Przejazd na Parkowej – dla pieszych czynny do końca roku, co potem? (SONDA)

przejazd-kolejowy-parkowa

Przejazd kolejowy Parkowa-Wyszyńskiego (fot. arch. GP)

Władze miasta i starostwa powiatowego starają się nadrobić stracony czas. Właśnie udało się odroczyć zamknięcie przejazdu na Parkowej dla pieszych i rowerzystów do końca 2014 roku. Co będzie dalej? Okaże się w najbliższej przyszłości.

 

Naziemny przejazd kolejowy na Parkowej zostanie zlikwidowany. Władze Legionowa i Powiatu, które chciałyby utrzymać możliwość przekroczenia w tym miejscu torów, przynajmniej przez rowerzystów i pieszych, biorą się do pracy. W ostatniej chwili… albo za późno. Prezydent Legionowa i Starosta Powiatu Legionowskiego chcą wybudować kładkę. – Z naszej strony jest aprobata – mówi Krzysztof Pietras, dyrektor projektu PKP PLK. – Przejazdu nie zlikwidujemy do czasu wybudowania tej kładki, ale nie dłużej niż do końca 2014 roku – potwierdza dotychczasowe ustalenia dyrektor Pietras. Po tym terminie PKP zlikwiduje przejście ze względów bezpieczeństwa. – Sprawę zastąpienia przejazdu w ciągu ul. Wyszyńskiego bezpiecznym przejazdem dla aut w ciągu Al. Róż PLK uzgodniła z samorządem przed przygotowaniem projektu. Na całej trasie Warszawa – Gdynia dążymy do tego, by zastąpić przejazdy jednopoziomowe wiaduktami, co podwyższa bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego – tłumaczy rzecznik PKP PLK S.A. Maciej Dutkiewicz.

Szansa jest?

Czy Urząd Miasta w Legionowie, Starostwo Powiatowe i kolej zdąży wybudować przejście w ciągu 11 miesięcy? Z pytaniami, na jakim etapie są przygotowania do budowy kładki, skierowaliśmy się do rzecznika UM Legionowo. Czy jest wstępny kosztorys? Jaki będzie orientacyjny koszt budowy? Kiedy będzie przetarg, kiedy planowane rozpoczęcie i zakończenie budowy kładki? – Porozumienie z PKP nie zostało jeszcze podpisane, trwają rozmowy i uzgodnienia – mówi rzecznik. – Na tym etapie nie możemy podać kosztorysu czy też kosztów budowy. Ponieważ PKP wyraziło zgodę na budowę kładki nad torami, jesteśmy gotowi przygotować przetarg, natomiast musimy poczekać na wynik konsultacji społecznych – odpowiada rzecznik.

Pytania bez odpowiedzi

Na razie brak jakichkolwiek informacji o tym przedsięwzięciu. Pytań jest dużo. Kto będzie inwestorem? Czy samorządy uzgodnią przerwy w ruchu pociągów? Jakie wymagania będzie musiała spełniać kładka? Na jakich warunkach samorządy legionowskie zamierzają realizować tę inwestycję? – Ponieważ PKP PLK podczas konsultacji społecznych obiecało naszym mieszkańcom przejście bezkolizyjne przez tory, chcielibyśmy, aby PKP pokryła koszty jego budowy lub choćby partycypowała w tych kosztach. Powiat Legionowski również jest gotowy współfinansować tę inwestycję – mówi rzecznik Tamara Mytkowska. Przedstawiciele kolei twierdzą, że na współfinansowanie z ich strony nie ma najmniejszych szans.

Tylko do gwiazdki

Jak informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK, przygotowywane z władzami Legionowa porozumienie zakładałoby eksploatację przejazdu w formie przejścia dla pieszych i rowerzystów, po otwarciu przejazdu pod torami w ciągu Alei Róż. Przejazd zabezpieczałby pracownik PLK (dróżnik) przez najbliższy rok. Kładka, która powstałaby w tym czasie, musi spełniać odpowiednie warunki techniczne. Ze względu na spore prędkości pociągów (ponad 100 km/h) będzie musiała mieć wzmocnioną konstrukcję. – PLK wspomoże organizacyjnie władze Legionowa w czasie przygotowań budowy kładki i w czasie realizacji inwestycji – zapewnia rzecznik.

W lutym konsultują

W terminie od 3 do 17 lutego UM Legionowo planuje poznać opinię mieszkańców na temat budowy przejścia dla pieszych na przejeździe kolejowym w ulicach Parkowej i Wyszyńskiego. Do wyboru daje kładkę nad torami z możliwością ewentualnego zadaszenia oraz przejście podziemne. Obie propozycje różnią się czasem realizacji, sposobem udogodnień dla niepełnosprawnych oraz wysokością kosztów budowy. O wynikach konsultacji społecznych UM Legionowo zamierza poinformować mieszkańców 20 lutego. Do zamknięcia przejazdu pozostanie wówczas około 10 miesięcy.

[poll id=”1″]

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 11

  1. Co radiowóz wyprawia na zdjęciu? wyprzedza?

  2. Ja proponuję wybudować TUNEL ;]

  3. dla tych, co mają kajaki tunel, dla tych ze spadochronem kładka 😀
    a tak na poważnie, dla naszych włodarzy nie ma znaczenia, co sądzą mieszkańcy, nawet gdybyśmy zrobili 100 sond i tak zrobią po swojemu …

  4. widzę oczami wyobraźni taką wielką PROCĘ. Podchodzi paniusia, my ją na zydelek podpięty do gumy, naciągamy taki chamski, drewniany kołowrót i SRUuuu… za tory. Może i trochę wrzasku, ale szybko, tanio i skutecznie. Trzeba jeszcze doświadczalnie określić naciąg te procy, bo np. Smogo wystrzelić a Grabca to różne siły naciągu będą potrzebne 🙂 Taka proca mogłaby nam posłużyć dłużej, np. określilibyśmy niezbędną siłę naciągu do wystrzelenia osobnika w piz.du. I wtedy damy samorządowcom pierwszeństwo, radni miasta będą mogli skorzystać poza kolejnością. Więc może wpiszemy do „Sondy” jeszcze procę? Zdecydowanie popieram PROCĘ! 🙂 PS. pytanie o to, co robi radiowóz bardzo celne, gratuluję 🙂

  5. Już jeden tunel wybudowali z niedziałającymi i wiecznie obsranymi windami… Wózek dziecięcy lub rower na plecy ku..wa i przed siebie. Głupota niedouczonych inżynierków.

  6. Kładkę też mieliśmy przez bardzo długie lata. Ani wejść z wózkiem, ani z rowerem nie mówiąc o wózku osób niepełnosprawnych. To był nasz codzienny koszmar. Czy chcemy tego jako „powtórkę z rozrywki”?
    A soją drogą czy konsultacje społeczne to tylko przez internet? A jak mają wyrazić swoje zdanie ludzie starsi, którym komputer jest obcy, a mieszkają np. koło cmentarza? Czy ich zdanie się nie liczy bo nie zaglądają na stronę internetową urzędu? Może należałoby zorganizować spotkanie z mieszkańcami III Parceli i przynajmniej przedstawić jakieś konkretne plany lub projekty. Konsultacje powinny być mądre, a nie tylko być.

  7. Mieszkańcy koło cmentarza dostaną wydrukowane ankiety – taka informacja jest na stronie miasta: http://www.legionowo.pl/pl/strefa-mieszkanca/aktualnosci;kategoria-wszystkie;id-5201.

  8. Mieszkańcy koło cmentarza? Ankieta trafi do zakładu pogrzebowego, kwiaciarni, parafii, działek el prezidente i domu naczelnik architektury?

  9. Najszybszą i najtańszą metodą budowy bezkolizyjnego przejścia jest budowa kładki. Budowa podziemnego przejścia będzie znowu ciągnęła się latami, na pozostawienie naziemnego przejścia takiego jak w obecnej formie nie zgodzi się kolej. Zresztą nie mam ochoty stać i czekać na otwarcie szlabanów jak ma to obecnie miejsce przy przejściu na Kozłówce

  10. TAM GDZIE SĄ SZLABANY TRZEBA BUDOWAĆ WIADUKTY !! OCZYWIŚCIE NIE OD RAZU. MIASTO SIĘ ROZWIJA, POJAZDÓW PRZYBYWA !! TRZEBA MYŚLEĆ O OBWODNICY LEGIONOWA !!! KŁADKI TO ROZWIĄZANIE TYMCZASOWE !!

Dodaj komentarz