Legionowo. Czy w mieście powinny powstać płatne strefy parkowania? Rada miasta zajmie się tym tematem w styczniu 2023 r.

Zakaz postoju powyżej dwóch godzin na Piłudskiego w dni powszednie 3 fot. Czytelnik

Zakaz postoju powyżej dwóch godzin na Piłsudskiego w dni powszednie fot. Czytelnik

W styczniu 2023 r. radni z komisji rozwoju miasta zajmą się problematyką braku wystarczającej liczby miejsc parkingowych w Legionowie. Jednym z rozważanych przez nich antidotów będzie m. in. uruchomienie w wybranych częściach miasta płatnych stref parkowania.

To, że już od kilku lat Legionowo boryka się z deficytem miejsc parkingowych, nie tylko w centrum, ale również na większości spółdzielczych blokowisk, wiedzą wszyscy zmotoryzowani mieszkańcy. Dotychczas ten problem niczym bumerang, powracał w dyskusjach kuluarów legionowskiej władzy. Z tych długich i burzliwych rozmów niestety nic konkretnego dla mieszkańców nie wynikało, zaś rozwiązanie problemu wciąż odkładano na później. Jako antidota na te bolączki, samorządowcy proponowali szereg rozwiązań. Sugerowano m. in. budowę na miejskich działkach ogólnodostępnych parkingów, w tym tych wielopoziomowych, czy też uruchomienie w centrum miasta stref płatnego parkowania.

 

Nowy rok, stare problemy

We wtorek, 13 grudnia 2022 r. radni z komisji rozwoju miasta zatwierdzili plan swojej pracy na rok następny. Jednym z pierwszych problemów, którym zajmą się już w styczniu 2023 r. będzie ten dotyczący deficytu miejsc parkingowych w Legionowie. Z sygnałów wysyłanych przez samorządowców wynika, że na posiedzeniu tej styczniowej komisji poruszony zostanie temat uruchomienia w wybranych częściach miasta stref płatnego parkowania. Do tego rodzaju rozwiązań ucieka się coraz więcej lokalnych przedsiębiorców, którzy wokół swoich obiektów handlowych albo już ustawili parkometry np. na parkingu, na którym funkcjonuje postój taksówek przy ulicy generała Józefa Sowińskiego, albo lada dzień to zrobią np. na parkingach należących do Błękitnego Centrum.

Parkometry to konieczność?

Temat uruchomienia w Legionowie płatnych stref parkowania w Legionowie nie jest nowym. Wdrożenie takiego rozwiązania w 2019 r. proponowali radni Sławomir Traczyk, Artur Pawłowski i Dariusz Petryka, wszyscy ówcześnie związani z Prawem i Sprawiedliwością (PiS). – Chcielibyśmy, aby system parkometrów objął przede wszystkim centrum Legionowa. Takie rozwiązanie sprawdziłoby się także w okolicach targowiska miejskiego przy ulicy Jana III Sobieskiego, Alei 3-go Maja, generała Józefa Sowińskiego oraz przy ulicy Tadeusza Kościuszki, a dokładnie w okolicach skrzyżowania tej ulicy z ulicą Juliusza Słowackiego. Adresy, pod którymi mogłyby zostać zamontowane parkometry zostaną doprecyzowane podczas konsultacji z legionowianami – tak kilka lat temu na łamach Gazety Powiatowej wypowiadali się w tej sprawie wspomniani samorządowcy. O ich pomysłach szerzej informowaliśmy w tej wiadomości.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 10

  1. Bardzo dobrze. Parking wielopoziomowy przy dworcu, który stał się całodobowym parkingiem dla okolicNych mieszkańców zamiast dlabtych co chcą się przesiąść do pociągu.

  2. Radni bezradni nic nie uchwalą bo oni są tacy radni że nic nie potrafią uchwalic

  3. Al.3 maja? Najpierw to bym zaproponował Radnym żeby się zajęli zbudowanie parkingu a nie odrazu za kieszenie obywateli sie brać, Ja sie pytam gdzie ci ludzie maja parkować na 3 maja. Ludzie parkują na chodnikach bo Radni maja wyyyyy na to a od września weszła ustawa że minimum musi być 170 cm wolnego miejsca na chodniku a oni jeszcze chcą płatny postój zrobic

  4. Proszę Państwa, mamy ten nasz „wymarzony” rozwój Legionowa. Parkingi wielopoziomowe pękają w szwach bo oprócz mieszkańców Legionowa parkują tam także mieszkańcy okolicznych miejscowości które zaczęto zabudowywać równie ochoczo jak Legionowo zapominając jednak o sprawnej komunikacji.
    Ile zresztą może trwać bagatelizowanie problemu i zabawa w kotka i myszkę, przecież to już przypomina kwadraturę koła. Deweloperzy budują co tylko i gdzie chcą zupełnie nie przejmując się tym gdzie ci ludzie zaparkują, budujemy więc kolejny parking i kolejny ściągając kolejnych mieszkańców
    W centrum miasta zabrakło już miejsca, a ulica Piłsudskiego powinna przypominać reprezentacyjną ulicę Legionowa a nie jeden, wielki gigantyczny parking. Problem narósł do tego stopnia że problem wreszcie zauważyli radni, szkoda tylko że najpierw zniszczyli to miasto

  5. Płatny parking? Jak to dojdzie do skutku to na zakupy będę jeździł do galerii północnej. Nie chce mi się biegać szukać parkometrów

    • W sumie Rysio to masz rację….

    • dokładnie. lepiej stracić 15 minut na dojazd a mieć parking jak człowiek…

    • świetnie, jednej zawali drogi mniej!

  6. Narastający przez lata problem braku miejsc do parkowania w centrum miasta został w końcu dostrzeżony – jak słusznie zauważył Dariusz – przez włądze miasta (Rada to też władza) i oceniony jako poważny i wymagający pilnego rozwiązania. Narzuca się jednak pytanie, czy opłaty parkingowe są adekwatnym środkiem zaradczym? Otóż nie. Opłaty nie spowodują przecież, że w mieście ubędzie samochodów a przybędzie miejsc parkingowych. Zaproponowane rozwiązanie może być rozpatrywane jedynie jako doraźne rozwiązanie, i dodam jako konieczne w tym stanie rzeczy. Brak miejsc parkingowych jest niestety nie jedyną bolączką stanu miejskiej infrastruktury drogowej, której robudowa nie została odpowiednio dostosowana do rozwoju miasta i okolicznych miejscowości. Musimy wziąć pod uwagę oczywisty fakt, że dla mieszkańców Wieliszewa, Chotomowa, Skrzeszewa, Kałuszyna (w których pola gwałtownie przekształcają się w osiedla mieszkaniowe) Legionowo jest wiekszym ośrodkiem, do którego jeździ na większe zakupy, do lekarza itd. A drogi łączące Legionowo z tymi miejscowościami pozostają takie same od kilkudziesięciu lat nie licząc skądinąd również potrzebnych ścieżek rowerowych. Podpowiedzmy więc radnym, aby zobowiązali urzędników miejskich (we współpracy z powiatowymi) do opracowania długofalowego programu rozwoju infrastruktury drogowej do przewidywanego rozwoju miasta (a zwłaszcza jego okolic) z uwzględniem budowy nowych dróg (na przykłąd przedłużenie Al. Róż, tunel/wiadukt w okolicach przejazdu Kolejowa-Piaskowa, połączenie ul. Parkowej z projektowanym przedłużeniem obwodnicy Jabłonny) i parkingów.

  7. ja proponuję wogóle zaorać parkingi i tam wstawić ‚wąskie bloki’

Dodaj komentarz