Zbudują dodatkowe tory między Warszawą a Legionowem? Koleje podpisały pierwszą umowę

tory

fot. radkuch.13 on Foter.com / CC BY

Budowa 4-torowego układu kolejowego z Warszawy do Legionowa, dodatkowego toru kolejowego z Legionowa do Wieliszewa oraz nowej linii kolejowej z Choszczówki przez m. in. Legionowo i Wieliszew do Nasielska – takie inwestycje na terenie powiatu legionowskiego chce zrealizować spółka kolejowa zarządzająca branżową infrastrukturą. 6 lipca podpisano wartą prawie 5 mln zł umowę ze spółką Databout na wykonanie studium wykonalności dla tych inwestycji.

 

Szczegóły dopiero w 2022r.

6 lipca PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK) podpisały umowę ze spółką Databout na opracowanie studium wykonalności budowy nowych torów w aglomeracji warszawskiej. W ramach tego wartego blisko 5 mln zł kontraktu, fachowcy z firmy Databout przeanalizują możliwości zwiększenia przepustowości na trasie kolejowej z Warszawy Wschodniej do Nasielska, określą liczbę niezbędnych inwestycji, ich koszty oraz daty realizacji. Studium ma powstać do końca pierwszego kwartału 2022r., zaś po tym terminie ma się dopiero stać podstawą do szczegółowego planowania tego ogromnego projektu inwestycyjnego.

 

 

 

Dodatkowe tory kolejowe w powiecie legionowskim

I tak w ramach powyższego studium wykonalności, PKP PLK chcą dołożyć 2 dodatkowe zelektryfikowane tory aglomeracyjne na liczącym około 20 kilometrów odcinku od stacji Warszawa Wschodnia do stacji Legionowo. – W efekcie planowana jest rozbudowa do układu 6 torów na odcinku Warszawa Wschodnia-Warszawa Praga oraz 4 torów na odcinku Warszawa Praga-Legionowo. Wykonawca przeanalizuje również rozbudowę linii z Legionowa do Wieliszewa o dodatkowy tor. Ponadto analizą objęta będzie także budowa dodatkowych torów na odcinku Warszawa Gdańska – Warszawa Praga – wyjaśnia Karol Jakubowski z zespołu prasowego spółki
PKP PLK. – Podpisana dzisiaj umowa, to dążenie do zbudowania na kolejowym węźle warszawskim 4-torowych tras wyjazdowych ze stolicy. Mieszkańcom podwarszawskich miejscowości chcemy zapewniać atrakcyjne, zgodne z oczekiwaniami podróże oraz zagwarantować przewidywalne i sprawne kursowanie pociągów  dalekobieżnych – dodaje Ireneusz Merchel, prezes zarządu wspomnianej spółki.

Kolejowa obwodnica Nowego Dworu Mazowieckiego

W ramach tego samego studium wykonalności, spółka Databout przeanalizuje również budowę nowego liczącego przeszło 70 kilometrów odcinka 2-torowej zelektryfikowanej linii kolejowej z warszawskiej Choszczówki do miejscowości Kątne lub Świercze w gminie Nasielsk. Pociągi jeżdżące tą trasą mogłyby rozwijać prędkość do 250 kilometrów na godzinę. Omijałyby one Nowy Dwór Mazowiecki i zatrzymywałyby się na stacjach znajdujących się w m. in. Choszczówce, Legionowie, czy w Wieliszewie. – Takie rozwiązanie wpłynęłoby na krótszy czas podróży pociągami dalekobieżnymi kursującymi m.in. do Trójmiasta, czy Olsztyna – przekonuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK.