Projektują 8 kilometrów nowych dróg rowerowych. Gdzie powstaną ścieżki?

sciezka-rowerowa-kolejowa

Ścieżka rowerowa przy ulicy Kolejowej w Legionowie, fot. GP/kg (archiwum)

Trwa projektowanie 8 kilometrów nowych ścieżek rowerowych w Legionowie. Łącznie warte przeszło 8 mln zł drogi rowerowe powstaną przy ulicach m. in. generała Józefa Sowińskiego, Zakopiańskiej i Alei Legionów.

Legionowo kontynuuje budowę dróg rowerowych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych metropolii warszawskiej przy wsparciu środków unijnych. W pierwszym etapie zbudowano około 10 kilometrów dróg rowerowych. Na tę kosztującą łącznie około 7 mln zł inwestycję, otrzymano dotację w kwocie 5,5 mln zł. Za te pieniądze powstały ścieżki rowerowe w ulicach m. in. Kwiatowej, Suwalnej, Kolejowej, Orzechowej, Złotej, Piaskowej, Jagiellońskiej, Strużańskiej, Alei Róż, w części ulic Szwajcarskiej i Polnej.

 

 

Gdzie powstaną nowe ścieżki rowerowe?

W 2020r. urzędnicy będą realizować drugi etap tego przedsięwzięcia. Z ich wyjaśnień wynika, że obecnie trwają prace formalno-prawne nad jego opracowaniem, zaś sam ratusz ma już w ręku podpisaną umowę na projektowanie nowych ścieżek. I tak nowe drogi rowerowe mają w niedalekiej przyszłości powstać przy ulicach generała Józefa Sowińskiego, Kazimierza Wielkiego, Bolesława Chrobrego, kardynała Stefana Wyszyńskiego, Alei Legionów, Słonecznej, generała Bolesława Roi i Zakopiańskiej w Legionowie. Łącznie ma powstać około 8 kilometrów tych szlaków rowerowych. Według robionych w 2017r. szacunków całe przedsięwzięcie ma kosztować około 8,3 mln zł, zaś miasto Legionowo może liczyć na około 6,6 mln zł dotację unijną.

Uwagi radnych

Radni z komisji rozwoju, którzy w miniony poniedziałek (27 stycznia) zapoznali się z mapą nowych legionowskich szlaków rowerowych zauważyli, że te dotąd wybudowane w mieście zbyt mocno się wiją i w zbyt wielu miejscach przecinają drogi, przez co zamiast ułatwiać życie legionowianom, dodatkowo je komplikują, stwarzając przy okazji wiele niebezpiecznych sytuacji drogowych. Jako przykład bardzo niebezpiecznej i zupełnie nieprzemyślanej ścieżki rowerowej podali tę powstałą przy ulicy Jagiellońskiej, zaś jako wzór godny do powtórzenia w innych lokalizacjach tę zbudowaną przy ulicy Parkowej. Wśród innych podniesionych przez nich uwag znalazły się te dotyczące montażu luster przy ścieżkach stworzonych np. przy ulicy Kwiatowej, czy też unikanie budowy nowych ścieżek rowerowych w zbyt bliskim sąsiedztwie posesji jednorodzinnych. Samorządowcy zaapelowali też do urzędników o zachowanie jak największej liczby drzew przy realizacji tego przedsięwzięcia.