Serock. Prezentacja wstępnych wariantów tras linii kolejowej Zegrze-Przasnysz i konsultacje społeczne przełożone

tory-kolejowe

Urząd Miasta i Gminy w Serocku planował, że do 26 maja przedstawione zostaną wstępne warianty tras nowej linii kolejowej Zegrze-Przasnysz, w której realizację zaangażowanych jest 18 samorządów. Natomiast na 9 czerwca zaplanowane było przeprowadzenie pierwszych konsultacji społecznych w tej sprawie. Niestety problemy techniczne po stronie projektanta uniemożliwiły przesłanie materiałów do samorządów. Z tego powodu termin prezentacji wstępnych wariantów tras nowej kolei i konsultacje społeczne zostały przełożone.

 

 

Przypomnijmy, że do 26 maja br. Urząd Miasta i Gminy w Serocku planował przedstawić mieszkańcom wstępne warianty tras nowej linii kolejowej Zegrze-Przasnysz, w której realizację zaangażowało się 18 samorządów. Natomiast na 9 maja zaplanowane było przeprowadzenie pierwszych konsultacji społecznych w tej sprawie – Spotkanie poświęcone początkowemu odcinkowi linii kolejowej, przebiegającemu przez tereny gmin Nieporęt i Serock zaplanowano na 9 czerwca, na godzinę 18.00. Podczas spotkań przedstawiciele biura projektowego, odpowiedzialnego za przygotowanie studium, będą bliżej przedstawiać założenia wstępnie zdefiniowanych wariantów tras, a zainteresowani będą mogli zadawać pytania. Ze względu na obowiązujące obostrzenia sanitarne, spotkania będą prowadzone w formule zdalnej – informował w ubiegłym tygodniu Urząd Miasta i Gminy w Serocku.

 

 

Prezentacja wstępnych wariantów tras kolei i konsultacje społeczne przełożone

W piątek (28 maja) Urząd Miasta i Gminy w Serocku przekazał, że z powodu problemów technicznych po stronie projektanta warianty tras kolei Zegrze-Przasnysz nie trafiły do samorządów. Z tego powodu termin konsultacji, które miały się odbyć 9 czerwca został przełożony – 26 maja miały zostać zaprezentowane materiały z wariantami tras planowanej Kolei Północnego Mazowsza. Niestety problemy techniczne uniemożliwiły projektantowi przesłanie materiałów do samorządów. Po zaprezentowaniu ich jednak na wewnętrznym spotkaniu wynikła konieczność dopracowania materiałów o sugestie, które pojawiły się w trakcie jego trwania. W związku z powyższym ustalone wcześniej terminy konsultacji z mieszkańcami miast i gmin, leżących przy planowanej linii Zegrze-Przasnysz ulegną zmianie. Przepraszając za zaistniałą sytuację bardzo prosimy o cierpliwość – dyskusja społeczna nad materiałami przesunięta zostanie na czerwiec. O nowych terminach spotkań poinformujemy Państwa niezwłocznie po ich ustaleniu. Wcześniej udostępnimy materiały dotyczące wariantów tras na naszej stronie – informuje Urząd Miasta i Gminy w Serocku.

Nasza redakcja niezwłocznie poinformuje czytelników o nowym terminie konsultacji, kiedy tylko zostaną ogłoszone przez urzędników.

Kolej Zegrze-Przasnysz

Przypomnijmy, że w projekt budowy linii kolejowej z Zegrza do Przasnysza zaangażowanych jest 18 samorządów. Zakłada on budowę 70 km torów, kilku stacji kolejowych oraz powstanie mostu na Narwi w Zegrzu. Na trasie nowej linii kolejowej mają się znaleźć takie miasta jak: Serock, Pułtusk, Maków Mazowiecki i Przasnysz. Koszt całej inwestycji planowany jest na 1,5 mld złotych. Projekt budowy połączenia kolejowego Zegrze-Przasnysz zakwalifikował się do drugiego etapu Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej + do 2028. Obecnie samorządy, których projekty przeszły do drugiego etapu mają czas do końca października na opracowanie ważnego dokumentu jakim jest Wstępne Studium Planistyczno-Prognostyczne (WSPP).

Wstępne Studium Planistyczno-Prognostyczne

Wstępne Studium Planistyczno-Prognostyczne (WSPP) dla linii kolejowej Zegrze-Przasnysz powinno powstać do 29 października 2021 roku. Opracowanie dokumentu jest kluczowe do prowadzenia dalszego procesu inwestycyjnego. W ramach WSPP powstaną m. in. analizy geologiczne, przestrzenne i środowiskowe oraz opracowane zostaną warianty przebiegu tej nowej trasy kolejowej.

Za Opracowanie Wstępnego Studium Planistyczno-Prognostycznego linii kolejowej Zegrze – Przasnysz odpowiedzialne jest konsorcjum firm Metroprojekt Sp. z o.o. z Warszawy i Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej z Warszawy.