Rusza rekrutacja do przedszkoli prowadzonych przez gminę Serock na rok szkolny 2022/2023. Jakie będą zasady rekrutacji?

kindergarten-2204239_1280

Przedszkolaki (fot. pixabay.com)

W gminie Serock rusza rekrutacja do przedszkoli na rok szkolny 2022/2023. Dokumenty można składać od 7 marca, a nabór potrwa dwa tygodnie. Poniżej przedstawiamy zasady tegorocznej rekrutacji do przedszkoli prowadzonych przez Urząd Miasta i Gminę Serock.

 

 

Rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock będzie prowadzona od 7 marca 2022 r. do 21 marca 2022 r. do godz. 15:00 z wykorzystaniem systemu informatycznego. Logowanie do systemu rekrutacyjnego możliwe będzie od dnia 7 marca 2022 r. od godz. 8:00 (za pomocą nr PESEL dziecka – kandydata do przedszkola), pod adresem: serock.formico.pl. Również pod tym adresem znajdują się informacje szczegółowe dotyczące sposobu wypełniania i przesyłania dokumentów drogą elektroniczną.

 

 

  1. W postępowaniu rekrutacyjnym biorą udział dzieci urodzone w latach 2016-2019 oraz dzieci z odroczonym obowiązkiem szkolnym, zamieszkujące na terenie Miasta i Gminy Serock.
  2. Rekrutację prowadzi komisja powołana przez dyrektora przedszkola lub szkoły.
  3. Przydział do poszczególnych oddziałów odbywa się po zakończeniu rekrutacji.
  4. Dzieci urodzone w 2020 r. nie biorą udziału w rekrutacji. Rodzice mogą ubiegać się o przyjęcie dopiero po ukończeniu przez dziecko 2,5 lat. Decyzję podejmuje dyrektor przedszkola lub szkoły.

Dzieci sześcioletnie (urodzone w 2016 r.) muszą odbyć roczne przygotowanie przedszkolne w przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej lub innej formie wychowania przedszkolnego. Na wniosek rodziców dziecko sześcioletnie może rozpocząć również naukę w klasie I. Dzieci z odroczonym obowiązkiem szkolnym kontynuują przygotowanie przedszkolne w przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej lub innej formie wychowania przedszkolnego.

Dzieci pięcioletnie (urodzone w 2017 r.), dzieci czteroletnie (urodzone w 2018 r.) oraz dzieci trzyletnie (urodzone od stycznia do grudnia 2019 r.) mogą korzystać z wychowania przedszkolnego. Aby zapisać dziecko do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole należy wziąć udział w rekrutacji. W sytuacji nieprzyjęcia dziecka w postępowaniu rekrutacyjnym do żadnego z przedszkoli lub oddziałów przedszkolnych wskazanych przez rodziców we wniosku burmistrz skieruje dziecko do innego przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej na terenie gminy.

Warunkiem udziału w rekrutacji jest złożenie wniosku:

1. Rodzice składają wniosek o przyjęcie dziecka do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej w terminach określonych w harmonogramie stanowiącym załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 3/B/2022 Burmistrza Miasta i Gminy Serock z dnia 27 stycznia 2022 r.

2. Wnioski złożone po terminie określonym w harmonogramie nie zostaną uwzględnione
w rekrutacji.

3. Zgodnie z art. 156 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082 ze zm.) wniosek o przyjęcie do publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej można złożyć* do przedszkola/szkoły pierwszego wyboru ze wskazaniem przedszkola/szkoły drugiego i trzeciego wyboru, które prowadzą postępowanie rekrutacyjne dla dzieci w określonym wieku, w tym do:

  • Samorządowego Przedszkola Krasnala Hałabały w Serocku,
  • Samorządowego Przedszkola w Zegrzu,
  • Przedszkola w Woli Kiełpińskiej zorganizowanego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Woli Kiełpińskiej,
  • Oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej im. Jerzego Szaniawskiego w Jadwisinie,
  • Oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej im. Wojska Polskiego w Zegrzu.

Placówka wskazana jako pierwsza to przedszkole/oddział przedszkolny pierwszego wyboru.

4. Aby poprawnie złożyć wniosek rodzice mogą skorzystać z następujących możliwości:

a. wypełnić wniosek w elektronicznym systemie i podpisać profilem zaufanym. W tym celu należy:

  • wypełnić w systemie informatycznym wniosek,
  • dołączyć w systemie skany (zdjęcia) dokumentów/oświadczeń potwierdzających spełnianie kryteriów rekrutacyjnych,
  • podpisać wniosek profilem zaufanym

b. wypełnić wniosek w elektronicznym systemie i dostarczyć do placówki pierwszego wyboru. W tym celu należy:

  • wypełnić w systemie informatycznym wniosek,
  • wydrukować wypełniony wniosek i po podpisaniu złożyć, razem z dokumentami/oświadczeniami potwierdzającymi kryteria rekrutacyjne, w przedszkolu/szkole pierwszego wyboru.

c. wypełnić odręcznie papierowy wniosek i dostarczyć do placówki pierwszego wyboru. W tym celu należy:

  • wypełnić papierowy wniosek i po podpisaniu złożyć, razem z dokumentami/oświadczeniami potwierdzającymi kryteria rekrutacyjne, w przedszkolu/szkole pierwszego wyboru,
  • informacje zawarte we wniosku wprowadzi do systemu informatycznego dyrektor przedszkola lub szkoły.

5. Rodzice dzieci, które nie posiadają nr PESEL:

  • występują do dyrektora przedszkola czy szkoły pierwszego wyboru z wnioskiem o wydanie numeru identyfikacyjnego do systemu informatycznego
  • następnie postępują jak w pkt 4- w polu nr PESEL wpisując nr identyfikacyjny oraz podają serię i nr paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość dziecka.

6. Podpisy obojga rodziców dziecka są potwierdzeniem zgodności ze stanem faktycznym informacji zawartych we wniosku.

7. Gdy jeden z rodziców nie może podpisać wniosku należy dołączyć do wniosku oświadczenie wyjaśniające, dlaczego tylko jeden z rodziców go podpisuje i/lub oświadczenie, że oboje rodzice zgodnie podjęli decyzję o udziale dziecka w rekrutacji oraz uzgodnili dane zawarte we wniosku zgodnie z art. 97 § 1 oraz 2 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1359).

8. Do wniosku o przyjęcie należy dołączyć dokumenty/oświadczenia potwierdzające spełnianie kryteriów. Oświadczenia muszą zawierać klauzulę „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”

Dokładne punktowanie kryteriów branych pod uwagę przy rekrutacji dziecka do placówki przedszkolnej dostępne są pod TYM adresem na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy Serock.

W terminie 7 dni poprzedzających termin rozpoczęcia postępowania rekrutacyjnego rodzice/prawni opiekunowie dzieci, które obecnie uczęszczają do przedszkoli/oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych składają deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2022/2023 w przedszkolu/szkole, do której uczęszcza dziecko.

Deklaracje o kontynuacji przez dziecko wychowania przedszkolnego przyjmowane będą w terminie od 25 lutego do 4 marca 2022 r. do godz. 15:00. Wzór deklaracji do pobrania będzie dostępny od dnia 24.02.2022 r. w sekretariatach poszczególnych przedszkoli/szkół oraz na ich stronach internetowych.

źródło: Urząd Miasta i Gminy Serock.