Powiat. Wieliszew i Nowy Dwór Mazowiecki stawiają na 4-torową linię kolejową (wariant 7) z Warszawy do Nasielska

Kownacki-Kowalski

Burmistrz Nowego Dworu Mazowieckiego, Jacek Kowalski zachęca nowodworzan do udziału w nowych konsultacjach społecznych w sprawie przebiegów nowoprojektowanej linii kolejowej w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK).  – Korytarz siódmy – rozbudowa dotychczasowej linii zabezpieczy nasze wspólne interesy! – pisze w mediach społecznościowych. Podobnego zdania jest wieliszewski samorząd.

 

Wasz głos jest potrzebny i ważny – zwraca się do mieszkańców burmistrz Nowego Dworu Mazowieckiego, Jacek Kowalski w mediach społecznościowych. Zachęcając ich zarazem do udziału w konsultacjach społecznych w sprawie budowy nowej linii szybkiej kolei w ramach zadania pt. Zwiększenie przepustowości na odcinku Warszawa Wschodnia –Nasielsk (Kątne/Świercze). Spotkanie konsultacyjne, o którym mowa zorganizowane zostanie w sieci następny wtorek tj. 15 czerwca o godzinie 18 i będzie wspólnym zebraniem tak dla mieszkańców Nowego Dworu Mazowieckiego, jak i Legionowa oraz Wieliszewa.

 

Szybka kolei do lotniska w Modlinie

Jeśli nie wypowiemy głośno i stanowczo naszego zdania, może nam grozić wykluczenie komunikacyjne poprzez odcięcie od szybkiej kolei. To, o co tak walczyliśmy, a co stało się dla mieszkańców przyjemnym „skutkiem ubocznym” lokalizacji w naszym mieście międzynarodowego portu lotniczego może odejść w zapomnienie. Nie pozwólmy na to! – pisze Jacek Kowalski na Facebooku. – Korytarz siódmy – rozbudowa dotychczasowej linii zabezpieczy nasze wspólne interesy! – wymownie dodaje.

 

 

Wieliszew też stawia na siódemkę

Podobne stanowisko w tej sprawie zajął ostatnio wieliszewski samorząd.  – Propozycje dotyczące siedmiu przebiegów nowoprojektowanej linii kolejowej, które dziś poznaliśmy świadczą o tym, że małymi krokami zbliżamy się do kompromisu w tej sprawie. Najbliższym rozwiązaniem dla mieszkańców i władz gminy Wieliszew jest wariant siódmy, który zakłada optymalizację istniejącego szklaku kolejowego. To rozwiązanie wyrządzi mniej szkód społecznych, niż pozostałych sześć obecnie konsultowanych. Uważam, że ta propozycja zyska też uznanie w oczach mieszkańców zarówno Legionowa, jak i gminy Jabłonna – ocenił na łamach Gazety Powiatowej Paweł Kownacki, wójt gminy Wieliszew.

4-torowa linia kolejowa nr 9 z Warszawy do Nasielska

Przybliżmy. Jednym z łącznie siedmiu obecnie konsultowanych przebiegów nowoprojektowanej linii kolejowej w ramach CPK jest ten proponujący rozbudowę istniejącej linii kolejowej nr 9 do 4 torów od stacji Warszawa Praga do Nasielska. Szlak ten wiedzie przez m. in. Legionowo, Chotomów, Janówek Drugi, Nowy Dwór Mazowiecki, Modlin i Pomiechówek. Wybór tej opcji łączy się z mniejszymi nakładami finansowymi, wywłaszczeniami, czy też wyburzeniami istniejących budynków. Jednak jak zastrzega spółka Databout, organizująca m. in. i te konsultacje społeczne na zlecenie kolei wariant ten nie spełnia oczekiwań projektu w zakresie uzyskiwanych parametrów technicznych linii kolejowej i może powodować duże utrudnienia w prowadzeniu ruchu kolejowego na istniejącej linii kolejowej nr 9.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 40

  1. Również gorąco popieram korytarz siódmy. Rozbudowa istniejącej struktury prawdopodobnie pozwoli na minimalizację środków przeznaczonych na tę inwestycję.

  2. Patrząc bez emocji na mapę największy sens mają warianty 1 i 2. Wariant 7 jest bez sensu ze względu na liczne zakręty i znaczne wydłużenie trasy.

    • Oczywiście. Wariant 7 nie ma najmniejszego sensu bo zainwestowane pieniądze nie zapewnią żadnej wartości dodanej. Proponowanie wariantu 7 to innymi słowy stwierdzenie że w takim razie to my nie chcemy nic i nam jest dobrze tak jak teraz.

      • A czego Państwo oczekujecie? Demolki tego co jest? W imię czego? Skoro płaczemy nad wyciętym drzewem, rozmachem deweloperów to czemu lekką ręką chcecie demolki tysięcy hektarów lasów, łąk i istniejącej zabudowy…Wow w imię weekendu w Gdańsku? Można tam pojechać ale przy mniejszej szkodzie dla środowiska.

        • Czyli czego? Lasu pełnego śmieci i tanich domków.

  3. Tak się zastanawiam skąd wzięło się tylu zwolenników modernizacji tej trasy skoro praktycznie każdy wariant powoduje wycięcie hektarów lasów, wchodzi w tereny silnie zurbanizowane.
    A po co to wszystko aby przyspieszyć mityczne Pendolino o niecałe 20 minut ???
    To nie żart, eksperci wyliczyli że cała ta przebudowa pochłaniająca MILIARDY pozwoli przyspieszyć pociągi nad morze o niecałe 20 minut
    Jedynym sensownym wariantem jest 7 bo pozwoli na całkowite odseparowanie ruchu, zresztą wielkim błędem było że ten 4 tor nie powstał przy okazji ostatniej przebudowy
    Ale ekipa rządząca wzięła na tapetę modernizację trasy do Łodzi którą ukończoną znacznie później niż tę naszą
    Mają rozmach, będą niszczyć to co powstało zaledwie kilka lat temu a reszta linii kolejowych będzie w agonii

    • Tunel na Bukowcu też jest w terenie „gęsto zurbanizoeanym”.

      • Obsesji na punkcie tunelu ciąg dalszy. Tunel na Bukowcu będzie służyć lokalnej społeczności, takie inwestycje jak tunele powstają w terenie gęsto zurbanizowanym bo mają określony cel, chyba tylko idiota chciałby tunelu w lesie
        Linia kolejowa dużej prędkości, nigdy nie służy lokalnej społeczności, i swoim zasięgiem oddziaływania dewastuje olbrzymi teren

        • Potrzeby lokalnej społeczności nie są ważniejsze od społeczności ponadlokalnej. Obsesji na temat zagęszczania, pseudodewastacji jeżeli nie jest to mi na rękę ciąg dalszy. Ale jeśli u innych to proszę bardzo.

          • Z chęcią poznam te potrzeby ponadlokalne. Te sławne 7 minut to ta potrzeba? Czy te zyski kompensują wydane miliardy i wieloletnie starania lokalnych społeczności?
            Wariant 7 to może być duża szansa dla Legionowa. Może wtedy moglibyśmy wywalczyć finansowanie kolejnych przepraw i poprawę bezpieczeństwa. Kwestia podejścia.

          • Dogęszczanie to nie mój wymysł i obsesja tylko fakty, dogęszczanie to problem wszystkich mieszkańców którzy odczują to między innymi po wzroście ilości samochodów na już zakorkowanych przeprawach przez tory których w Legionowie jest drastycznie mało.

        • tunel na bukowcu ? 😉
          czy ktoś go widział ? hehe

      • Daro, zdarza się że osoba potrzebująca pomocy o charakterze psychicznym nie zdaje sobie z tego sprawy i uparcie twierdzi że obsesję mają inni podczas gdy obsesję ma właśnie ta osoba. Jak to powiedział prezydent, dogęścić to można zupę a jak inwestycje realizowane są zgodnie z obowiązującymi przepisami to masz możliwość albo je zaakceptować albo doprowadzić do zmiany przepisów. Wybierz więc którąś z tych opcji i daj już odpocząć ludziom od swoich mądrości. Nie znajdziesz sobie jakiegoś hobby po prostu?

        • A i wszystko jasne Legionowskie Słońce i Nasza Wyrocznia stwierdził że dogęścić można jedynie zupę to nie ma żadnego problemu
          Trochę inne zdanie mają jednak mieszkańcy którym co chwila odbiera się fragment przestrzeni do życia
          Najlepiej stwierdził to w swoim komentarzu mieszkaniec Wieliszewa na wieść o budowie bloku „nie chcemy drugiego Legionowa”
          I tak nieśmiało chciałem wspomnieć że przepisy które zezwoliły na budowę dosłownie wszystkiego i wszędzie zostały zmienione głosami prezydenckich radnych w 2017 roku
          To tyle odnośnie realizacji zgodnie z przepisami lub zmiany przepisów
          Zarobione srebrniki przeznacz na zakup lustra bo żadne nie wytrzyma twojego widoku

          • @Daro: Lustereczko, powiedz przecie, kto jest najpiękniejszy na świecie? – Daro, Daro, Daro……….!!!!!!!!!!!!!!!

        • moja kuzynka szuka pracy, chętnie przyjmie posad taką jak twoja, czyli bezmyślnego płatnego klakiera, jak czytam ciebie to wiem że dałaby radę

          • Victor żadne pieniądze nie są warte robienia z siebie WYCIERUCHA który za resztki z pańskiego stołu napisze wszystko co każą

          • pozdrawiam Daro

          • Nareszcie się VICTOR odezwałeś, bo już myślałem, że lustro Daro nie wytrzymało twojego widoku i straciłeś twarz – trzymaj tak dalej i walcz dzielnie, a po Daro możesz zostać drugim najpiękniejszym na świecie.

  4. Nie przez nasze działki i domy !!! Po Naszym trupie !!!

  5. Nie przez nasze działki i domy !!! Zgroza !!!

  6. Po co inwestować w niby szybkie Pendolino, gdy lepiej już zbudować dobre połączenie kolejowe do lotniska w Modlinie i latać do Gdańska 40 minut samolotem.

    • Połączenia lotnicze wewnątrz krajowe są nieekologiczne i ze względu na zastępstwo kolejowe, które jest najbardziej ekologicznym transportem (napędzanym prądem), powinno być skasowane. Francja już tak robi.

  7. Tylko warianty 1 i 2 powinny być rozpatrywane.
    7 nie spełnia oczekiwań i w brew temu co piszą w tym artykule a co jest na stronie konsultacji spowoduje największe wywłaszczenia i szkody dla społeczności.

    • Ale czyich oczekiwań? Osób z poza powiatu legionowskiego. Tylko i wyłącznie. Skąd Pan wie jakie będą skutki drążenia wielokilometrowych tuneli w mieście? Co do wywłaszczeń, to też chyba lepsze będzie wywłaszczenie osób, które mieszkają przy linii kolejowej, niż tych, które mieszkają na spokojnych osiedlach otoczonych łąkami i lasami. W ogóle to zabawne, że teraz pojawiają się argumenty o kosztach i wywłaszczeniach ws. wariantu 7. Jakoś wcześniej nikt nie analizował kosztów 2 km tunelu pod III parcelą. Paradne.

      Jak obserwuję cały ten proces inwestycyjny, to mam jedno marzenie. Aby ci wszyscy, którzy to planują, projektują i wymyślają zostali rozliczeni z efektów swoich działań – tak, jak w komercyjnej firmie. W przypadku, gdy powstanie ten świetny wariant 1 lub 2, który będzie woził powietrze, to z majątku tych decydentów powinny być pokrywane straty.

      • Czyich oczekiwań, chyba jedynie oszołomów którzy dla iluzorycznego przyspieszenia pociągów nad morze którymi pojadą raz czy dwa razy w roku pozwolą sobie na rozkopanie miasta, jakieś tunele z których mieszkańcy powiatu nie będą mieli żadnego pożytku

      • Warszawie wydrążono kilometry tuneli metra i nawet pod Wisłą i nikt nie mówi o żadnych negatywnych skutkach.

        Koszt tunelu – patrz Łódź – spadła wielokrotnie w ostatnich latach dzięki technologii TBM.

        Korzyści to będą właśnie głównie w Legionowie dzięki uruchomieniu większej ilości par pociągów do Warszawy.

        • W Warszawie wydrążono kilometry tuneli z oczywistych dla każdego powodów. Po co jednak drążyć tunele w Legionowie skoro jest to jednak NAJDROŻSZA metoda
          Można uruchomić większą ilość pociągów do Warszawy bez drążenia tunelu w Legionowie, no chyba że ma być jak NAJDROŻEJ jak w słynnym MISIU

  8. Daro, zdarza się że osoba potrzebująca pomocy o charakterze psychicznym nie zdaje sobie z tego sprawy i uparcie twierdzi że obsesję mają inni podczas gdy obsesję ma właśnie ta osoba. Jak to powiedział prezydent, dogęścić to można zupę a jak inwestycje realizowane są zgodnie z obowiązującymi przepisami to masz możliwość albo je zaakceptować albo doprowadzić do zmiany przepisów. Wybierz więc którąś z tych opcji i daj już odpocząć ludziom od swoich mądrości. Nie znajdziesz sobie jakiegoś hobby po prostu?

    • Widzę że macie konflikt tożsamości, zdecydujcie się kto podpisuje tego samego posta

  9. Politycy Partii rządzącej i tak wykonają swoją inwestycję, ponieważ mają większość.

    • A pan to żyje

    • Proszę o usunięcie wpisów

  10. Widzę że „lustereczko” zabolało, oj zabolało

    • Teraz milczenie i przerwa na złożenie hołdu Daro przez Victora, który walczy o pozycję drugiego najpiękniejszego na świecie po Daro – dalej długo, długo i jeszcze dalej nie ma nikogo.

      • a masz coś sensownego do powiedzenia poza bełkotem i atakami personalnymi?

        • Victor: jeżeli to coming out to szczere gratulacje.

  11. Jak czytam komentarze to mam wrażenie że piszą je osoby związane z obecną władzą.
    Zero argumentów nad celowością budowy nowej linii, argumenty od czapy, skrócenie czasu dojazdu nad morze o 7 minut kosztem wydania miliardów i zrujnowania środowiska.
    Przeczytałem też taki argument
    „Dla mnie bomba to trasa przez pałac. Można wypromować przy okazji ciekawe miejsce z okien pociągów…”
    Kilkunastometrowe torowisko otoczone ekranami akustycznymi i…ludzie którzy oglądają pałac z okien pociągu

  12. Żaden wariant nie leży w interesie lokalnej społeczności. To sposób na usprawiedliwienie wielkich wydatków dla spasionych prezesów.

    • Zapomniałeś dodać że w Twojej opinii. Inni przedstawiciele lokalnej społeczności mogą mieć odmienne zdanie. Ponadto liczą się również interesy społeczności ponadlokalnej.

Dodaj komentarz