycji stacja końcowa położona w Zegrzu zostanie przebudowana – powstaną tam nowoczesne perony dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na wskazanej trasie, a dokładnie w rejonie skrzyżowania linii kolejowej z ulicą Modlińską tj. drogą wojewódzką nr 631 i drogą krajową nr 61 (DK nr 61) w rejonie ronda w Zegrzu Południowym zlokalizowany też zostanie dodatkowy przystanek o uzgodnionej z gminą Wieliszew nazwie pt. Wieliszew Centrum.

Ostatnio o postępach na budowie rewitalizacji linii kolejowej z Wieliszewa do Zegrza Południowego pisaliśmy w kwietniu br.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 15

  1. To było do przewidzenia, że się nie zakończy w terminie.
    Tępo prac na to wskazywało.

    • A jeszcze bardziej – kompletny zastój tak mniej więcej od maja do grudnia ub. roku. A może Gór-Traktor czy jak mu tam chcąc ratować twarz odda najpierw do użytku odcinek od stacji Wieiiszew do przystanku o nazwie Wieliszew Centrum (co za pretensjonalność!) a brakujący odcinek wraz ze stacją końcową Zegrze dobuduje później? Od ronda nad wodę jest już niedaleko. Pociągom SKM, podobnie jak zwyczajnym kilometr wystarczy do zawracania pojedynczy, ślepo zakończony tor, jak to zresztą kiedyś było w Zegrzu.

    • Smarkfon dokonał korekty czego nie zauważyłem. Miało być: Pociągom SKM podobnie jak zwyczajnym kiblom /…/

    • Wstyd po prostu wstyd, szczegolnie dla Pana Ministra Blaszczaka, zamiast klaskac nad demontazem wiaduktu na drodze 61 nalezalo sie zainteresowac i Dopilnowac zeby po raz kolejny nie przesuwac terminu uruchomienia Skm Zegrze.
      Pierwszy termin to 23.09.2022 nie bedzie dotrzymany,
      Kolejny to koniec grudnia 2022 r.
      I ten termin nie powinien zostac juz przesuniety z uwagi na brak integracji dzialan zwiazanych z logiczna kolejnoscia dzialan na drodze 61 (aktualna przebudowa i utrudnienia) z oddaniem skm Zegrze.
      Pan Minister powinien czuc sie odpowiedzialny za dopilnowanie dotrzymania terminu grudzien 2022 z uwagi na strategiczna lokalizacje tej stacji wlasnie w Zegrzu.
      Jest to inwestycja niezwykle pilna i priorytetowa.
      A Panowie budowlancy juz od jakiegos czasu znikneli z torow lub stoja dyskutujac przy koparkach zamiast robic.
      Wstyd.

      • Tak Bartoszu, masz rację. Minister obrony Narodowej powinien być odpowiedzialny za pracę każdej koparki w powiecie.

  2. Ciekawe,dlaczego wszyscy zapomieli o działkowcach,którym odcięto wjazd na na działki.Może ktoś w końcu zajmie się tym tematem.Z tego co wiadomo w planach było co innego,a wyszło jak zwykle.

  3. XD

    No oczywiście, przecież NIE DA SIĘ ukończyć czegokolwiek w terminie.

    • Na PKP obowiązuje pisownia: NIEDASIE. 😉

  4. Kto beknie za kolejne przesuniecie ? Bedzie slona kara finansowa ?
    Czy sprawa ma drugie dno i obedzie sie bez kary za kolejne spoxnienie ?

  5. Obciach na calego. Zamiast mantykowac na torach trzeba bylo brac sie za robote. Czy nikt nie nadzoruje tempa prac ? Powinni zaplacic wielka kare jesli nie oddadza w grudniu 2022 skm.
    Firme trzeba ukarac tyle ludzi czeka i druga obsuwa.
    Dno

    • Pekpiarniana betoniarnia zapłaci, niesolidnej firemce zaś włos z głowy nie spadnie. Tak samo było z linią Warka – Radom gdzie również doszło do wielomiesięcznej obsuwy.

  6. Moze Pan Posel Grabiec by sie wykazal i sprawil ze bedzie Skm w Zegrzu w grudniu 2022 ?
    Wypadaloby cos zrobic w tym kierunku jak sie chce zyc na koszt podatnikow nieprawdaz ?

    • Na pana Grabca,to nie ma co liczyć,bo ta opcja to potrafi tylko obiecywać.Parę lat temu,to przejechał się ze świtą,naobiecywał,a potem uciekł do sejmu,jak Tusk – czyli”róbta,co chceta,bo my przemęczać się nie zamierzamy.

      • Towarzysz Grabietz czy jak tam powinno się pisać w języku mocodawców jego formacji traktował linię do Zegrza li tylko jako trampolinę do startu w każdych kolejnych wyborach. Nawet jednak tych pokazowych przejazdów miejscowych notabli by nie było, gdyby wcześniej nie podpadł ówczesnemu staroście brajdak Wiecznego Prezia Legionowa który trzymał łapę na terenie przez który przebiegała końcówka toru, gdzie mieścił się blachosmrodowy skład celny „Fermata”. To przez niego fiaskiem skończyły się zabiegi nowopowstałych Kolei Mazowieckich aby jeszcze w połowie I dekady XXI wieku uruchomić szynobus do Zegrza. Ostatecznie zatem „Zegrzyk” pojechał do Radzymina przez Nieporęt. Gdy „Smog” został wreszcie wykopany z terenu „Fermaty” zaczęło się ponownie mówić o przywróceniu ruchu padażerskiego, ale po wyborach temat wyciszano. Kres tej hucpie położyła akcja złomiarzy którzy ukradli kilkaset metrów szyn po czym reszta trasy zarosła drzewami do tego stopnia że o prowizorycznym remoncie nie mogło być już mowy tylko trzeba było zaorać wszystko do gołej ziemi i budować od nowa.

  7. A tu właśnie Gór-Traktor zaklepał sobie kolejną obsuwę, i to od razu o cały rok! Czy również ukończenie prac do końca 2023 roku stoi pod dużym znakiem zapytania?

Dodaj komentarz