Po budowie skrzyżowania Modlińskiej i Światowida na stałe zostanie wprowadzony buspas na odcinku 4 kilometrów w kierunku Żerania

Buspas fot. Urząd Miasta Stołecznego Warszawa

Buspas fot. Urząd Miasta Stołecznego Warszawy

Od początku października 2022 roku na ulicy Modlińskiej na wysokości skrzyżowania z ulicą Prząśniczek prowadzone są prace drogowe związane z przebudową tego rejonu ulicy Modlińskiej i połączenia jej z ulicą Światowida. Po zakończeniu prac drogowych zostanie na stałe wprowadzony nowy buspas na odcinku 4 kilometrów w kierunku Żerania.

 

 

Kierowcy jadący ulicą Modlińską w stronę Żerania od początku października 2022 roku przemieszczają się wschodnią jezdnią od wysokości skrzyżowania z ul. Prząśniczek do fotoradarów i przejścia dla pieszych przez ul. Modlińską. Na tym odcinku został wyznaczony buspas w kierunku centrum. Jezdnia w kierunku centrum jest zamknięta, a kierowcy do dyspozycji mają po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do końca marca. Następnie zamknięta zostanie jezdnia w stronę Legionowa, a ruch będzie przekierowany na jezdnię w stronę Żerania. Prace zakończą się pod koniec listopada 2023 roku. Wybrany w przetargu wykonawca – firma PORR S.A., realizuje to zadanie za ponad 23 mln złotych.

 

 

Co powstanie w miejscu prowadzonej modernizacji?

Nowa jezdnia będzie miała dwa pasy ruchu z poszerzeniem przed nowym skrzyżowaniem do trzech, gdzie dwa będą przeznaczone do skrętu w prawo (w stronę ulicy Jagiellońskiej), a jeden do skrętu w lewo (w stronę granicy Warszawy). Na jezdnię w przeciwnym kierunku złożą się dwa pasy ruchu. Z ulicy Modlińskiej z kierunku Jagiellońskiej będzie można skręcić w Światowida dwoma pasami; od północy natomiast jednym pasem. Wyznaczone zostaną nowe przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe – przez ulicę Światowida i przez Modlińską, po północnej stronie skrzyżowania; na skrzyżowaniu zaplanowano sygnalizację świetlną.

Dodatkowo w ramach inwestycji zostaną wybudowane chodniki i nowe przystanki autobusowe – jeden na ulicy Modlińskiej w kierunku Żerania, za skrętem ze Światowida a drugi na ulicy Światowida za zjazdem z Modlińskiej. Będzie także droga rowerowa, która zostanie połączona z już funkcjonującą infrastrukturą rowerową na ulicy Modlińskiej. Posadzone zostaną drzewa i krzewy, które będą odporne na miejskie warunki.

Po zakończeniu prac buspas zostanie wprowadzony na stałe?

Wiele osób przemieszczających się ulicą Modlińską zarówno własnym środkiem transportu jak i komunikacją miejską zadaje sobie pytanie czy po skończeniu przebudowy i połączeniu Modlińskiej ze Światowida wprowadzony będzie na stałe buspas w kierunku Żerania. Takie pytania zadawał sobie również Filip Pelc radny dzielnicy Białołęka. Radny z końcem 2022 roku złożył interpelację w tej sprawie do Zarządu Dzielnicy Białołęka. – W związku z licznymi uwagami mieszkańców, zwracam się z prośbą o udzielnie informacji na temat tego, czy po zakończeniu prac drogowych na ul. Modlińskiej utrzymany zostanie buspas? – dopytywał radny.

Z końcem listopada 2022 roku radny otrzymał odpowiedź w tej sprawie. – Zarząd Transportu Miejskiego przygotował projekt stałego buspasa na ul. Modlińskiej, na odcinku od ul. Aluzyjnej do ratusza Białołęki (na jezdni w kierunku Żerania), który zostanie wyznaczony w momencie otwarcia nowego skrzyżowania. – przekazał ZTM Warszawa.

Odpowiedź ZTM Warszawa oznacza, że na odcinku ok. 4 kilometrów z zakończeniem prac drogowych zostanie uruchomiony nowy buspas w kierunku Żerania między ul. Aluzyjną a ratuszem na Białołęce.

Planowane połączenie ulicy Światowida z Modlińską fot. ztm.waw.pl