Legionowo. Aktywne przejście dla pieszych na rogu Mickiewicza i Kordeckiego – pomysł radnego Pawłowskiego

mickiewicza_przejscie_dla_pieszych

Radny Artur Pawłowski z Prawa i Sprawiedliwości (PiS) domaga się budowy aktywnego przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic Adama Mickiewicza i księdza Augustyna Kordeckiego w Legionowie.

Tu jest zbyt ciemno i niebezpiecznie

Budowa aktywnego przejścia dla pieszych na rogu ulic Mickiewicza i Kordeckiego w Legionowie w trybie natychmiastowym – to głośno wyrażone podczas zeszłotygodniowej (28 listopada) komisji rozwoju miasta żądanie. Jego autorem jest radny Artur Pawłowski z PiS.  – Mieszkańcy ulicy Mickiewicza od dawna zwracają uwagę, że kierowcy poruszają się tu wyjątkowo szybko. Podobnie zresztą jak na sąsiedniej ulicy Krasińskiego. Aktywne przejście dla pieszych na skrzyżowaniu z ulicą Kordeckiego – podobne do tego przy poczcie na ulicy Jagiellońskiej – na pewno wpłynęłoby na postawę kierowców. To pieszy szlak, którym codziennie przemieszcza się spora liczba dzieci. Były tu już wypadki z udziałem pieszych i jest to również dowód na to, że takie przejście powinno tu powstać – tak o celowości tego przedsięwzięcia drogowego wypowiada się pomysłodawca.

 

Sprawdzone rozwiązania

Aktywne przejście dla pieszych znajdujące się naprzeciwko poczty przy ulicy Jagiellońskiej – które to rozwiązanie radny Pawłowski chce powtórzyć w sąsiedztwie Szkoły Podstawowej nr 3 – zbudowano za pieniądze z budżetu powiatu legionowskiego. Inwestycja wiązała się z m. in. z przebudową tego istniejącego, wyposażeniem go w czujniki ruchu, doświetleniem i z montażem oświetlenia ledowego w jezdni, a w jego pobliżu podświetlonych odblaskowych znaków drogowych i żółtych pulsatorów informujących kierowców o miejscach szczególnie uczęszczanych przez dzieci. Pieszy, który zbliża się do takiego przejścia, jest wykrywany przez czujnik ruchu. Następnie, uruchomiane są dodatkowe funkcje m. in. migająca żółta lampa ostrzegająca kierowców. Po zmroku aktywowane jest zaś dodatkowe oświetlenie wraz z migającymi punktami odblaskowymi zamontowanymi w szorstkiej i antypoślizgowej nawierzchni jezdni.