Legionowo. Pierwsze opinie o płatnym parkingu P&R. „To jest przegięcie, żeby płacić za Park&Ride”, „Nie działa płatność kartą”, „5 zł dziennie to niewielki wydatek”

sonda, centrum komunikacyjne, parkometr, strefa płatnego parkowania, szwajcarska, 2023

Od 18 września na parkingach w Legionowie ruszyła strefa płatnego parkowania. Mieszkańcy powiatu zameldowani i rozliczający się z podatków w Legionowie mogą korzystać z miejsc parkingowych bezpłatnie, pozostali muszą za postój zapłacić. Zapytaliśmy kierowców co myślą o strefie płatnego parkowania, czy jest więcej miejsc parkingowych dostępnych i czy ich zdaniem opłaty są uczciwe. 

 

Wtorkowy poranek

We wtorkowym (19 września) porannym szczycie komunikacyjnym zapytaliśmy ponad 40 mieszkańców powiatu o ich opinie i wrażenia z drugiego dnia funkcjonowania płatnej strefy parkowania. Zdania, jak można się było spodziewać, są podzielone. Mieszkańcy Legionowa, głównie byli zadowoleni z wprowadzonych zmian i z optymizmem patrzyli w przyszłość – spodziewają się większej ilości wolnych miejsc parkingowych. Kierowcy z innych miejscowości są niezadowoleni, bo są nierówno traktowani – „to dodatkowy podatek”. Nie zabrakło typowych problemów związanych z nową organizacją parkingu. Zawieszające się maszyny. Problemy z uiszczeniem opłaty. Kolejki do automatów. Brak jasnych i dokładnych informacji co i jak działa. Często próba pobrania biletu kończyła się zdenerwowaniem z bezsilności. Niektórzy pojechali do pracy późniejszymi pociągami.

Link do regulaminu garaży wielopoziomowych: regulamin_garazu.pdf 

Jestem taka wściekła. Powinnam być już w pracy

We wtorek automaty systemu parkowania zacinały się. Kierowcy, tracili nerwy próbując skorzystać z kolejnych urządzeń.

-Właśnie próbuję zapłacić za ten parking. Karta płatności nie działa. Wybrałam darmowy bilet, teraz mi zjadło 5 zł. Masakra. Jestem taka wściekła. Powinnam być już w pracy. Nie mogę się stąd ruszyć, bo chodzę od parkometru do parkometru. Nie jestem zadowolona z wprowadzonych zmian, szczególnie, że jestem z okolic Legionowa. Ja bym chciała nawet zapłacić, tylko żeby to normalnie działało!! Musze się jeszcze wrócić na pierwsze piętro, żeby wrzucić ten bilet za szybę. Jeszcze musiałam pójść na drugą stronę stacji, żeby tam rozmienić pieniądze, bo nie miałam drobnych, a płatność kartą znowu nie działała. – mówi nam mieszkanka, która przyjechała na legionowski parking z jednej z okolicznych gmin. 

Jak się coś wprowadza, to niech to się wprowadza się dobrze. Jeszcze mieszkańcy dostaną mandaty, nie przez to, że nie chcą parkować, ale dlatego, że nie mogą tego zrobić dobrze. Nie działa jeden, drugi, trzeci parkometr. Potem nie działa płatność kartą. Czy naprawdę za 5 zł dziennie od mieszkańca sąsiednich gmin coś zmieni? Mogliby monitoring naprawić. – komentuje Pani Agnieszka. 

Dopiero pierwszy raz jestem, ale już widzę, że jest tragedia. Ludzie nie umieją tego obsługiwać. Maszyn, biletów, zamieszanie jest. Niektóre automaty nie działają. Z tego co wiem, to aplikacja też nie działa. Liczę, że to chwilowe niedogodności. Jak się to nie zmieni, to będę musiał godzinę wcześniej wyjeżdżać z domu, żeby na pociąg zdążyć.  – mówi Pan Bartosz. 

-To jest parodia. Tu działa karta? Tam wcześniej byłam i nie działało. Zaraz drugi pociąg mi ucieknie. Pobieranie opłat za to, że jeździmy komunikacją, to jest w ogóle śmieszne. Lepiej gdzieś indziej postawić auto, bo to nawet pewniejsze, że się mandatu nie dostanie. Parkujemy tutaj, bo mamy więcej pociągów. To znaczna różnica. Na piaskach (stacja kolejowa Legionowo Piaski – przyp. red.) są już tylko skmki. mówi Pani Gabriela z Stanisławowa Drugiego. 

 

 

To świetny pomysł

Część mieszkańców, mimo że widzi mankamenty systemu, a także niedomagania sprzętu cieszy się, że takie rozwiązanie wprowadzono. Chwalą zwiększoną dostępność miejsc parkingowych. Opłaty części osób nie zniechęcają. Mieszkańcy obserwują też zmiany na bezpłatnych parkingach, zwłaszcza na tym przy ul. Szwajcarskiej.

-Na razie jest chaos z tymi zagrodzonymi miejscami. Ja jestem z Legionowa, więc nie muszę płacić. Nie widzę, żeby na parkingu przy Kościuszki (ten mniejszy) były wolne miejsca. Może jak się skończą remonty, to będzie widać efekty. – mówi Pan Mateusz. 

-Strefa płatnego parkowania dla mieszkańców to bardzo dobry pomysł. Zdecydowanie, już drugiego dnia widać różnicę na parkingu przy ulicy Szwajcarskiej (ten większy). Jest dużo więcej miejsc wolnych. Mieszkańcy gmin ościennych mają prawo się obrażać i gniewać na Legionowo z tego tytułu. Natomiast takie są decyzje władz Legionowa. Koszt 5 zł dziennie to nie jest jakiś koszt zaporowy. Więc jeżeli ktoś chce dojeżdżać autem, to może wydać tyle na parking. – mówi Pani Magda dojeżdżająca codziennie do pracy do Warszawy. 

-Strefa parkowania dobrze, że powstała. Jeśli chodzi o płatności, to nie jestem przekonana, mimo że jestem mieszkanką Legionowa i nie muszę płacić. Widzę, dużą różnicę na parkingu. Jest dużo wolnego miejsca. Zazwyczaj o tej porze (między 8:00 – 9:00) nie miałabym gdzie parkować. Tylko dlaczego mieszkańcy gmin ościennych mają płacić za ten parking? Tyle czasu był bezpłatny, więc taki powinien pozostać. – solidaryzuje się z mieszkańcami ościennych gmin Pani Dominika. 

 

 

– Myślę, że to dobry pomysł. To pieniądze dla miasta. Liczę na rozwój. Widzę zdecydowaną zmianę. Wczoraj (pierwszy dzień funkcjonowania strefy płatnego parkowania) jak przyjechałem, to myślałem, że weekend jest, czy święto. Widzę, że brakuje parkometrów. Na górze jest i na dole są. Powinny być opłaty za korzystanie z parkingu w Legionowie. Czemu mamy się nie rozwijać? – ocenia system Pan Grzegorz. 

– Jestem Legionowianką, jestem za opłatami jak najbardziej. Tylko nie byłam jeszcze w urzędzie miasta i nie jestem zarejestrowana w systemie. Dlatego dzisiaj muszę uiścić opłatę. – komentuje Pani Agata. 

– Mnie strefa nie przeszkadza. Przydałoby się więcej parkometrów, szczególnie stojąc tam na końcu, trzeba kawałek przejść do najbliższego automatu. Słyszałem, że wczoraj (pierwszego dnia funkcjonowania systemu) były problemy z automatami. Mnie jednak wszystko działa. Myślę, że mieszkańcy spoza powiatu powinni płacić. Teren parkingu jest miejscem, gdzie ludzie przyjeżdżają z całego powiatu. 5 zł to symboliczna opłata. – ocenia Pan Dawid. 

– Ja się bardzo cieszę, bo są w końcu wolne miejsca. Zmiana zdecydowanie na plus. Opłaty niech będą, bo chociaż mam miejsce, gdzie chcę. Jestem z Serocka i muszę płacić. To nie będzie dla mnie duże obciążenie. Jeżdżę codziennie samochodem, motorem albo skuterem. Dla mojego brata też ta zmiana jest na plus. Jak jedziemy o godzinie 10:00, 11:00, 12:00 mamy miejsca do parkowania albo na dole, albo na samej górze. Dla mnie jest to obojętne czy legionowo płaci czy nie. Dla mnie może tak być, że osoby zameldowane w Legionowie i tam się rozliczające mają parking za darmo. Nie jest to sprawa, która mnie drażni, nie widzę tego na zasadzie: „ja płacę, a oni nie muszą, czemu!!!”. Odbieranie biletów parkingowych też nie uważam za problem, bo mogę to również zrobić za pomocą aplikacji. – chwali Pan Mateusz z Serocka. 

– Według mnie płatna strefa parkowania to dobry pomysł. Korzystam często, choć nie każdego dnia. Nie muszę płacić, jestem w bazie mieszkańców Legionowa. Gdyby każdy się tu zjeżdżał, to byśmy mieli zapchany parking. Może teraz rowerami będą przyjeżdżać. Choć na razie nie widzę szczególnej poprawy. – zastanawia się Pan Tomasz. 

Negatywnych opinii na temat systemu Parkuj&Płać nie brakuje

Poza zwolennikami opłat nie brakuje też mieszkańców, którzy bardzo krytycznie podchodzą do tego pomysłu. Część z osób mówi otwarcie, że nie będzie płaciła za parking i auta będą pozostawiali przy okolicznych uliczkach, na bezpłatnych miejscach.

-Byłam użytkowniczką parkingu, ale już nie jestem. To kwestia opłat. Mam negatywne zdanie na ten temat. Wolę auto postawić 30 metrów dalej i przejść 5 minut niż płacić za coś, co nazywa się Parkuj&Jedź, a nie Parkuj&Płać. To znowu tylko podzieli ludzi. Myślę, że ludzie będą parkowali po osiedlach i tam, gdzie jest darmowy parking. – mówi rozgoryczona Pani Iwona z Chotomowa. 

– Absolutnie nie jestem zadowolona z wprowadzonych zmian. Wcześniej nie płaciłam, nie było opłat, teraz trzeba płacić. Jestem spoza Legionowa. Musze codziennie dobierać bilety parkingowe, choć uwzględniłam to w swoim planie dojazdu. Szczęśliwie pociągi są opóźnione. Łatwiej było zaparkować. Popieram głosy protestu. Też wolałabym nie płacić. – mówi Pani Dorota z Dąbrowy Chotomowskiej. 

– Dla mnie strefa płatnego parkowania jest bardzo złym pomysłem. Ja nie mieszkam w Legionowie, a muszę tutaj złapać pociąg. Akurat ja mieszkam w takim miejscu, że nie ma stacji bliżej. To jest dla mnie w sumie duży koszt, to niby 5 zł, ale przez 20 dni! To już 100 zł. Moim, zdaniem jest bardzo źle. Poza tym jest mało tych parkometrów. Muszę zasuwać na górę, potem na dół, żeby umieścić bilet parkingowy. Już mnie nogi. Jestem przeciwny. Zresztą, skoro mieszkańcy Legionowa jeżdżą nad Zegrze, nie muszą płacić na tamtejszy parking. Nie wiem, jak wygląda sprawa finansowania. Czy miasto miało takie prawo, żeby pobierać opłatę? To było zbudowane za środki zewnętrzne. Zgadzam się, że o godzinie 10 już nie było miejsc, jest dużo samochodów. Dzisiaj widać, że jest tych miejsc trochę więcej (parking Szwajcarska). – ocenia Pan Marek ze Skrzeszewa. 

 

-Strefa płatnego parkowania to bardzo zły pomysł. Ja dojeżdżam tu spoza Legionowa i nie mam czasu, żeby wykupować tego biletu za każdym razem, jak tu przyjeżdżam. Aplikacja wczoraj nie działała, nie wiem jak dzisiaj. Trzeba być dużo wcześniej, bo inaczej pociąg odjedzie mi sprzed nosa. – dodaje Pan Wiesław. 

-Powiem, krótko. Pomysł beznadziejny! Uważam, że osoby z Powiatu Legionowskiego powinny móc z niego korzystać na tych samych zasadach. To jest granda. To jest Park&Ride. Ludzie tu przyjeżdżają, żeby zaparkować, a nie żeby płacić. A jeśli tak ma już być, to proszę jeszcze o 5 parkometrów. Zegrze i jeżdżenie z Zegrza to nie jest żadne rozwiązanie. Jest tam zwyczajnie za mało pociągów. Żeby stamtąd jeździć, musi pojawić się więcej pociągów. Dlatego jeżdżę do Legionowa. Tu jest ich znacznie więcej. Uważam, to za brak szacunku do mieszkańców. Nie tylko Legionowo tu mieszka. – mówi wyraźnie poruszona Pan Piotr. 

-W kwestii opłat to ważne byłoby, żeby był to parking strzeżony, żeby były kamery. Żeby w razie zarysowań, uszkodzeń czy zniszczeń było wiadomo, kto za to odpowiada. Mieszkańcy Legionowa też powinni płacić za korzystanie z parkingu. Zwłaszcza że i tak ludzie kombinują. Szczerze mówiąc, to niczego nie zmieni. Wydłuża mi tylko czas dojścia do pociągu. – ocenia Pani Justyna. 

– Ja raz na miesiąc jeżdżę. O „anulowany bilet” [wyświetlił automat]. Biletomat to łatwiej obsłużyć. Dla mnie zmiana parkingu na płatny to zmiana na gorsze i myślę, że dla ludzi, którzy jeżdżą codziennie, też nie jest to zmiana na lepsze. Jest dużo możliwości. Można jeszcze jechać z Piasków, Zegrza, Nieporętu. My miałyśmy jechać z Piasków, ale zmieniły nam się plany. U mnie mieszkańcy się buntują. Jak ktoś jeździ codziennie do pracy, jak moja siostra to jej się to nie podoba. – mówi Pani Elżbieta z Serocka. 

 

Brać czy nie brać biletu?

Mieszkańcy są zdezorientowani, bo nie trudno jest przeczytać cały regulaminem od razu ze zrozumieniem, szczególnie gdy śpieszą się na pociąg. Część z nich nie wie, że nie musi pobierać biletu, jeżeli jest zarejestrowana w systemie oraz, że nie musza się wracać do samochodu by zostawić bilet parkingowy za szybą. Wszystko działa przez sieć bezprzewodową.

-A ja jestem w systemie i też biorę bilet co prawda za darmo, ale nie chcę dostać mandatu. Nie widzę takiej informacji, że mogę nie brać. Mimo że mam mieć to bezpłatnie jest to dodatkowa formalność, a jednak pociąg nie poczeka. To jest kolejny podatek do płacenia. – mówi nam Pani Monika. 

– Opłaty oceniam negatywnie. Nie widzę sensu tego. W Warszawie wystarczy mi bilet miesięczny i mogę jeździć, tam, gdzie chcę. W Legionowie za tyle mogę zaparkować samochód. Myślę, że głosy sprzeciwu są zasadne. Choć nie wiem, czy uda im się coś wskórać. Ja nie wiem, co mam zrobić z tym biletem. Czy go umieścić za szybą, czy nie? Muszę się teraz wracać przez cały parking. Uważam, za, zamiast codziennych opłat powinna być karta. – opowiada o swoich problemach na parkingowcu Pan Ryszard. 

-Nie wiem, czy osoby zarejestrowane jako legionowianin mają pobierać bilet? To nie jest czytelne. Wydaje się, że nie trzeba, ale brakuje mi jednoznacznej informacji. Myślę, że te parkometry nie sprawią, że będą miejsca wolne miejsca na parkingu. To nie wystarczy. Choć, przez te dwa dni trudno wyrokować, jakie efekty przynosi i czy jest lepiej. – mówi Pani Agata. 

-Jestem za opłatami, bo wcześniej nie było miejsc. Dzisiaj już zdecydowanie widzę poprawę. Nie korzystam z automatów i aplikacji, bo jestem mieszkańcem Legionowa. Ja nic nie wiem, żebym miała pobierać te bilety. Jestem zapisana w bazie i chyba to wystarczy. Tak mi się wydaje. Jeszcze nie dostałam mandatu. – mówi Pani Hanna z Legionowa. 

Link do regulaminu: regulamin_garazu.pdf 

 

 

Będzie więcej wolnych miejsc?

Część z parkujących ma nadzieję, że w związku z wprowadzeniem opłat zmniejszy się liczba aut zaparkowanych na parkingach przez wiele dni. Trzeba przyznać, że zdarzały się przypadki aut pozostawianych na parkingowcach na bardzo wiele dni. Część z aut wyglądała nawet na porzucone.

-Słyszę głosy kierowców, że teraz głównym problem jest z brak możliwości nocowania pojazdów. Co do opłat to myślę, że ludzie się przyzwyczają. Może jedna osoba na dziesięć jest bardzo niezadowolona. Reszta to akceptuje. – mówi Pan Henryk z Legionowa. 

-Ja miałam przerwę w parkowaniu. Jestem na parkingu pierwszy od jakiegoś czasu, ale przez 4 lata regularnie tu parkowałam. Jestem zaskoczona! Zrujnował mi się plan całego dzisiejszego dnia. Chciałam zostawić samochód na kilka dni. W skali miesiąca, parkowanie tu, to będą duże pieniądze. – mówi Pani Iwona, która we wtorek wybierała się dłuższy wyjazd. 

-Ja widzę plusy i minusy takiego rozwiązania. Nie będą tutaj stały już samochody po dwa, trzy tygodnie. Z drugiej strony pojawiają się opłaty też dla innych kierowców. Mieszkańcy Legionowa mogą parkować za darmo. Inni muszą płacić. Z jednej strony jak ktoś chce mieć więcej pociągów i blisko do auta to niech płaci. Gdyby ich gminy płaciły tyle samo, to też by mieli takie parkingi i częściej pociągi. – ocenia Pan Kacper. 

 

Podsumowanie

Jak można przeczytać zaparkowanie auta w Legionowie, zwłaszcza dla osób, które muszą kupić bilet nie jest łatwe a najmniejszy problem stanowiła wysokość opłaty. We wtorek maszyny się zawieszały. Aplikacja w poniedziałek (18 września) nie działała. Dzisiaj rano (19 września) kierowcy mieli problem z płatnością kartą i odebraniem biletu. Wielu z nich spóźniło się na pociąg. Czasem była to kwestia pierwszego uruchomienia aplikacji czy skorzystania z tamtejszych parkometrów. Kilku osobom nowe zasady parkowania kompletnie pokrzyżowały plany na cały dzień, bo chcieli zostawić auto na kilka dni. Są i tacy kierowcy, którzy uskarżają się na brak oznakowania, że parking jest płatny. Dużą niedogodnością jest brak rozwiązania dla mieszkańców korzystających z parkingu w nocy – wówczas muszą opłacić parkowanie dwukrotnie.

Link do regulaminu garaży wielopoziomowych: regulamin_garazu.pdf 

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 53

  1. Przecież wcześniej też były ograniczone godziny kiedy można skorzystać z parkingu i nie można było zostawiać samochodu na całą noc więc co się niby zmieniło pod tym względem?

  2. Będąc mieszkańcem Legionowa, posiadając samochód bez prawa jazdy nie da się parkować bez opłat.

  3. Chcą pobierać opłaty? Niech pobierają, ale od wszystkich a nie tylko od wybranych.

    • System powinien się równoważyć. Kupujesz bilet kartę podmiejska i z tego % idzie też na utrzymanie parkingowe przesiadkowych. Ale tu w Polin to masz płacić za bilet parking plus podatki na ww nawet jak nie korzystasz…

  4. parkometr ok ale co z ludźmi którzy jadą na noc do pracy,ich doba od 21do 7rano kosztuje 10zl
    To czysta dyskryminacja a to że z parkuj/jedź zrobiło się parkuj/płać nikogo nie obchodzi.oplac samoch.,bilet miesięczny i jeszcze parkometr cię okrada.mieszkancy okolicznych osiedli pomimo swoich miejsc parkingowych parkują na wielopoziomowym bo odśnieżać nie trzeba a ja u nich pod blokiem mam zakaz wjazdu. ten parking był budowany dla wszystkich a teraz tylko Legionowo ma darmo to kur..

    • Nie możesz jechać na noc do pracy zostawiając auto na tym parkingu, bo przecież wg regulaminu musisz usunąć auto z parkingu w godzinach 2:00-3:30 🙂

  5. W galerii są pozostawione samochody pracujących w Warszawie nie ma jak zaparkować żeby zrobić zakupy. Tyle dały parkometry przy stacji PKP

  6. Wcale niewygląda na artykuł napisany na zlecenie od kogoś z miasta.

  7. Miasto zrobiło bardzo dobry ruch. Jak podjeżdżam podwieźć dziecko na stacje, to jest gdzie zaparkować, mogę wyjść doładować bilet. Wcześniej zostawiałem samochód na awaryjnych za dworcem i liczyłem, że straż miejska przymknie oko.
    Podejrzewam, że reszta ludzi z Chotomowa też dostrzeże te plusy jak trochę czasu minie. Jak podrzuca się znajomych na stację to nie wyrzuca się ich z samochodu, tylko razem wychodzi na peron. Ale na takie zachowanie potrzebne są miejsca.

    • Miasto zrobiło bardzo dobry ruch, na dworcu będą może i wolne miejsca ale całe centrum miasta już teraz zastawione przez samochody stanie się jednym wielkim totalnym parkingiem
      A wszystko to dlatego aby Pan Rafał mógł wyjść na peron kiedy raz na pół roku odprowadza znajomych
      Przecież te komentarze wyglądają jakby pisały je osoby niepełnosprawne umysłowo
      Wolne miejsca na parkingu oznaczają że mieszkańcy parkują w innym miejscu, oznacza to też że pieniądze z parkowania nie trafiły do kasy, firma obsługująca system parkowania życzy sobie około 870 tysięcy rocznie za obsługę systemu

    • Pań nie korzystał z parkingu poziomowego a tylko chwilowi. Co to ma do rzeczy? Ludzie korzystających z pociągu tu parkowali aby jechać do pracy na cały dzień. Ja zrezygnowałem z kolei bo w cenie dojazdu do Legionowa plus parking plus karta ztm mam alternatywny autobus. Jednak dłużej jedzie niż skm. Ale przeboleje to.

  8. To dyskryminacja ludzi mieszkających poza Legionowem, którzy tak samo płacą podatki i z ich pieniędzy też został wybudowany ten parking. Natomiast bezrobotny z Legionowa będzie mógł parkować za darmo,tylko dlatego,że jest z Legionowa. Ja rano nie mam czasu kupować biletu,nawet jakbym chciała. A jak ktoś narzeka na brak miejsc,to niech wcześniej przyjeżdża.

  9. Kuriozum na skalę europejską. I cwaniactwo lvl max. Najpierw wziąć dofinansowanie na P&R, a potem doyebać opłaty. Hej, a jak tam trasa mostowa i wpięcie powiatu w system S-ek? Grabce i inne ciule pod dywan zamietli, bo po co.

    • Dalej te mordy kandydują z hasłami że nam „poprawią życie”

  10. Jak widać pomysł z parkometrami był chybiony. Teraz WSZSCY będą mieli różnorakie problemy. Po co to było? Poza tym jeśli wprowadzamy opłaty to powinny obowiązywać wszystkich.

  11. Wreszcie bez problemu mogę zaparkować. Dotychczas miejsc były przyblokowane przez staczy

    • Na razie „stacze” przenieśli się pod wiadukt i na Piłsudskiego z przyległymi. Z czasem będzie przybywać uprawnionych (a skoro mogę za darmo bo z legionowa to czemu nie korzystać). Za kilka tygodni wszystko wróci do normy. Będą też tacy którzy wrzucą „5-tkę”, ale i tak to się w żaden sposób nie zbilansuje. Jak wspomniałem moim zdaniem nowy system będzie generował same problemy (i wcale nie poprawi sytuacji – a może nawet pogorszy)

  12. Dobrze, że ludzie nie umieją czytać ze zrozumieniem regulaminów nie ma napisane przecież czy jest potrzebny bilet dla tych co zgłosili się do UM.
    Poza paragrafem 11 pkt 6.
    Z opłaty parkingowej ( dobowej lub okresowej ) zwolnieni są mieszkańcy Gminy
    Miejskiej Legionowo, którzy dokonali zgłoszenia do bazy danych osób uprawnionych do
    bezpłatnego korzystania z garażu, przy czym osobą uprawnioną jest osoba posiadająca
    uprawnienia do korzystania z Karty Legionowianina lub zameldowana na pobyt stały na
    terenie Gminy Miejskiej Legionowo, bez konieczności pobrania biletu parkingowego.
    Jeszcze pogrubioną czcionką….

  13. Panie Burmistrzu Serocka ! Gmina Serocka może jeździć S4 z Zegrza, taniej, wygodniej i szybciej. Jeden warunek musi Pan się postarać i załatwić nam S4 co 30 minut.
    Brakuje najbardziej kursu porannego około 7.00 i kursu powrotnego do Zegrza około 16.30.
    Liczymy na Pana Borkowskiego, na razie bez efektu.

  14. Panie Burmistrzu Serocka ! Gmina Serocka może jeździć S4 z Zegrza, taniej, wygodniej i szybciej. Jeden 8 musi Pan się postarać i załatwić nam S4 co 30 minut.
    Brakuje najbardziej kursu porannego około 7.00 i kursu powrotnego do Zegrza około 16.30.
    Liczymy na Pana Borkowskiego, na razie bez efektu.

  15. Z opłatą czy bez wypadałoby, żeby parking był oświetlony. Godzina 21:30 na ostatnim poziomie ciemno. Nie jest to ani przyjemne ani bezpieczne. Skoro zapłaciłam oczekuję wykonania usługi na minimalnym poziomie a w XXI wieku oświetlenie nie jest fanaberią.

    • Oświetlenie i brak odśnieżania, nawet środka parkingu zewnętrznego w ostatnią zimę nie odśnieżali. Może z opłat których nie ponosili przyjezdni i już ponoszą dadzą radę odśnieżyć:)

    • Chcesz oświetlenia? No to podniosą opłatę do 7zl a potem 10 bo prąd drogi. A że legionowianid nie płacą a za 10zl mniej chętnych tam zaparkuje to niestety wyłącza jeszcze lampy na niższym poziomie. I co im zrobisz?

  16. Ciekawe czy te 5zł pokryje koszt wynajęcia firmy parkingowej i dodatkowych urzędników odpowiedzialnych za aktualizację bazy danych?

    • Firma która zajmuje się obsługą parkometrów na parkingach przy dworcu zainkasowała około 870 tyś złotych
      Ile trzeba parkujących aby zwrócił się sam koszt uruchomienia i obsługi systemu, nie mówiąc już o jakichkolwiek zyskach
      Nie chcę krakać ale może okazać się że zamiast zarobku dopłacimy do parkowania

    • Niestety panie Dariuszu. Może się okazać że „przyjezdni” nie generują takiego zysku. To co? Podniosą opłaty co spowoduje mniej chętnych. I co dalej? Płacz że miasto dopłaca a kasy nie ma… I co? Ano opłaty dla wszystkich i legionoeianie obudzą się z ręką w nocniku a ich meldunek włożą sobie za szybkę w ramkę…

  17. Przeczytałem komentarze i mam wniosek, zaraz Legionowo zostanie przyozdobione parkometrami, dla wszystkich. W przyszłym roku to będzie wieszczę:)

    • To kwesta czadu. Władza testuje rozwiązanie. Legionowianie przyklaskneli bo „oni mają meldunek” a tu cyk… przejażdżka do ośrodka zdrowia i opłata za parkowanie, ale jak to? Tak to.

      • Czasu… ta auto korekta

  18. Mieszkańcy Legionowa mają parking w Legionowie przy PKP aby dojechać koleją.Legionowo musi być jakieś niewiarygodnie ogromne a podróż z Legionowa do Legionowa na pociąg to prawdziwa wycieczka. Powinny jeszcze powstać miejsca obsługi podróżnych aby odsapnąć w drodze na kolej.

  19. Z drugiej strony przyjezdni mają pretensję o opłaty. No cóż możecie jechać do Warszawy i tam płakać że miejsca są płatne i jakim prawem skoro oni przyjechali bo przecież nie korzystają z infrastruktury, nie wpływają na korki, nie zanieczyszczają spalinami. Niektórzy nawet coś piszą o podatkach tylko skoro dojeżdżają to chyba jednak płacą w swojej gminie…
    Najlepiej u siebie robić ścieżki rowerowe i parki a od innych wymagać darmowych parkingów bo przecież goście będący przejazdem muszą łaskawie zaparkować u nas

    • W Warszawie płacą wszyscy parkujący i tak będzie w Legionowie docelowo. Te parkometry to sonda jak wygląda grupa parkujących, ilu jest lokalnych i z pewnością skończy się strefami płatnymi w Legionowie, bo inaczej będzie to nieopłacalne w tej formie jaka jest teraz.

    • Mylisz się. Parkingi P&R Warszawie są w cenie biletu komunikacji min dobowego. I to jest dobre. Tu parking zbudowany w 85% z kasy Szwajcarii i powiatu, tak powiat był strona umowy i co? Brakuje KZB na pensje??

  20. Legionowo tylko dla Legionowian!

  21. 5 zł to nie dużo ale to jest wstęp. Po 1 stycznia będzie 7, 10 i 15… jak z każdą opłata w Polsce. Każda kolejna wyższa bo inflacja lokdaln wojna huragan w Oregonie etc etc

  22. Jak zwykle w Legionowie wszystko robione jest od przysłowiowej czapy. Można było wprowadzić zapis że za darmo parkują posiadacze biletów okresowych a płaci cała reszta która nie korzysta z komunikacji zbiorowej i nie kupuje biletów
    A tak za darmo będzie parkować ktoś kto wcale nie pojedzie pociągiem a zapłaci ten dla którego wybudowano ten parking

    • Ciiii, pracownicy okolicznych biur i sklepów muszą przecież gdzieś parkować. Wszak dojechać z Sobieskiego do pracy na Kopernika, to cała wyprawa.

  23. S4 z Zegrza co 30 minut rano i po pracy. Będzie dużo mniej aut korkować Legionowo i smrodzić tam spalinami.
    Tylko niech nasz Burmistrz Serocki wreszcie to pojmie i załatwi.
    Nie ma co udawać, że nie ma tematu, bo teraz to temat nr 1, jak będzie większość dojeżdżać do pracy i szkół z tej gminy. Bez tego gmina ta podupadnie i zwolni się rozwój. Ludzie przeniosą się tam gdzie burmistrz rozumie, żeszybki i tani dojazd do Warszawy to podstawa

    • Technicznie Zegrze to gmina Nieporęt. Nieporętowi nie zależy na SKM w Zegrzu, bo ma własny przystanek. Jedyny ratunek dla Serocka, to przeciągnięcie kolei na drugi brzeg. A dla całego powiatu – Trasa Mostowa i wpięcie w system S-ek przed Łomiankami, tak aby nie ładować się w zakorkowaną Modlińską. To są duże inwestycje, które powiat, czyli Grabiec i spółka mają od lat we dooopie.Kolejna kwestia, to stacja Wieliszew Centrum powinna być na torach technicznych do Wodociągu Północnego a nie w szczerym polu – i tu błąd Kownackiego, że plany przekształcenia tej linii nie powstały, a byłby to absolutny HIT dla praktycznie całej gminy + części Legionowa i okolic Dębego. Także wiele można, tylko trzeba mieć WYOBRAŹNIĘ. I aktywnie powiat tu powinien też działać, a nie przez lata pierdzieć w stołek jak niejaki Grabiec.

      • Nieprętowi i Panu Mazurowi powinno zależeć na Zegrzu Południowym, bo tak samo jak olewali Michałów Reginów, to Zegrze Południowe może pójść ich śladem czyli zrobić referendum i szybko odłączyć się od Pana Mazura i Nieporętu i przenieść do Kownackiego do Wieliszewa. Kownacki się nimi zainteresuje i będzie miał większe wpływy do budżetu. Nawet to by było na plus bo S4 byłaby w rękach Kownackiego i miałby na nią większe środki (Jednostce w Zegrzu też zależy na S4). A główny korzystający z S4 czyli Gmina Serock jak chce korzystać musi wykładać środki dla swoich mieszkańców. Serock to za……….pie, a ludzi trzeba jakoś zachęcić do mieszkania w tej gminie. A czym jak nie dobrą komunikacją. Tylko to jest dla ludzi ważne.
        Nawet się dziwię, że do tej pory Zegrze Południowe nie odłączyło się od Gminy Nieporęt, lub chociażby nie postawili takiego ultimatum Panu Mazurowi. Jak to uczynią, to natychmiast Pan Mazur zacznie ich traktować poważnie i zainteresuje się SKM S4 w Zegrzu Południowym.

        • Serock był zadupiem 10 lat temu. Dziś cały pas od Serocka przez Jachrankę do Dębego jest całkiem gęsto zabudowany. O rekreacji w Łasze i Popowie nie wspomnę. Wstyd i wielka nieudolność władz, że przez tyle lat nie ruszono tematu kolei. A przedłużenie nitki z Zegrza to perspektywa, kolejnych 10+ lat, o ile będą środki. Tyle, że za 10 lat z powiatu nie da się komfortowo dojechać do Warszawy, o ile infrastruktura nie będzie rozbudowywana. I nie tylko kolej, ale drogi, mosty i.. oczyszczalnie ścieków, które ledwo zipią.

          • Zadupie komunikacyjne czyli dziura bez dobrego dojazdu, a w dzisiejszych czasach to podstawa.

  24. Wieliszewski Kownacki pokonuje Waszego Borkowskiego w każdej kwestii.
    Nasz załatwił nam 2 pociągi, bo mamy S3 I S4.
    I Wieliszew rozwija się przez to w tempie pendolino, przybywa miszekancow właśnie ze względu na dobrą komunikację, bo mamy SKM właśnie co około 30 minut przez cały dzień, a Wasz burmistrz p. Borkowski nie potrafi Wam załatwić nawet 1 kursu więcej kiedy go najbardziej potrzebujecie 7 rano i powrót ok.16.30.

  25. Zegrze Południowe przemyślcie odłączenie się od gminy Nieporet i przyłączenie się do Kownackiego do najlepiej rozwijającej się gminy w powiecie. Mazur Was nie traktuje poważnie, Kownacki potraktuje Was z szacunkiem i odpowie na Wasze potrzeby.

  26. Zegrze Południowe przemyślcie odłączenie się od gminy Nieporet i przyłączenie się do Kownackiego do najlepiej rozwijającej się gminy w powiecie. Mazur Was nie traktuje poważnie, Kownacki potraktuje Was z szacunkiem i odpowie na Wasze potrzeby.

  27. Zegrze Południowe rozważmy przyłączenie się do Kownackiego do Wieliszewa.

    • Kownacki i bez was porządnie zagęszcza nam wieś. Dzieki.

  28. Nie jest to prawdą. Gmina Wieliszew prowadzi działania zmierzające do zrównoważonego rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb mieszkańców. Są prowadzone inwestycje komunikacyjne, drogowe, budowana infrastruktura – kanalizacja, oświetlenie, wodociągi. Również inwestycje oświatowe i kulturalne. Gmina prężnie się rozwija.

  29. Mieszkańcu uruchom rozumowanie. Przyłączenie się Zegrza do Waszej gminy Wieliszew nie zagęści Wam zaludnienia w samym Wieliszewie. Kownacki jako jedyny Wojt, któremu się po prostu chce działać na rzecz swoich mieszkańców, miałby większe pole do popisu w kwestiach org. komunikacji SKM, bo decydowałby o 3 stacjach Pkp.
    A tak Mazur traktując Zegrze jak wszyscy wiedzą, bez atencji i skupiając się na Nieporecie, działa na niekorzyść funkcjonowania S4 z Zegrza, czego już mamy efekty.

    • Tak się popisał, że muszę płacić za parking w Legionowie. I dajcie sobie spokój z tą agitacja za tym wójtem bo wiadomo, że lansuje się na niby sukcesach a na negatywne opinie np na fejsie albo milczy albo pisze miernoty. A co do tego rownowaznego rozwoju to chyba od Smogorzewskiego się uczył betonowania. Kiedyś w Wieliszewie był urok teraz tylko smród, korki i hałas.Żygac się chce z tego waszego rozwoju.

  30. Chciałabym żeby Serock był zarządzany przez takiego człowieka jak Kownacki. U nas szkoda mówić, wszystko to dla nich jeden wielki problem nie do załatwienia z czym się człowiek nie zwróci. Nawet nikomu się nie chce pochylić nad sprawą, wysilić się, pomyśleć czy odpowiedzieć na zadawane im pytanie. Czeka się tygodniami, a i tak zero reakcji, nie to co u Ws w Wieliszewie. Pełna aktywność i działanie, i to od ręki praktycznie jeśli się da, a jeśli nie to niezwłocznie. Chętnie się zamienię na takiego Wójta jak Paweł Kownacki.

  31. Jestem za dolaczeniem do Wieliszewa.Juz nie mam patrzenia na tego nieudacznika Borkowskiego.

  32. a ja polecam artykuł na Powiatowej „Legionowo. Kto pożyczy miastu ponad 25 mln zł?” i zastanowienie się nad pytaniem nie kto pożyczy ale KTO zapłaci?

Dodaj komentarz