Serock. Od środy odpady od mieszkańców odbierze nowa firma. Mogą wystąpić opóźnienia w odbiorze śmieci

Odbiór śmieci (fot. adobe.stock)

Aktualna umowa na wywóz odpadów z gminy Serock wygasa wraz z końcem stycznia 2023 roku. Urzędnicy w przetargu wybrali nową firmę, która będzie odbierać śmieci od mieszkańców w 2023 roku. Umowa z firmą PARTNER będzie obowiązywała przez rok, czyli od 1 lutego 2023 roku do końca stycznia 2024 roku. Firma ta poprowadzi również Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.

 

 

Operatorem, który odbierał dotychczas odpady w gminie Serock było konsorcjum firm MS-EKO Sp. z o.o. i Eko Max Recykling Sp. z o. o. z Warszawy, które były związane umową z serockim ratuszem do 31 stycznia 2023 roku. Konsorcjum tych dwóch firm realizowało to zadanie za kwotę 6,36 mln zł. Jeżeli chodzi o prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w gminie Serock zajmowało się tym dotychczas konsorcjum firm: RDF Sp. z o.o. i MPK PURE HOME Sp. z o.o., za kwotę 545 tys. zł.

 

 

Obecne umowy zawarte z firmą PARTNER Dariusz Apelski z Warszawy gwarantują:

  • Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Miasta i Gminy Serock – 5 827 539,60 zł;
  • Odbiór i zagospodarowanie odpadów zbieranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów w Serocku przy ul. Nasielskiej 21 – 455 257,80 zł.

– Pragniemy zaznaczyć, że nie jest to ta sama firma, która świadczyła usługę odbioru i zagospodarowania odpadów w 2022 r. i w styczniu 2023 roku, dlatego też prosimy Państwa o wyrozumiałość, jeżeli na początku współpracy z nowym Wykonawcą, odpady w niektórych miejscach nie zostaną odebrane terminowo. – informują seroccy urzędnicy.

– Przypominamy, aby w takiej sytuacji zgłaszać do Referatu Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa reklamacje dotyczące nieodebranych odpadów. Jednocześnie informujemy, że zasady segregacji i sposób świadczenia usługi nie zmienia się i odbiór odpadów będzie odbywał się w taki sam sposób jak dotychczas (…) Reklamacje należy zgłaszać następnego dnia po terminie wskazanym w harmonogramie, pod numerem telefonu: 22 782 88 40. Informujemy, że odbiór odpadów trwa od godziny 7.00 do godziny 20.00, stąd też prośba do Państwa, aby odpady wystawiać do godziny 7.00 rano przed posesję w dniu odbioru zgodnie z harmonogramem. Podobnie należy pamiętać o otworzeniu altan śmietnikowych do godziny 7.00. – dodają urzędnicy.

Urząd Miasta i Gminy Serock opublikował aktualny harmonogram odbiorów odpadów dla mieszkańców gminy Serock (fot. Urząd Miasta i Gminy Serock):

Na terenie gminy Serock obowiązuje jednolity system segregacji odpadów (JSSO), w ramach którego odpady komunalne zbiera się w podziale na pięć głównych frakcji:

  • PAPIER (kolor worka niebieski);
  • METALE I TWORZYWA SZTUCZNE (kolor worka żółty);
  • SZKŁO (kolor worka zielony);
  • BIO (kolor worka brązowy);
  • ZMIESZANE (kolor worka czarny).

Dodatkowo każda nieruchomość powinna być wyposażona we własny pojemnik i miejsce gromadzenia odpadów, w taki sposób aby umożliwić jego identyfikację z właściwym lokalem, celem stwierdzenia wypełniania obowiązku segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości.

Z początkiem 2023 roku wzrost opłaty za odbiór odpadów od mieszkańców

Od 1 stycznia 2023 roku nastąpiła zmiana w systemie gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie Miasta i Gminy Serock. Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi wynosi obecnie:

  • w zabudowie jednorodzinnej: 

– 34,50 zł za miesiąc od każdej osoby zamieszkującej daną nieruchomość (dotychczas 33zł)

– 69,00 zł za miesiąc od każdej osoby zamieszkującej daną nieruchomość – opłata podwyższona za gospodarowanie odpadami komunalnymi, jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny (dotychczas 66 zł)

  • w zabudowie wielolokalowej: 

– 11,50 zł za 1 m3 zużytej wody miesięcznie (dotychczas 11 zł)

– 23,00 zł za 1 m3 zużytej wody miesięcznie – opłata podwyższona za gospodarowanie odpadami komunalnymi, jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny (dotychczas 22 zł)

Ulga za kompostowanie

Nadal istnieje możliwość zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym.

Wysokość zwolnienia wynosi 15% od obliczonej wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Aby skorzystać z wyżej opisanej ulgi właściciele nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi będą zobowiązani do złożenia stosownej deklaracji w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym rozpoczęli kompostowanie. Osoby, które już w latach ubiegłych zadeklarowały posiadanie kompostownika i kompostowanie w nim wytworzonych przez siebie odpadów, nie muszą składać deklaracji ponownie.

Właściciele nieruchomości, położonych na terenie Miasta i Gminy Serock, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne zobowiązani są do zawarcia umów indywidualnych na wywóz odpadów komunalnych z przedsiębiorcą posiadającym wpis do Rejestru Działalności Regulowanej.

Rodzinom wielodzietnym objętym gminnym programem “Serocka Karta Dużej Rodziny 3+” w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi pobieranymi przez Urząd Miasta i Gminy w Serocku, które regulują bieżące opłaty za odbiór odpadów komunalnych, przysługuje ulga w wysokości 25%.