Wieliszew. Duży obiekt przemysłowo-magazynowy na terenach za starostwem w Łajskach. Wielka inwestycja na terenie Altmana?

291369554_1520736955007955_319341676411152682_n

Tereny ARS Altman w Łajskach (fot. GP/kg)

Spółka Project Management Predevelopment z Warszawy prowadzi obecnie inwestycję dla jednego ze swoich klientów/inwestorów, który chce na blisko 11 hektarach położonych za Starostwem Powiatowym w Łajskach zbudować zespół budynków przemysłowo-magazynowo-usługowych wraz z segmentami socjalno-biurowymi. W wieliszewskim urzędzie wszczęto właśnie postępowanie środowiskowe w tej sprawie.

Urząd Gminy w Wieliszewie 27 czerwca 2022r. wszczął postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na „budowie zespołu przemysłowo-magazynowo-usługowego wraz z segmentami socjalno-biurowymi oraz niezbędną infrastrukturą techniczną i komunikacyjną” na 9 działkach łącznie mierzących blisko 11 hektarów, położonych pomiędzy ulicami generała Władysława Sikorskiego, Kolejową, Kościelną i Fabryczną w miejscowości Łajski w gminie Wieliszew. Mowa tu o działkach położonych za Starostwem Powiatowym w Legionowie. Inwestorem zastępczym jest spółka Project Management Predevelopment z Warszawy.

Można składać wnioski i zastrzeżenia

Z uwagi na to, że prowadzenie działalności przemysłowo-magazynowo-usługowej jest przedsięwzięciem mogącym potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, zwrócono się do szeregu innych instytucji z prośbą o zaopiniowanie tej inwestycji w zakresie konieczności wykonania dla niej szczegółowszego raportu środowiskowego. Wystąpiono w tej sprawie do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Legionowie oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z siedzibą w Dębem. Instytucje te mają się wypowiedzieć, czy w przypadku tej inwestycji konieczne jest opracowanie raportu środowiskowego tj. dokumentu, w którym kompleksowo oceniany jest wpływ danej inwestycji na środowisko, w tym na zdrowie ludzi. Oprócz tego, z dokumentacją zebraną w przedmiotowej sprawie, zainteresowane strony mogą się zapoznać w referacie ochrony środowiska wieliszewskiego magistratu w ciągu najbliższych 30 dni. W tym czasie mogą też składać do niej swoje wnioski i zastrzeżenia.

Czym zajmuje się inwestor zastępczy?

Spółka Project Management Predevelopment z Warszawy zajmuje się kompleksowym zarządzaniem różnego rodzaju procesami inwestycyjnymi, w tym formalnościami związanymi z legalizacją danego przedsięwzięcia. – Naszym zadaniem jest zdefiniowanie oraz realizacja w imieniu inwestora wszystkich wymagań niezbędnych do otrzymania pozwolenia na budowę, m. in. uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, warunków technicznych i innych uzgodnień z organami administracji państwowej i gestorami sieci – to jeden z celów działalności tej firmy zawarty na jej stronie internetowej. I tak, w ramach tych formalności przed-inwestycyjnych, menadżerzy z Projekt Management Predevelopment załatwiali je na rzecz inwestorów, którzy zbudowali m. in. halę detailingu samochodowego w Poznaniu, fabryki rowerów w Brześciu koło Włocławka oraz szereg parków logistycznych w m. in. Warszawie i Zakroczymiu. Głównym inwestorem, który współpracuje z ww. spółką jest koncern Panattoni, który skupia się na budowie dużych obiektów produkcyjnych i magazynowych w ramach własnych centrów logistycznych. Natomiast wśród kluczowych klientów Panattoni są takie firmy jak m .in. Amazon, Coty Cosmetics, DSV, H&M, Intermarché, Leroy Merlin, ND Logistics, Still, Schenker, Selgros, BSH, czy też Tesco.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 28

  1. Bardzo dobrze! W końcu jakiś teren w okolicy będzie wykorzystany zgodnie z przeznaczeniem a nie pod segmenty/bloki

    • Proszę zauważyć, że powierzchnia magazynowa oznacza wzrost natężenia ruchu pojazdów ciężarowych na ul. Kościelnej ( a wcześniej na Nowodworskiej) co zdecydowanie nie poprawi komfortu mieszkańcom.

  2. Gmina jak zawsze się ciszy – Podatki. Ale ciekawe czy ktoś przeanalizował ile dziennie samochodów ciężarowych będzie przyjeżdżało. A takie centra logistyczne zazwyczaj działają cała dobę.

    • Skąd ten wniosek, że gmina się cieszy?
      Procedurę trzeba przeprowadzić, ale czy ona będzie dla firmy pozytywna to dowiemy się wszyscy gdy zostanie wydana stosowna decyzja.

      • W takim razie do dzieła Panie Wójcie. Moim zdaniem, planowana inwestycja jest dużo bardziej szkodliwa dla okolicznych mieszkańców i całej gminy niż np. budowa szybkiej kolei do cpk. W przypadku budowy linii kolejowej zrobił Pan piękną pokazówkę na hali sportowej, na której pojawił się nawet znany poseł opozycji. Czy teraz również możemy liczyć na takie zaangażowanie? Czy już nie, bo to już się z tego nie da zrobić POkazówki POlitycznej?

    • Beton nie jest zły nie?

    • Bo nasz wójt to taki trochę Bob Budowniczy – dotychczasowym mieszkańcom życie spierniczy.

      • A dokładniej? To chyba nie ja złożyłem ten wniosek. Ja mam go ocenić… Adamie Anonimie. 😉

        • no popatrz pan jacy ludzie są ciemni cha cha chi chi cho chooo ale gdyby był plan to już tak nie byłoby łatwiutko i nie ważne kto złożył ważne kto i co podpisze 😉

        • Co tu oceniać? Nie ma pzp to nikt nie zabroni budować. Można protestować, ale to tylko przedłuży procedurę. Wartość nieruchomości w okolicach Kolejowej, Sikorskiego, kościelnej i Fabrycznej właśnie spadła do zera.

    • Zatem czekamy na decyzję Panie Pawle znany nam wszystkim

  3. Zdecydowanie najważniejszym argumentem przeciw, jest brak dróg dojazdowych odpowiednich dla tak dużego ruchu ciężkich pojazdów.
    Małe rondo, szkoła, przedszkole.
    Park logistyczny w środku miejscowości to poroniony pomysł…

  4. Kuźwa, jak w Łajskach planuje się osiedle na kilka tysięcy ludzi to mieszkańcy siedzą cicho.
    Jakoś nie przeszkadza im wzrost ruchu samochodów, zapchane ulice, małe rondo
    Jak ma powstać zakład usługowy to nagle jest zbiorowa histeria

    • Kamil, jak pojawił się pomysł budowy osiedla na terenie dawnej asfaltowni, to głosów sprzeciwu było bardzo dużo. Reszta nowej zabudowy w Łajskach to głównie sprzedawanie „ojcowizny” i chęć maksymalizacji zysków przez deweloperów.
      Wracając do planu zabudowy, to już przerabialiśmy magazyn centralny pewnej sieci na ul. Szarych Szeregów i nocne transporty. Przerabialiśmy również sznur lawet z Altamana.
      Dojazd do tego terenu to ul. Nowodworska z notorycznie zamkniętymi rogatkami na przejeździe i ul. Kościelna ze szkołą lub ul. Suwalna, gdzie ostatnio dość często słyszymy o kolizjach czy wypadkach.
      Dbając o rozsądne inwestycje w okolicy, dbamy o nasz komfort mieszkania

  5. Kamil, nie zakład usługowy tylko park logistyczny.
    Duże magazyny do których muszą dojechać duże samochody (tzw. TIRy).
    W ilościach liczonych na dziesiąt albo na dobę.
    Często w nocy.
    A wbrew pozorom nie pracuje tam jakaś wielka masa ludzi.
    Ale oczywiście są odprowadzane podatki – i pewnie o to chodzi.
    Szkoda okolicznych mieszkańców…

  6. Naprawdę skandal. Jakim prawem chcą odebrać naszemu kochanemu regionowi funkcję największej sypialni podwarszawskiej? Muszę się uspokoić.

  7. W takiej sytuacji to trzeba lobbować za budową trasy kolejowej w linii ul. Kolejowej. Oddzieli ona gminę od ogromnego centrum logistycznego i skieruje transport np. do s61 z pominięciem większości gminnych dróg.

  8. Oj będzie jeszcze weselej niż za najlepszych czasów altmana. Pamiętam korek lawet od bramy na fabrycznej do wyjazdu na s61. A takie koreczki do roda to prawie codziennie. Nic tylko sprzedawać chatę pozostało.

  9. Lokalny ruch zostanie całkowicie sparaliżowany przez sznury TIRów na Suwalnej. Te tereny powinny zostać przekształcone w planie zagospodarowania pod zabudowę jednorodzinną jak tereny okoliczne, a funkcje usługowe zlikwidowane. To nie jest lokalizacja dla dużych centrów logistycznych – brak jest sensownych dojazdów. Duże centra logistyczne można lokalizować „w polu” a nie w centrum małej miejscowości rozwalając całkowicie strukturę ruchu lokalnego.
    I moje kolejne przemyślenie – co w tym centrum logistycznym ma właściwie być? I jak wpłynie np. na wody podziemne? Co z okolicznymi studniami?

  10. Ten teren od 30 lat jest terenem z przeznaczeniem przemysłowym. Inwestycja jest więc zgodna z planem.

    • Nie do końca. Plan zakładał wiele ograniczeń np. zakaz pracy w godzinach nocnych. Poza tym to jest znaczne oddziaływanie na tereny położone w okolicy: hałas, zanieczyszczenie powietrza(4 agregaty prądotwórcze, kilkadziesiąt nagrzewnic gazowych, wentylatory, klimatyzatory), zanieczyszczenie wód gruntowych (zbiorniki z glikolem, klimatyzacja freonowa, zbiorniki na olej do agregatów i pomp), zniszczenia dróg dojazdowych itd…itp…

      • nie mówię tu o szczegółach ale ten teren jest od lat 90 terenem przemysłowo-magazynowym

        • nie od 90 tych ale od końca 60 tach kiedy ruszyła lokalizacja kombinatu, Olu przemiła, usilne tłumaczenie twoje przypomina kołomyje wodza jedynego nieomylnego ale mało inteligentnego, amen

        • Właśnie ważne są te szczegóły. Bo chyba każdy rozumie różnicę pomiędzy zakładem przemysłowym typu huta Katowice a sklepem biedronka.

    • Ta inwestycja w wielu punktach jest niezgodna z planem. Poczynając od przeznaczenia (nie ma produkcji, składania z elementów itp.) po wysokość zabudowy (dopuszczona jedna kondygnacja a tu ma być hala wysokiego składowania od Kolejowej).

  11. ZDZICHU jak to dobrze posłuchać mądrego😂

    • a nie poczytać ? kolejna persona co nie kuma, a co dopiero rozumieć książki Tokarczuk, co mnie nie dziwi bo jak miłośnik romansideł albo kreskówek może skumać teksty noblistki

  12. ZDZICHU kolejna persona? dużo osób już obraziłeś anonimowo w internecie?
    Ty pewnie z tych co „kozak w necie, … w świecie😩”

Dodaj komentarz