Warszawska Akademia Medyczna. Wirtualna rzeczywistość w edukacji

KURS KINESIOTAPING - PODSTAWY I ZASTOSOWANIE (1)_wynik

Warszawska Akademia Medyczna stale dąży do doskonalenia procesu kształcenia przyszłych medyków, wprowadzając innowacyjne technologie, które umożliwiają realistyczne i interaktywne doświadczenia edukacyjne. Jedną z najnowszych technologii, która rewolucjonizuje kształcenie medyczne zarówno w Akademii jak również w europejskim i światowym kształceniu medycznym, jest wprowadzeni rzeczywistości wirtualnej (VR). 

 

Wykorzystanie technologii VR pozwala studentom na realistyczne symulacje sytuacji medycznych, które są trudne do odtworzenia w tradycyjnych warunkach. Dzięki wirtualnym środowiskom studenci mogą praktykować różne, często skomplikowane procedury medyczne, takie jak wykonywanie operacji, udzielanie pierwszej pomocy czy diagnozowanie pacjentów. Symulacje oparte są na autentycznych przypadkach klinicznych, gdzie dane pochodzą ze specjalnie przygotowanych przez Akademię zanonimizowanych dokumentacji medycznych rzeczywistych pacjentów, pozwalają na wielokrotne powtórzenia, co umożliwia zdobycie cennego doświadczenia przed rzeczywistymi sytuacjami medycznymi.

Wirtualna rzeczywistość umożliwia studentom kierunków fizjoterapia, pielęgniarstwo, medycyna osteopatyczna, psychologia prowadzonych w Warszawskiej Akademii Medycznej na dogłębne badanie anatomii człowieka jak i elementów wzorców zachowania pacjentów. Dzięki trójwymiarowym modelom ciała i interaktywnym narzędziom, studenci mogą eksplorować różne struktury anatomiczne, rozbierać modele warstwa po warstwie i zrozumieć ich wzajemne powiązania. To pozwala na lepsze zrozumienie ludzkiego organizmu i przyswajanie wiedzy w sposób bardziej przystępny i angażujący.

 

Omawiana technologia VR umożliwia studentom medycyny pracę w zespołach i szkolenie w warunkach zbliżonych do rzeczywistych. Poprzez wirtualne symulacje zespołowe, studenci mają okazję trenować swoje umiejętności komunikacyjne, podejmować decyzje w dynamicznych sytuacjach i doskonalić współpracę między różnymi specjalnościami medycznymi. To z kolei przygotowuje ich do skutecznej pracy w przyszłości w zespołach medycznych, gdzie współpraca jest kluczowym elementem osiągania pozytywnych wyników dla pacjentów.

Kształcenie medyczne prowadzone w Warszawskiej Akademii Medycznej oparte na technologii VR pozwala studentom na bezpieczne eksplorowanie procedur i sytuacji medycznych bez ryzyka dla pacjentów. Mogą oni popełniać błędy, uczyć się na nich i doskonalić swoje umiejętności w kontrolowanym środowisku. Zajęcia wykorzystujące technologię VR prowadzone są pod okiem doświadczonych i przeszkolonych pracowników naukowych, którzy posiadają wiedzę i umiejętności do skutecznego poprowadzenia studenta. Dzięki zaletom wykorzystanej technologii, gdy jako przyszli absolwenci staną przed prawdziwymi pacjentami, będą lepiej przygotowani i bardziej pewni w swoich działaniach, co w konsekwencji przyczyni się do minimalizacji ryzyka i błędów w praktyce medycznej.

 

Kolejną zaletą wykorzystania technologii VR w kształceniu medycznym przez WAM jest zapewnienie większej dostępności i elastyczności procesu dydaktycznego. Studenci mogą mieć dostęp do wirtualnych symulacji i materiałów edukacyjnych w dowolnym miejscu i czasie, co pozwala na samodzielne uczenie się i powtarzanie materiału. Możliwość korzystania z technologii VR na różnych etapach edukacji medycznej – od podstawowego szkolenia po specjalizację – daje szansę na stały rozwój i doskonalenie wymagających umiejętności medycznych.