Powiat. Rewitalizacja kolei do Zegrza. Złożono wniosek o pozwolenie na budowę

budowa-torów-do-zegrza-południowego_12

Teren rewitalizacji linii kolejowej z Wieliszewa do Zegrza Południowego, fot. GP/kg (archiwum)

Formalności zmierzające do rozpoczęcia budowy linii kolejowej nr 28 z Wieliszewa do Zegrza Południowego są  finalizowane. – Trwa procedura uzyskania pozwolenia na budowę, które jest niezbędne do rozpoczęcia prac budowlanych. Po uzyskaniu pozwolenia, bezzwłocznie nastąpi rozpoczęcie robót budowlanych – zapowiada Izabela Miernikiewicz z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK S.A.)

Niewykluczone, że budowa linii kolejowej nr 28 z Wieliszewa do Zegrza Południowego rozpocznie się jeszcze w tym roku. Jak dotąd przygotowywano teren pod realizację tej inwestycji tj. usunięto roślinność, oczyszczono linię, wyburzono stary peron, zdemontowano stare tory oraz dostarczono materiały budowlane na plac budowy. – Inwestycja pt. Prace na linii kolejowej nr 28 Wieliszew – Zegrze jest realizowana w formule projektuj i buduj. Po przygotowaniu dokumentacji projektowej, wykonawca pozyskuje niezbędne decyzje administracyjne. Trwa procedura uzyskania pozwolenia na budowę, które jest niezbędne do rozpoczęcia prac budowlanych. Po uzyskaniu pozwolenia, bezzwłocznie nastąpi rozpoczęcie robót budowlanych – informuje Izabela Miernikiewicz z zespołu prasowego PKP PLK S.A.

 

Nową trasą pojedziemy pod koniec 2022r.?

Inwestycję polegającą na m. in. naprawie i odtworzeniu torów kolejowych wraz z siecią trakcyjną na odcinku między Wieliszewem, a Zegrzem Południowym na zlecenie PKP PLK S.A. realizuje konsorcjum firm, którego liderem jest spółka Gór-Tor ze Słupska. Przedsięwzięcie jest realizowane w formule projektuj i buduj. Jego koszt opiewa na blisko 42 mln zł. Kolejarze szacują, że rewitalizacja linii kolejowej z Wieliszewa do Zegrza Południowego powinna zakończyć się w drugim półroczu 2022r. Z ich zapewnień wynika, że trasą tą będą jeździć pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM) o długości do 180 metrów i z prędkością nie większą, jak 80 kilometrów na godzinę. Zakładają również, że w ciągu doby do Zegrza i z powrotem pojedzie 30 pociągów – mają one kursować, co pół godziny w szczytach komunikacyjnych i co godzinę poza nimi. Co ważne, w ramach tej inwestycji stacja końcowa położona w Zegrzu zostanie przebudowana – powstaną tam nowoczesne perony dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na wskazanej trasie, a dokładnie w rejonie skrzyżowania linii kolejowej z ulicą Modlińską tj. drogą wojewódzką nr 631 zlokalizowany też zostanie dodatkowy przystanek o uzgodnionej z gminą Wieliszew nazwie pt. Wieliszew Centrum.