Nieporęt. Stutonowa konstrukcja mostu kolejowego już nad Kanałem Żerańskim. Pociągi będą mogły po nim jechać nawet 100 km/h

Most nad Kanałem Żerańskim

Most nad Kanałem Żerańskim fot. GP/kg

Obok przystanku Nieporęt nad Kanałem Żerańskim, w ramach prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., nasunięta została nowa stutonowa konstrukcja mostu kolejowego. Przebudowany most zwiększy możliwości podróży oraz transportu towarów na linii Wieliszew – Radzymin – Tłuszcz. Środki na przebudowę pochodzą z budżetu PLK.

Nad Kanałem Żerańskim obok przystanku w Nieporęcie na szlaku Wieliszew – Radzymin (lk10) jest już nowa konstrukcja oparta na nowych przyczółkach. Kolejnym etapem będzie wykonanie żelbetowej płyty. Następnie ułożony zostanie tor. Przeprawa zwiększy poziom bezpieczeństwa i ułatwi sprawny przejazd pociągów.

Jeszcze w bieżącym roku, po zakończeniu prac pociągi pasażerskie będą mogły przejechać przez most z prędkością 100 km/h a towarowe 80 km/h. Poprzednio składy pasażerskie mogły jechać 40 km/h – o 60 km wolniej.

Prace mostowe w Nieporęcie PLK wykona wykorzystując przerwę w ruchu kolejowym, wprowadzoną od lipca do końca października b.r., na wniosek Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w związku z rozbudową drogi krajowej nr 61 na odcinku Legionowo – Zegrze.

 

Więcej na temat inwestycji w TYM miejscu.