Legionowo. Ministrowie, Błaszczak i Adamczyk uroczyście otworzyli DK nr 61. Trasa już jest dostępna dla kierowców

dk61 1

DK nr 61 w Legionowie już jest dostępna dla kierowców, fot. GP/kg

Oficjele w tym m. in. zamieszkały w Legionowie minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak oraz minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk właśnie oddali do użytku publicznego ostatnią legionowską nitkę drogi krajowej nr 61 (DK nr 61) . Utrudnienia drogowe związane z budową tej trasy trwały prawie 3 lata.

Od dzisiaj tj. 13 lipca kierowcy mogą jeździć poszerzoną do 4 pasów ruchu ostatnią legionowską nitką krajówki. W uroczystości oddania tej trasy do użytku publicznego wzięli udział dwaj ważni ministrowie – Mariusz Błaszczak i Andrzej Adamczyk. – Udała się ta droga – zgodnie zapewniali oficjele. Oprócz ministrów, w otwarciu DK nr 61 uczestniczyli też przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz wykonawcy tj. firmy Skanska. Wszyscy dziękowali sobie za wzajemną i owocną współpracę przy tej inwestycji.

 

Opóźnienia w terminach

Poszerzanie 1,8-kilometrowego odcinka DK nr 61 w Legionowie rozpoczęło się we wrześniu 2018r. Wówczas zakładano, że budowa drogi potrwa 2 lata. Tak się jednak nie stało. Najpierw, na budowie nastąpił półroczny przestój. Trwał od marca do września 2019r. Spowodowany on był chęcią optymalizacji rozwiązań drogowych, a to wymagało zmian w projekcie tej inwestycji i łączyło się z koniecznością pozyskania nowych decyzji administracyjnych. Po dokonaniu tych korekt ustalono nowy termin finalizacji tego przedsięwzięcia – określono w umowie, że nastąpi to 24 maja 2021r. Tu też nastąpił poślizg. Tym razem spowodowały go niewybuchy znalezione na placu budowy – ujawniono ich bowiem aż 70. W rezultacie od dnia rozpoczęcia robót drogowych do dnia przekazania drogi użytkownikom minęły 2 lata i 10 miesięcy.

Za przeszło 46 mln zł

Kontrakt na poszerzenie 1,8-kilometrowego odcinka ostatniej legionowskiej nitki DK nr 61 opiewa na kwotę przeszło 46 mln zł brutto. Inwestycję w formule projektuj i wybuduj na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie zrealizowała firma Skanska.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 69

  1. No to teraz Roi na wiadukt zamiast pod naszymi domami na Bukowcu!

    • Kargul, podejdź no do płota i na tą okoliczność pier***nij się w łeb! 🙂

      • Roi na wiadukt

    • Kargul, powtarzasz się.

      • Pawlak, a jak tam przetarg śmieciowy😉

        • Nie Wiem, a Ty?

  2. Kiedy wreszcie GDDKiA zamknie nie mający pozwolenia na użytkowanie wjazd z dK61 w Szarych Szeregów w Jabłonnie?

    • Nie zamknie.

      • Ależ i owszem

        • Skoro Wiesz……

          • wiem

          • Skoro już wiesz, to podpowiadam, że za dzikim zjazdem jest jeszcze sześć całkiem legalnych, albo można sobie zjechać do rondka przy Liroy i koło Orlenu wyjechać spokojnie omijając dziki zjazd całkowicie bez trudu. Co za pech…..

      • AA. I o to chodzi. Legalne pozostaną a dziki do likwidacji. Prawa należy przestrzegać

        • Pełna zgoda

    • do końca sierpnia

  3. 6 lat budowali kilkaset metrów prostej drogi…dramat. Kolejne odcinki w 2040?

    • Ale zbudowali. Roman z Janem tylko obiecywali.

  4. To jest żenada. Dziś przed 6 jeszcze nic tam nie funkcjonowało i droga nadal wygląda jakby nie była ukończona

  5. Od dziś po otwarciu przebudowanej DK61 osiedle Roi ma bezkolizyjny dojazd udrożnionym wiaduktem. Nie ma więc już uzasadnienia, aby miasto wydawało co roku kilkaset tysięcy z własnych środków na zapłatę PKP za utrzymanie przejazdu Polna/Kwiatowa. Tak jak to było planowane do 2006 roku, przejazd ten spokojnie można zamknąć już teraz a zaoszczędzone środki przeznaczyć na inne potrzeby Bukowca.

    • Piękny wywód. Przejazd zostanie zamknięty pod koniec sierpnia (czyżbyś nie wiedział, że jest podpisana – patrz w realizacji Umowa na budowę tunelu w tym miejscu). A Ci z Roi, to będą jeździli jak im wygodnie rejon szkolny dla Roi to Zakopiańska i codziennie przynajmniej niektórzy będą musieli „pokonać” tory kolejowe dwukrotnie – też tego nie wiesz?.

      • Zmień szkolę żeby nie pokonywać torów

        • Magiczne słowo REJONIZACJA. Nikt nie ma na to wpływu. (Dokształć się.)

          • zmień rejon

          • Jolu Jesteś genialna, sam bym na to nie wpadł

        • Jolu, ja już pokończyłem wiele szkół i radzę sobie świetnie bez „autostrady na Kwiatowej” Pozdrawiam.

        • w punkt

      • a niech zamykaja pod koniec sierpnia 🙂 przejazd zamkniety a tunelu nie będzie , w to mi graj.

        już połowa lipca a smogo jeszcze nie dostał pozwolenia na budowę. przypominam że muszą zdążyć do końca przyszłego roku.

        podpis na umowie nie sprawi, że tunel samoistnie się zmaterializuje.

    • Psychozy ciąg dalszy, naprawdę trzeba być ograniczonym umysłowo aby w 55 tyś mieście w którym przejazdów przez tory jest i tak dramatycznie mało domagać się likwidacji przejazdu Mamy zostać z dwoma przejazdami przez tory bo jaśnie państwo zamieszkujące w samym centrum miasta nie chce aby jeździć im koło domu.
      Dla porównania w 5 tysięcznej miejscowości wybudowano tunel dla samochodów i wiadukt nad torami, teraz porównaj to z 55 tyś Legionowem gdzie ma być identyczna ilość przepraw
      Czujesz różnicę

      • Daro a jak tam budowa bloku na Olszankowej? Miejmy nadzieję że powstanie szybciej niż przebudowa DK61. To naprawdę bez różnicy już czy w 55 tys mieście będzie 56 tys zł a psychoza z Twojej strony w sprawie tej budowy jest widoczna na różnych forach. Zacznij od siebie i psychozy własnej.

      • Daro, trzeba być ograniczonym żeby forsować tunel w odległosci 300 m od obecnego udrożnionego już wiaduktu. Przeprawa jest niezbędna w centrum, żeby odciążyć tunel w Al. Krakowskiej gdzie mieszkańcy nie wytrzymują od hałasu czy odciążyć Kozłówkę. Budowa tunelu 300 m od udrożnionej dk61 to fetysz, który nie rozwiąże żadnego problemu miasta. Otwórz więc swój umysł, bo wygląda na to, że ograniczony jest on.

        • A gdzie ma być ten mityczny tunel w centrum, może w miejscu gdzie był skład węgla na Kościuszki, a który to teren sprzedano pod budowę kolejnych blokowisk ???
          W Legionowie mieście o największej gęstości zaludnienia powinno już dawno znaleźć się miejsce na kilka takich tuneli aby nie kumulować ruchu w dwóch miejscach.
          Naiwnie myślałem że to samym mieszkańcom powinno zależeć aby takich bezkolizyjnych przepraw powstało jak najwięcej i to nawet blisko siebie, zapomniałem jednak ze w Legionowie logika rządzi się swoimi prawami.
          DK61 to przede wszystkim TRANZYT przez miasto, dla mieszkańców najważniejsze są drogi LOKALNE z bezkolizyjnymi przeprawami przez tory

        • Ja jestem ograniczony ???. Nienawiść odbiera ci rozum, wyobraź sobie że na wiadukcie jest wypadek, przejazd na Kwiatowej jest zlikwidowany bo tego się domagacie
          I na całe 55 tyś miasto pozostajemy z 1 słownie JEDNĄ bezkolizyjną przeprawą dla całego miasta, dla karetek, straży pożarnej
          Te 300 metrów uratuje komuś życie

      • A więc Daro w tym twoim mitycznym najgęściej zaludnionym 55 tys mieście jeden niwy blok na Olszankowej w tę czy w tamtą już nikomu różnicy nie robi. Niech budują jak najprędzej bo najemcy przyjezdni już czekają na mieszkania.

        • AntyDaro: Mitycznym? Spójrz w oficjalne dane GUS, choć raz pojedź w godzinach szczytu do tunelu a potem gadaj. Klepiesz bzdury na lapku siedząc gdzieś na wiosce i robisz kolejne marketingowe zlecenie pryncypała. Masz wszystkich za idiotów? Mógłbyś skończyć wyliczanie na sobie?

    • puknij się w głowę
      my od strony handlowej chcemy przejazdu i tunelu

      • My od strony Polnej i Kwiatowej natomiast nie chcemy

  6. A który ksiądz świecił drogę bo Rydzyka nie widziałem

  7. Nie no poważni oficjele! Co Minister Obrony Narodowej ma wspólnego z otwarciem paru km drogi publicznej? Serio jeden z ważniejszych ministrów w tym kraju z dykty nie ma nic ważniejszego do roboty? 😀 Najważniejsze to pokazać swoją buzię i nazwisko przy projekcie z którym miało się 0 wspólnego.

    • Jak byś nie zauważył, to tak właśnie działa demokracja w krajach bardziej rozwiniętych. Społeczności lokalne wybierają przedstawicieli, którzy w administracji centralnej załatwiają centralne inwestycje w swoim regionie (stanie, dystrykcie, jak zwał tak zwał). Drogi krajowe są inwestycją centralną, a ci dwaj oficjele coś tam popchnęli, że temat obiecany przez poprzedników na 2012 rok wreszcie wykonano.
      A to, że przez Romana, Jana, Donalda i ich kolegów przyzwyczaiłeś się, że obiecanki wyborcze nie mają nic wspólnego z działaniami gdy ma się władzę, to już patologia poprzedniego układu.
      Ja wolę gdy polityk zrealizuje to co obieca (Błaszczak obiecywał drogę i szpital – obie inwestycje są), niż robi odwrotnie do obietnicy (słynne obniżenie podatków na 15%, a realnie podwyżka na 23% „tylko na rok”).

      • Zgadza się. Jednak uważam, że wypadało zaprosić miejscowych włodarzy i posła Grabca, w końcu droga ma służyć wszystkim obywatelom niezależnie kto na kogo głosuje.

    • Nie jestem sympatykiem pisu, ale Mark ma rację.

    • Ten Minister jest również Posłem na Sejm z Legionowa (o MON-ie raczej nie wspomniał)

    • ten minister z dykty właśnie zrobił ci drogę
      co twój prezydent i strosta nie z dykty nie umieli zrobić przez kilka lat….

    • Teraz jest kraj z dykty? A kto go tak nazywa? Chyba ci co mieszkali w państwie teoretycznym zwanym CH.. Du… i kamieni kupa.

  8. GW odważnie napisala:
    „Dwóch ministrów z PiS na otwarciu kawałka drogi w Legionowie opóźnionej niemal o rok.”!
    Słuszny tytuł! Taki POlinii i na bazie!

    Gdyby rządziła PO z Tuskiem czy bez nie byłoby żadnego opóźnienia!
    Nie byłby ministrów!
    Boooooo,
    nie byłoby tego „kawałka drogi”!
    Zresztą innych „kawałków” też!

    Dla równowagi byłby „głodne kawałki” o tym, że „pieniendzy ni ma i… nie bedzie”!
    I byłoby zapewnione na lata wielkie trucie Mieszkańców Legionowa przez spaliny samochodów stojących w ciągłych korkach, szczególnie w piątki, soboty i niedziele!
    PS.
    Znając mentalność części mieszkańców Gucina (tam była szkoła SB!)
    i tak zagłosują na PeŁo i pyzatego kłamcę – strumyka PeŁo, który nawet swojego proboszcza zmanipulował, a widzów publicznie oszukał. Tak bezczelnie, że proboszcz list napisał!

    To ten sam od wyrzucania z PeŁo „wiosennych śmieci”.
    Poseł Raś zna szczegóły. Pan Poseł Zalewski też!
    Tak – gdyby rządziła PeŁo opóźnienia by nie było…… .

    • Ojojoj! Taka wielka polityka do kawałka drogi! Dostałeś @MOJNICK swój kawałek kiełbasy i jesteś zadowolony? Czy to że nasz kraj coraz mniej znaczy w Świecie i UE jest akceptowalne? Afery wyborowe, maseczkowe, Maciarewiczowe śmigłowce, elektryczne samochody, wstawanie z kolan, wycieki tajnych informacji, wszechobecny kler, upadek edukacji są warte kawałka DROGI KRAJOWEJ 61? Moim zdaniem nie więc nie gloryfikuj obecnych przy korycie bo ocenę dostaną przy okazji wyborów, nie w komentarzach na Powiatowej.

    • Chyba ktoś zapomniał dziś swojej dawki leków.

    • Byłoby jak u Kononowicza tzn NIC by nie było

  9. I to nic nie zmieni, bo droga kończy się w polu, po prostu korek przeniesie się w inne miejsce. A wystarczyło pomyśleć i zrobić dwupasmówkę o 300m dłużej do skrętu na Nowy Dwór i problem by się rozwiązał chociaż częściowo. No i te światła dla pieszych na zwężeniu to jest pomysł! Pogratulować bezmyślności w planowaniu i projektowaniu !

    • Tak, ale korek pomniejszony o ilosć samochodów które zjadą z DK 61 wcześniej na Piaski, Michałów Reginów, Józefów itd

      • Niemniej wszyscy chętni do skrętu w DW632 – a jest ich niemało – będą niepotrzebnie kwitli w korku. Koniec, nawet tymczasowy, dwujezdniówki na skrzyżowaniu z DW632 wydawał się oczywisty i nie potrafię zrozumieć dlaczego tak się nie stało, te 200 metrów znacząco ułatwiłoby komunikację w okolicy. Jakby co jestem z branży:)

  10. Jaka nienawiść do sąsiadów tutaj się wylewa. Ci z Roi to chyba sobie jednak kupili samodzielnie a nie po tatku. Jakoś nie wylewają tak łez na autochtonów z Bukowca.

    • Bo nie chcieli tunelu dla nich u siebie tylko podrzucić go innym. I co to się dziwić.

  11. Tunel do lasu??? Mądrego aż miło poczytać.

  12. że jeszcze są naiwni i wierzą w tunel Smogorzweskiego…

    • My pracownicy urzędu miasta, miejskich spółek, szkół przedszkoli i innych miejskich instytucji wraz z rodzinami zawsze zagłosujemy na Romana. I mamy tyle głosów że Roman zawsze wygra. Żeby było tak jak było.

      • Radosławie, opisałeś mechanizm mafijnej kliki. Znam już taki przypadek, wszyscy znowu byli razem …na ławie oskarżonych. Potem ich rozrzucili po różnych ZK

  13. Mariuszek stoi blisko miejsca w którym obiecał, przed wyborami, zbudować kładkę.

  14. My z Olszankowej chcemy tunelu. Właśnie tak. Dla ułatwienia życia 55 tys. mieszkańców tego posranego miasta. I to nie jakiś tam Daro tylko my mieszkańcy Olszankowej. Jadąc Szwajcarską będzie dużo szybciej dostać się na „miasto”. A blok na Olszankowej to skurwy…syństwo dla obecnych mieszkańców.

    • Agato, całkowita zgoda, pozdrowienia

    • To go zbudujcie sobie tam gdzie byl przez cale lata przejazd Parkowa-Wyszyńskiego. Będziecie mieli jeszcze szybciej dostać się na miasto. Nie wiadomo dlaczego go zlikwidowano. No nie wiem ale chyba wiadomo że czyjaś rodzina mieszka w pobliżu…0

    • wiaduktem jeszcze szybciej , jest 300 m bliżej.

      albo planowanym od 20 lat tunelem w 3 maja.

      tunel polna-kwiatowa to fantazja.

    • Ronaldo – i na szczęście w świecie fantazji pozostanie. Amen.

  15. A co oni mają wspólnego z budową tej trasy ? Wywalczyliśmy ja z poprzednimi władzami.

  16. Minister Błaszczak ogłosił, że Polska zakupi 250 czołgów III generacji ABRAMS M1A2 SEPv3 za 23 mld zł, daje 92 mln zł za jeden czołg. Poszerzenie 1,8-kilometrowego odcinka ostatniej legionowskiej nitki DK nr 61 przez 2 lata i 10 miesięcy kosztowało ok. 46 mln zł, co daje równowartość zakupu połowy tego czołgu ABRAMS.

    • W tej wycenie przebudowy legionowskiej nitki DK nr 61 za równowartość zakupu połowy tego czołgu ABRAMS, może być głęboka myśl strategiczna. Taki ABRAMS ma 9,7 m długości, 3,7 m szerokości, około 2,4 m wysokości i waży, w zależności od wyposażenia oraz ilości paliwa i amunicji, aż od 66 do 72 ton.
      Może wiadukt nie był zaprojektowany na takie jednostkowe obciążenia i czołgi będą transportowane przez wiadukt w połówkach, bo tak może być taniej niż budować mocniejszy wiadukt?

      • Może masz rację, ale może być w tym jeszcze inna i też głęboka myśl strategiczna. Nitkę DK nr 61 przebudowali tak tanio z pół czołgu, bo czołgi właśnie nie będą przejeżdżały przez wiadukt, żeby ruskich w bambuko zrobić. Zamiast rozbierać czołgi na połówki przed wiaduktem i tracić czas, czołgi mogą w całości, jak burza przejechać z gazem do dechy przez nowy tunel na Bukowcu i ominąć wiadukt. Wprawdzie po takim przejeździe, wzdłuż trasy przejazdu od wstrząsów ziemi, popękają ściany okoliczny budynków ale trzeba pamiętać, że czołgi zostały kupione na czas wojny i nie czas żałować róż, gdy płoną lasy.

  17. Ktoś się orientuje z tym uroczystym otwarciem DK nr 61: do Zegrza już dociągnęli czy drugi raz otwierali ten odcinek do Michałowa?

Dodaj komentarz