Kampania wyborcza w Warszawie. Metro na Choszczówkę albo na PKP Toruńska?

Jaki-Trzaskowski

Kandydaci przedstawili koncepcje rozwoju transportu (fot. twitter kandydatów, graf. GP)

Kampania wyborcza do wyborów samorządowych ruszyła na dobre. Ciekawie wygląda rywalizacja kandydatów na fotel prezydenta Warszawy, gdzie zmierzą się Rafał Trzaskowski i Patryk Jaki. Obaj kandydaci w ostatnim tygodniu zaprezentowali swoje propozycje na rozwój transportu w mieście.

Wizja Jakiego

Pierwszy swoja koncepcję rozwoju transportu zbiorowego w Warszawie ogłosił Patryk Jaki (PiS). Jego koncepcja opiera się na przedłużeniu drugiej linii metra i budowie dwóch zupełnie nowych. Druga linia metra miałaby być przedłużona aż na Kobiałkę. Takie rozwiązanie wydaje się korzystne zwłaszcza dla mieszkańców gminy Nieporęt.

Mieszkańcy Legionowa mogliby skorzystać z obiecanej przez P. Jakiego III linii metra, która miałaby biec od Choszczówki na wysokości Żerania przechodzić pod Wisłą i ciągnąć się dalej aż do Wilanowa. IV Linia metra zaproponowana przez kandydata PiS miałaby przebiegać od Karolina na Gocławek.

 

Koncepcja Trzaskowskiego

Wczoraj (22 sierpnia) swoją propozycję dla transportu ogłosił Rafał Trzaskowski – kandydat Platformy Obywatelskiej i Nowoczesnej. Ten stawia na bardziej kombinowane rozwiązanie, które wydaje się bardziej realne do wykonania, a w dużym stopniu wykorzystującym istniejące rozwiązania i szlaki komunikacyjne.

Trzaskowski proponuje przedłużenie I linii metra do Mehofera (przekroczenie Wisły na wysokości tego przystanku). Ponadto kandydat opozycji parlamentarnej proponuje dobudowanie jeszcze jednej stacji do II linii metra. Chodzi o stację PKP Targówek. Stacja ta umożliwiałaby  przesiadkę pasażerom linii SKM (S3 i S9), na których rozbudowę także chce stawiać Trzaskowski, który jako jeden z priorytetów swojej prezydentury stawia wspieranie rozbudowy połączeń kolejowych do Wieliszewa i Zegrza.

Poza tymi planami Trzaskowski zapowiedział budowę III i IV Linii metra. Zaprezentowane przez niego połączenia mają umożliwić łatwe przesiadki pomiędzy metrem a SKM.