Legionowo. Ogólnodostępne parkingi na legionowskim targowisku. To dobry czy zły pomysł?

targ-smieci2

Targowisko miejskie, fot. GP/ms (archiwum)

Ogólnodostępny parking na targowisku miejskim – to pomysł Irmy Cegiełki, przewodniczącej rady osiedla Jagiellońska w Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko-Własnościowej (SMLW) w Legionowie. Parking miałby działać w dni nietargowe i ewentualnie codziennie, ale w ograniczonych godzinach. Ostateczna decyzja w tej sprawie należy do administratora tego obiektu tj. do KZB Legionowo.

Hasło rzucone, decyzję podejmie KZB Legionowo

Utworzenie ogólnodostępnego parkingu na targowisku miejskim zaproponowała radnym z komisji rozwoju miasta goszcząca na ich ostatnim spotkaniu (9 września) przedstawicielka SMLW. – Pod parkingi można wykorzystać teren targu w dni nietargowe, albo codziennie, ale w ograniczonych godzinach – rzuciła hasłowo Irma Cegiełka, szefowa rady osiedla Jagiellońska w miejscowej spółdzielni. – Wpadliśmy na ten pomysł, po tym jak odmówiono nam budowy wielopoziomowego parkingu przy targu – dodała po chwili. O tym, czy projekt ten ma jakąkolwiek szansę na powodzenie będą decydować legionowscy urzędnicy oraz spółka KZB Legionowo zarządzająca targowiskiem.

 

 

Przy targu miał powstać wielopoziomowy parking…

Upadł pomysł dotyczący stworzenia parkingu wielopoziomowego przy targowisku miejskim, a dokładnie w miejscu naziemnego parkingu w sąsiedztwie miasteczka rowerowego. Nie wiadomo dlaczego. Spółdzielcy twierdzą, że wnioskowali o parking ogólnodostępny, zaś urzędnicy utrzymują, że spółdzielcom chodziło o parking wyłącznie dla mieszkańców pobliskich bloków. – Trudno jest nam budować na terenach spółdzielczych. To są koszty oraz duży opór społeczny z jednej strony. Takie inwestycje powinny być dedykowane ogółowi mieszkańców, a nie tylko tym ze spółdzielni – wyjaśniała Elżbieta Głos, szefowa wydziału inwestycji w legionowskim magistracie. – Zarząd spółdzielni jest chętny użyczać tereny miastu pod tego typu inwestycje – zapewniał z kolei Janusz Baranowski, członek rady osiedla Jagiellońska w SMLW, dodając zarazem, że przyczyną odmowy budowy parkingu modułowego przy targu były wysokie koszty, ocenione na kwotę 75 tys. zł. – Trzeba spróbować zrobić taki pilotażowy program dotyczący budowy takich parkingów na lub przy spółdzielczych osiedlach, bo niedługo te nasze osiedla się zapchają – przekonywał następnie radnych z komisji rozwoju miasta i urzędników odpowiedzialnych za realizację miejskich inwestycji.

Dodatkowe miejsca parkingowe przy Sowińskiego

Radny Dariusz Petryka z Prawa i Sprawiedliwości (PiS) podsunął pomysł, że dodatkowe miejsca parkingowe można by było wygospodarować przy okazji niebawem  rozpoczynającego się remontu ulicy generała Józefa Sowińskiego. W tym celu należałoby przeprojektować dotychczasowe równoległe parkingi przy tej drodze na parkingi skośne. Zasugerował też likwidację znajdującej się przy tej ulicy zajezdni autobusowej.  – Zamiast zajezdni mogłyby tam powstać same zatoki autobusowe. Wówczas powstałoby miejsce na stworzenie dodatkowych miejsc parkingowych – zauważył Dariusz Petryka. Kwestię likwidacji zajezdni autobusowej zakwestionowała jednak szefowa wydziału inwestycji w legionowskim magistracie. – Ten przystanek w tym miejscu jest potrzebny – powiedziała Elżbieta Głos. – Planujemy przebudowę tego obiektu. Wystąpiliśmy z wnioskiem o dofinansowanie. Chcemy poprawić tam nawierzchnię i jej odwodnienie oraz trochę zmienić układ komunikacyjny – ujawniła naczelniczka.